راه اندازی سامانه موکب اشتغال محرومان کمیته امداد امام (ره)-راهبرد معاصر

راه اندازی سامانه موکب اشتغال محرومان کمیته امداد امام (ره)

عبدالملکی اظهار داشت: هم اکنون حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیکار محروم در کشور وجود دارد که از خدمات برخوردار نیستند و در اولین گام در تلاش هستیم تا با فراهم آوردن منابع اولیه برای آنها مشکلاتشان را حل کنیم.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 15
کد خبر: ۲۴۹۵۸

به گزارش راهبرد معاصر؛  معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در آیین رونمایی از سامانه موکب اشتغال محرومان گفت: از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه شناسایی هر چه بیشتر نیازمندان و محرومان نقاط مختلف کشور و ارائه خدمات بیشتربه آنان است.

 

حجت الله عبدالملکی روز دوشنبه در آیین رونمایی سامانه موکب اشتغال محرومان که با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام (ره) و جمعی از مسئولان کشوری به انجام رسید، افزود: با رونمایی از این سامانه در گام دوم انقلاب حرکت جدی سازی تمدن نوین اسلامی را آغاز کرده ایم و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی این حرکت ختم به ظهور آقا امام زمان (عج) خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: هم اکنون حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیکار محروم در کشور وجود دارد که از خدمات برخوردار نیستند و در اولین گام در تلاش هستیم تا با فراهم آوردن منابع اولیه برای آنها مشکلاتشان را حل کنیم.

 

عبدالملکی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه اشخاصی که توان ارائه خدمت به محرومان و نیازمندان را دارند، با نام نویسی در این سامانه و انجام اقدامات بعدی توسط کمیته امداد در قالب ارائه کنندگان خدمت از آنان بهره مند خواهیم شد.

 

وی با اشاره به اینکه در این سامانه آشنایی با تامین سرمایه، آموزش های کسب و کار، مشاوره، بازاریابی و فروش، کمک به تامین مواد اولیه و دیگر خدمات پیش بینی شده است، افزود: یکی از مهمترین دلایل انتخاب نام موکب برای این سامانه الهام بخشی آن در قالب ارائه خدمات اربعین حسینی است که بدون هیچ چشم داشتی توسط ارائه دهندگان خدمات به انجام می رسد.

 

عبدالملکی با بیان اینکه از دیگر دلایل این انتخاب گره خوردن نام موکب با اربعین حسینی است که توانسته ادبیات جدیدی را در خدمات رسانی تعریف کند، اظهار داشت: در این ارتباط از خیران نیکوکار و هر شخصی که توانایی ارائه خدمات به نیازمندان و محرومان را دارد، دعوت می کنیم در این سامانه نام نویسی کنند.

 

عبدالملکی همچنین با مطرح کردن موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: رفاه عمومی جامعه در گرو تقویت تولید ملی است که در نهایت موجب ایجاد اشتغال و کاهش تورم خواهد شد.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار داشت: در نگاه کلی آنچه در فضای جنگ اقتصادی بین المللی موجب قدرت و بازدارندگی است، در گرو تولید ملی نهفته است که این مهم نیز ریشه در تولید کارآفرینی دارد.

 

عبدالملکی با اشاره به اینکه هم اکنون یک سوم بیکاران کشور مخاطبان کمیته امداد هستند، گفت: در حالی که ۳۰ درصد بیکاران کشور را داریم تنها نیم درصد از منابع اشتغال در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تصریح کرد: در این ارتباط اگر بخواهیم جوابگوی اشتغال محرومان باشیم، باید به سمت طرح های اشتغالزایی مردمی حرکت کنیم که راه اندازی سامانه موکب اشتغال محرومان حرکت بسیار خوبی است.

 

وی اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه متقاضیان دریافت خدمات نیز می توانند با ثبت نام در فرم های طرح هایی شده است این سامانه اولین گام برای بهره مندی از خدمات کمیته به محرومان را بردارند.

 

به گفته عبدالملکی، راهنمایی شغلی، آشنایی هرچه بیشتر با خیرین کارآفرین، دستگاه ها و نهادها، تامین سرمایه، کمک به بازار فروش، مشاوره فنی، پوشش بیمه ای، مشاوره حقوقی و فنی و غیره از جمله خدماتی است که در این سامانه طراحی و اجرایی شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار