وام طرح ملی مسکن چقدر است؟ + اقساط-راهبرد معاصر

وام طرح ملی مسکن چقدر است؟ + اقساط

محمود محمود زاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه ضمن تشریح جزئیات ثبت نام در طرح ملی مسکن خبر از تعلق گرفتن وام به این طرح داد. همچنین گفت مبلغ وام طرح ملی مسکن بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیوون تومان می‌باشد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 24
کد خبر: ۲۵۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ برای احداث طرح ملی مسکن وام های 75 الی 100 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است که بازپرداخت آن بعد از دو سال آغاز می شود و مبلغ اقساط وام مسکن ملی ماهیانه یک میلیون 500 هزار تومان است.

 

متقاضیان برای اینکه بتوانند وام طرح ملی مسکن را دریافت کنند باید 30 میلیون تومان را برای مدت 2 سال سپرده گذاری کنند تا از توان مالی بازپرداخت اقساط اطمینان حاصل شود. البته کسانی که پیشتر در صندوق مسکن یکم برای دریافت وام 80 میلیونی ثبت نام کرده اند نیازی به سپرده گذاری مجدد ندارند و همان سپرده 40 میلیون تومانی مسکن یکم کفایت می کند.

 

طبق طرح مسکن ملی قرار است واحدها در نقاطی از شهرها که زمین دولتی وجود دارد ساخته شود تا هزینه زمین از قیمت تمام شده ملک کم شود. با این اوصاف دو مزیت این طرح احداث در داخل شهرها و قیمت مناسب است.

 

طرح ملی مسکن دارای ابهامات متعددی است؛ از یک سو روند ساخت‌وساز این واحدها با توجه به ایراداتی که انبوه‌سازان به قراردادهای طرح مذکور وارد کرده‌اند، مشخص نیست. یکی دیگر از ابهامات طرح ملی مسکن به وام 75 تا 100 میلیون تومانی مربوط می‌شود. سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه، به‌طور مشخص اعلام نکرده این تسهیلات از چه منابعی تأمین می‌شود و سود آن چه‌میزانی است و این‌که آیا تمام بانک‌ها در این طرح حضور دارند یا مانند همیشه بانک مسکن، تنها بانک حامی طرح‌های ساخت‌وساز مسکن در کشور خواهد بود.

 

4 شرط ثبت‌نام در طرح ملی مسکن

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه؛ فاقد مالکیت مسکن، تأهل، عدم استفاده از امکانات دولتی و سابقه سکونت را 4 شرط ثبت‌نام در طرح ملی مسکن عنوان کرد و افزود: این طرح برای دهک‌های متوسط به پایین جامعه ساخته می‌شود.

 

همچنین زنان خودسرپرست از سن 35 سالگی امکان درخواست مسکن ملی را دارند.

 

نکته: فرد متقاضی باید حداقل 5 سال گذشته را در شهر مورد نظر ساکن باشد.

 

محمدزاده افزود:  واحدهای باقیمانده مسکن مهر نیز تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
1
شما ک میگی برا افراد متوسط ب پایین جامعه ساخته میشه بعد از کجا ماهی ۱۵۰۰بیارن واقعا انصاف.شما ماهارو می‌خوایم خونه دار کنین یا خودتون رعیس رعسا.تروخدا ب فکر این کارگران و تو شرکتا صبح تا شب جون میکنن برا ماهی ۱۵۰۰باشین.نکه همشو بدن جا این وام.مسکن مهر قسطاش ماهی ۲۰۰.حالا اینم۵۰۰نکه۱۵۰۰
تحلیل های برگزیده