بورل تاکید کرد همه باید از حکم دادگاه بین‌المللی پیروی کنند-راهبرد معاصر

بورل تاکید کرد همه باید از حکم دادگاه بین‌المللی پیروی کنند

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد کشور‌هایی که اساسنامه دیوان بین‌المللی را امضا کردند، موظف به انجام احکام این دادگاه هستند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۴۱۸۰۳

به گزارش راهبرد معاصر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه دیوان کیفری بین‌المللی یک نهاد بین‌المللی مستقل است، گفت که کشور‌هایی که اساسنامه آن را تصویب می‌کنند، موظف به اجرای تصمیم آن هستند.

 

براساس گزارش النشره، سخنان بورل در واکنش به درخواست دادستان عمومی از دادگاه کیفری برای صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم بیان شد.

 

پیش از این، کریم خان، دادستان جنایی بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنها به دنبال صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت به اتهام ارتکاب جنایات جنگی هستند. براساس همین بیانیه جنایات رژیم صهیونیستی شامل گرسنگی دادن غیرنظامیان به عنوان یک روش جنگی، ایجاد عمدی رنج یا آسیب جدی به بدن یا سلامتی غیرنظامیان، کشتار عمدی، هدایت عمدی حملات علیه مردم غیرنظامی به عنوان جنایت جنگی، کشتار و عام قتل است. 

 

 حدود ۱۲۴ کشور در سراسر جهان، از جمله همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همه کاندیداها، به جز اوکراین و ترکیه، اساسنامه رم را امضا و تصویب کرده‌اند. اگر حکمی علیه نتانیاهو و گالانت صادر شود، می‌تواند توانایی رهبران صهیونیستی را جهت سفر به خارج به شدت پیچیده کند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده