بازداشت سرکردگان اعتشاشات تهران-راهبرد معاصر

بازداشت سرکردگان اعتشاشات تهران

رئیس پلیس تهران از بازداشت ده ها نفر از سرکردگان اغتشاشات اخبر تهران در غالب اجرای طرح رعد ۳۱ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 03
کد خبر: ۲۹۶۷۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس پلیس پایتخت صبح امروز و در حاشیه گزارش دهی پیرامون طرح رعد ۳۱ که در پلیس پیشگیری تهران بزرگ برگزار شد، به بازداشت سرکردگان اغتشاشات اخیر پایتخت اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های پلیس پیگیری در طرح رعد 31 تعدادی از عاملان و سران اغتشاشات هفته‌های گذشته شناسایی و دستگیر شدند.

 

وی ادامه داد: تنها در اجرای طرح رعد 24 نفر از عاملان اصلی تخریب و آتش زدن بانک‌ها و 22 نفر از عاملان اصلی آتش زدن پمپ بنزین و پنج نفر از عاملان اصلی غارت فروشگاه‌ها توسط پلیس پیشگیری شناسایی و دستگیر شدند.

 

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها اموالی که بعد از آتش زدن توسط این افراد به غارت رفته بود، نیز کشف و ضبط شده است.

 

وی در ادامه و با اشاره به اجرای طرح ۳۱ اظهار داشت: در زمان اجرای این طرح ۳۷۵ حکم قضایی اجرا شده و همچنین ۷۷۹ نفر از سارقان، زورگیران، مالخران را توانستیم دستگیر کنیم.

 

سردار رحیمی با بیان اینکه بالغ بر ۸ هزار قلم اموال مسروقه مردم کشف شد، گفت: یک هزار و ۱۴۸ پرونده کشف و ۳۰ باند منهدم شدند و ۸۵ درصد مالکان اموال مسروقه نیز شناسایی شدند.

 

وی افزود: ۶ قبضه سلاح جنگی، ۱۷۰ فشنگ و ۵۱ قبضه سلاح سرد از زورگیران کشف شد و ۳۷۶ نفر از متهمان دارای سابقه جرم هستند.

 

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۳۸ قاچاقچی عمده کالا دستگیر و ۲۲۰ هزار انواع کالای قاچاق کشف و ۷ باند هم منهدم شدند که ارزش مالی این اموال بالغ بر ۲۰۴ میلیارد تومان است.

 

وی افزود: ۲۷۳ خرده فروش موادمخدر دستگیر و ۱۶ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع موادمخدر از آ‌ن‌ها کشف شد.

 

سردار رحیمی تصریح کرد: ۲۴ نفر از عاملان اصلی تخریب بانک‌ها، ۲۲ نفر از آتش زنان جایگاه‌های سوخت و ۵ نفر از غارتگران فروشگاه‌ها در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند.

 

وی افزود: برخی از دلالان ارز به میادین ارز بازگشتند و به دو پلیس امنیت دستور شناسایی و دستگیری این افراد را دادیم.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۲۹ هزار خودرو دودزا جریمه و یک هزار و ۲۰۰ خودرو دودزا فک پلاک شدند، ۳ میلیون خودرو فاقد برگه معاینه فنی در تهران شناسایی شدند که تعدادی از آن‌ها پلاک شهرستان هم دارند.

 

وی در واکنش به ایرادات مطرح شده توسط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: معایب طرح کاهش آلودگی هوا را قبل از پایان سال تهیه و به شهرداری اعلام خواهیم کرد.

 

وی افزود: برخی از اتوبوس‌های سازمان‌های نظامی و شرکت واحد نوسازی شده‌اند، تمام ۳۱ دستگاه‌ ذی‌ربط باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار