پرداخت ۲۰ همت از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی-راهبرد معاصر

پرداخت ۲۰ همت از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی

سرپرست امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص ۷ همت از اعتبارات یارانه‌ای سلامت در هفته آخر فروردین ماه خبر داد و گفت: با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی بابت تسویه بخشی از تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۴۱۸۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشست تخصصی «بررسی وضعیت شاخص‌های کلان حوزه سلامت» توسط امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد. در این نشست تخصصی، نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان نظام پزشکی کشور و چند دستگاه مرتبط دیگر حضور داشتند.

«محمد پیکان‌پور»، سرپرست امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، در این نشست از عزم سازمان برنامه و بودجه برای برطرف کردن مشکلات حوزه سلامت و بهینه کردن شاخص‌های اقتصادی این حوزه در کشور خبر داد و برخی اقدامات اولیه صورت پذیرفته را تشریح کرد.

پیکان‌پور گفت: به‌دلیل انباشت بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی به شرکت‌های تأمین‌کننده، با دستور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مقرر شده است با استفاده از ظرفیت بند (د) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳، مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی بابت تسویه بخشی از تعهدات دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود که سازمان تأمین اجتماعی نیز مطالبات معوق دانشگاه‌های علوم پزشکی را پرداخت کند؛

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع یادشده در دانشگاه‌ها بابت تسویه بدهی‌های مرتبط با دارو و ملزومات مصرفی پزشکی هزینه شود.

سرپرست امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه افزود: طی توافق صورت‌گرفته، مقرر شده سازمان تأمین اجتماعی، هر ماه مبلغ سه هزار میلیارد تومان به صورت مستمر بابت بدهی‌های جاری به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بپردازد تا قسمتی از مطالبات موجود در این بخش را کاهش دهد.

پرداخت ۲۰ همت از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی

وی با بیان اینکه همه بخش‌های مربوطه در تلاش هستند که با هدایت صحیح منابع، ضمن افزایش کارایی مالی، زمینه کاهش چالش‌های مردم در حوزه سلامت را فراهم آورند، ادامه داد: در این راستا، مبلغ هفت هزار میلیارد تومان از اعتبارات یارانه‌ای سلامت، موضوع اعتبارات جزء (۲) بند (الف) تبصره (۸) قانون بودجه ۱۴۰۳، در هفته آخر فروردین‌ماه امسال تخصیص داده شده که مبلغ ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده و مابقی نیز در دستور پرداخت از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دارد.

سرپرست امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: همچنین دستور پرداخت مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان دیگر هم صادر شده و مراحل تخصیص آن به‌زودی طی خواهد شد تا پرداخت‌های مربوط به یارانه مربوطه، نظم پیدا کند و تمام اجزای زنجیره تأمین، امکان برنامه‌ریزی بهتری برای ادامه کار خود داشته باشند.

پیکان‌پور با بیان اینکه برگزاری نشست‌های تخصصی برای بررسی و چاره‌اندیشی درباره موضوع‌های حوزه سلامت و رفاه اجتماعی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی، راهکارهای علمی و عملیاتی برای این موضوع‌ها در اختیار سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران کلان کشور قرار دهیم.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام پزشکی کشور نیز، نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده