آمریکا همواره در پی غارت کشورهاست-راهبرد معاصر
بشار اسد:

آمریکا همواره در پی غارت کشورهاست

سیاست آمریکا تنها با طرف‌هایی کنار می‌آید که بتوانند عروسک خیمه شب بازیشان باشند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
کد خبر: ۲۷۵۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفتگوی اختصاصی با شبکه راشاتودی که امروز دوشنبه مشروح آن پخش شد، گفت: اکثریت مردم سوریه از نظام سیاسی حمایت می‌کنند، به همین دلیل با همه تجاوزاتی که در ۹ سال گذشته شاهد بوده ایم همچنان در قدرت حضور داریم.

 

رئیس جمهور سوریه افزود: آنان (دشمنان) در پی آسیب رساندن به مردم سوریه اند، زیرا انتظارشان این بود که این مردم علیه نظام بپاخیزند در شرایطی که مردم ما چنین نکردند.

اکثریت کرد‌های سوریه از حامیان نظامند
رئیس جمهور سوریه گفت: اکثریت کرد‌ها در سوریه روابط خوبی با نظام سیاسی کشور دارند، اکثریت آنان از حامیان نظامند.
وی با انتقاد از سیاست‌های اردوغان، افزود: سیاست‌های او دو بخش دارد، یک بخش آن اخوانی است و بخش دیگر ایفای نقش دستاویز برای آمریکاست.


بشار اسد با انتقاد از سیاست‌های انگلیس گفت: مقامات این کشور در جایگاهی نیستند که بخواهند درباره اهداف بشردوستانه در جهان دم بزند.



روابط اروپا با اردوغان دو سویه است
روابط میان اتحادیه اروپا و اردوغان روابط دو سویه است، آنان هم از اردوغان نفرت دارند و هم او را می‌خواهند.


وی افزود، اگر براساس داستان سرایی‌های آنان باشد، گلوله ها، بمب‌ها و موشک‌های ما فقط غیرنظامیان را می‌کشند و به عناصر گروه‌های مسلح آسیب نمی‌رساند.



ابوبکر البغدادی مامور آمریکا بود
بشار اسد گفت: این آمریکا بود که ابوبکر البغدادی را از زندان آزاد کرد، آنان تا به او ماموریتی نداده بودند او را آزاد نمی‌کردند. مدعی کشته شدن بن لادن و البغدادی هستند، اما چرا اجسادشان را نشان نمی‌دهند، این ادعا‌ها داستان سرایی هاییست که بتوانند با استناد به آن مدعی شوند علیه تروریست‌ها اقدام می‌کنند.

 

آمریکا همواره در پی غارت کشورهاست
رئیس جمهور سوریه گفت: سیاست آمریکا غالبا مبتنی بر اصل آزمون و خطاست. آنان تنها با طرف‌هایی کنار می‌آید که بتوانند عروسک خیمه شب بازیشان باشند.


بشار اسد افزود: از سال ۲۰۱۴ که داعش به سرقت نفت سوریه مشغول شد، دو شریک دارد و آن‌ها اردوغان و مزدورانش و آمریکا هستند. آمریکا همواره در پی غارت کشورهاست.


وی گفت: اسرائیل دشمن ماست و بخشی از خاکمان را در اشغال دارد و طبیعی است بخشی از اتفاقاتی باشد که علیه سوریه رخ می‌دهد. با بسیاری از کشور‌های غربی که علیه سوریه نقش مستقیم داشته اند ارتباطی نداریم. در حوزه امنیتی هیچگاه به کشوری که علیه سوریه عمل کرده است کمک نمی‌کنیم.

 

کلاه سفید‌ها در واقع ستیزه جویان القاعده اند
رئیس جمهور سوریه گفت: به سادگی می‌توان چهره برخی از افراد را که در قالب کلاه سفید‌ها فعالیت می‌کنند شناخت؛ آن‌هایی که تحت نام کلاه سفید‌ها فعالیت می‌کنند در واقع ستیزه جویان القاعده اند.


بشار اسد ادامه داد، شاهد داستان سرایی‌هایی گمراه کننده غرب هستیم، هدف از این داستان سرایی‌ها این است که بگویند ارتش سوریه به صورت عمد و بدون هیچ دستاویزی غیر نظامیان را در این کشور به قتل می‌رساند.

 

ارتش سوریه هیچگاه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است
رئیس جمهوری سوریه گفت: ارتش سوریه قبل از آنکه سلاح شیمیایی را به کمیته بین المللی تحویل دهد هیچگاه از این سلاح استفاده نکرده بود.


وی افزود، صحنه گردانی کاملی را آغاز کرده اند تا جایی که نه تنها در زمینه ادعا‌هایی که درباره سلاح شیمایی می‌شود بلکه در بسیاری از حوادث، حتی در بمباران‌ها هم شاهدیم که یک فرد خاص، نقش قربانی را بازی می‌کند.

 

سوریه برای مقابله با تروریست‌ها شاهد جانفشانی‌های زیادی بوده است
رئیس جمهوری سوریه گفت: در رویارویی با تروریست‌ها در سوریه شاهد جانفشانی‌های زیادی بوده ایم.


وی افزود: (اتهام زنندگان به ما) از کشته شدن دویست غیر نظامی می‌گویند در شرایطی که اگر از سلاح شیمیایی استفاده می‌کردیم در منطقه مورد نظر که منطقه پرجمعیتی است ده‌ها هزار انسان کشته می‌شدند.

 

رسانه‌های غربی در پی اطلاعات جدید نیستند
رئیس جمهوری سوریه گفت: با رسانه‌های مختلف غربی گفتگو کرده و متوجه شده ام آنان در پی دستیابی به اطلاعات جدید نیستند بلکه در پی آنند تا یک نوع رقابت رسانه‌ای به راه بیندازند.


وی افزود، افکار عمومی جهان به ویژه افکار عمومی غرب در چند سال گذشته شاهد تحول بوده است.

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار