حمایت نانسی پلوسی از اغتشاشات اخیر ایران-راهبرد معاصر

حمایت نانسی پلوسی از اغتشاشات اخیر ایران

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز همچون رئیس جمهور این کشور صراحتا به حمایت از اغتشاشگران پرداخته و نسبت به تحولات به وقوع پیوسته در طول چند روز گذشته ابراز نگرانی کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 24
کد خبر: ۲۸۷۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ افزایش قیمت بنزین و اعتراض های محدود خیابانی فرصت مناسبی را برای آشوبگران ضد انقلاب فراهم ساخت تا با بهره گیری از موج اعتراض مبادرت به اقدامات ساختارشکنانه نموده و اقدام به تخریب اموال عمومی نمایند.

 

در این میان مقامات آمریکایی که به دشمنی چهل ساله با انقلاب اسلامی شهره عام و خاص اند، فرصت را مغتنم شمرده و بلافاصله با آشوبگران ابراز همدردی نموده اند. در همان ابتدا کاخ سفید در ادامه دخالت‌های مغرضانه خود در امور داخلی ایران و در راستای دامن زدن به اغتشاشات و حمایت از آشوبگران، بیانیه‌ای صادر کرد.

 

مایک پمپئو وزیر امور خارجه و برایان هوک نماینده وزارت خارجه در امور ایران نیز مکررا به حمایت از آشوبگران پرداخته و خواستار آزادی عمل آنها شده اند. دامنه اعتراضات فراتر از حزب حاکم جمهوری خواه بوده و نمایندگان حزب دموکرات نیز صراحتا به حمایت از اغتشاشگران پرداخته اند.

 

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از گزارش‌های واهی در خصوص کشته شدن بیش ۱۰۰ تن از معترضان در ایران ابراز نگرانی «جدی» کرده است.

 

نانسی پلوسی در توییتی نوشته است: گزارش‌ها درباره کشته شدن بیش از ۱۰۰ معترض توسط نیروهای امنیتی ایران مایه نگرانی‌های جدی است . همه ایرانیان باید بتوانند بدون ترس از انتقام حرف خود را بزنند. ایران باید فوراً دسترسی کامل به اینترنت را فراهم کند و اجازه دهد همگان مطالبات خود را بیان کنند.

 

ساعتی پیشتر نیز نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران از شبکه های اجتماعی توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام خواست تا حساب کاربری مسئولین ایرانی در این شبکه ها مسدود شود.

 

اظهار نظر برایان هوک در حالی است که مقامات آمریکایی مکررا داعیه حفاظت و حراست از آزادی بیان را داشته و آن را جزو دستاوردهای حقوق بشری خود می نامند. این ادعا در حالی است که کاخ سفید چندی پیش دسترسی جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا به حساب کاربری اش را مسدود نموده بود.

 

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده است: از شبکه‌‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر می‌خواهیم حساب‌های کاربری رهبر جمهوری اسلامی، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران را، تا زمان برقراری و دسترسی عموم مردم به اینترنت، مسدود کنند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده