استفاده از فضای مجازی در دستور کار سازمان دانش‌آموزی-راهبرد معاصر

استفاده از فضای مجازی در دستور کار سازمان دانش‌آموزی

رئیس سازمان دانش‌آموزی اظهارکرد: رویکرد مدرسه‌محوری، دانش‌آموزمحوری، مهارت‌محوری، نقش‌پذیری و استفاده از فضای مجازی به‌عنوان رویکردهای جدید باید در دستور کار قرار گیرد تا نقش تربیتی سازمان دانش‌آموزی پررنگ شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 12
کد خبر: ۲۴۶۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا کاظمی در کارگروه دوروزه آسیب‌شناسی و بازمهندسی برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: بازنگری در ساختار، مأموریت‌ها، آیین‌نامه، نظام‌نامه‌ها، محتوای برنامه و آسیب‌ شناسی برنامه‌ها را مطرح کرده‌ام زیرا بعد از۲۰سال فعالیت و در چله انقلاب نیاز به بازنگری داریم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: فضای جامعه، نیازها و ذائقه‌های دانش‌آموزان تغییر کرده است و باید محتوای برنامه‌ها به لحاظ شکلی و محتوایی تغییر کند.

 

رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: رویکرد مدرسه‌محوری، دانش‌آموزمحوری، مهارت‌محوری، نقش‌پذیری و استفاده از فضای مجازی به‌عنوان رویکردهای جدید باید در دستورکار باشد تا سازمان دانش‌آموزی نقش تربیتی خود را پررنگ کرده و به کف مدرسه برود.

 

کاظمی گفت: نظام‌نامه نشان و درجات را بازبینی کنیم تا هویت‌بخش سازمان و نماد فعالیت سازمان باشد. این سؤال باید اکنون مطرح شود که آیا تبلور محتوای فعالیت‌های سازمان در نظام‌نامه نشان و درجات است؟.

 

وی افزود: هر بخش را آسیب‌شناسی و تقسیم‌بندی و سپس محتوا را بازنگری کنیم تا خروجی این جلسه پیشنهادهایی برای شورای برنامه‌ریزی سازمان باشد.

 

وی مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌ها را مغز متفکر، هیات اندیشه‌ورز و نخبگان سازمان دانش‌آموزی دانست و گفت: کارها باید پشتوانه فکری داشته باشد و فرصت استفاده از خرد جمعی را فراهم کنیم.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده