چند درصد از مطب ها به کارتخوان مجهز شده اند؟-راهبرد معاصر

چند درصد از مطب ها به کارتخوان مجهز شده اند؟

کارتخوان پزشکان موضوع داغی بوده که جنجال‌های بسیاری به دنبال داشته است و بسیاری آن را با فرار مالیاتی پزشکان مرتبط کرده اند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 20
کد خبر: ۲۵۴۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ کمتر کسی است که راهش به مطب پزشکان نیفتاده و این جمله‌ها را نشنیده باشد که «لطفا ویزیت را نقدی پرداخت کنید»، «کارت‌خوان قطع است»، «کارت‌خوان خراب است».

 

کارت‌ خوان‌هایی که مانع از فرار مالیاتی می‌شوند

مدیرکل سازمان مالیاتی با اشاره به رفع ابهامات قانونی الزام نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان، گفت: بر اساس قانون پزشکان و سایر اصناف مکلف اند از پایانه‌های فروشگاهی استفاده کنند، اما کارت‌خوان‌های مخصوصی در مطب‌ها نصب خواهد شد که مجهز به حافظه مالیاتی بوده و امکان تقلب و فرار مالیاتی به کلی محدود شده است.

 

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت:​ در کارت‌خوان‌هایی که برای مشاغل درمانی و پزشکی در نظر گرفته شده، بر اساس نرم افزار خاصی نام پزشک و مرکز درمانی درج و رسیدی ارائه می‌شود که متفاوت است و بارکد مشخصی دارد.

 

وی افزود: با اسکن این بارکد با گوشی‌های هوشمند می‌توان تاریخ، نام پزشک، مرکز درمانی و مبلغ صورتحساب را مشاهده کرد و از اصالت دستگاه کارت‌خوان مطلع شد که این دستگاه تحت رصد مراجع نظارتی از جمله سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

 

ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به آخرین جزییات طرح الزام پزشکان به نصب کارتخوان بانکی، گفت: در ابتدا یک مقابله‌ای با اجرای این طرح وجود داشت، اما اکنون بیش از ۷۰ درصد مطب‌ها مجهز به دستگاه کارتخوان شده اند.


وی با بیان اینکه در ابتدا فقط پزشکان ملزم به استفاده از کارتخوان شده بودند، افزود: با ملزم شدن همه مشاغل نسبت به نصب کارتخوان مقابله با اجرای این طرح کاهش یافت.


خسرونیا ادامه داد: در حال مکاتبه با پزشکان هستیم تا ۳۰ درصد باقی مانده نیز هر چه سریع‌تر نسبت به نصب کارتخوان اقدام کنند.

 

امید است با نصب کارت‌خوان مردم کمتر با مشکل رو به رو شوند و قائله نصب کارت‌خوان‌های خاص در مطب پزشکان و فرار مالیاتی بالاخره به پایان رسد، هجمه‌ها از بین رود و شاهد تخلفات کمتری در زمینه دریافت وجه اضافی از بیماران باشیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده