توسعه روابط تجاری تهران-مسقط-راهبرد معاصر

توسعه روابط تجاری تهران-مسقط

رئیس بانک مرکزی در یادداشتی کوتاه به شرایط مساعد توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و عمان اشاره کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 07
کد خبر: ۳۰۰۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان که برای سومین بار در خلال ماه های اخیر به تهران سفر کرده بود با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه کشورمان و دبیر شورای عالی امنیت دیدار و گفتگو نمود.

 

حضور بن علوی و مقامات عمانی و نقش میانجیگیری عمان، همواره یادآور گفتگوهای میان تهران و قدرت های منطقه ای و بین المللی در خلال سالیان اخیر بوده است. یک روزنامه کویتی در همان بازه و به نقل از یک منبع آگاه نوشت که وزیر خارجه عمان در سفر به تهران، سه موضوع را بررسی کرده است.

 

روزنامه کویتی«الجریده» به نقل از یک منبع در دفتر ریاست‌جمهوری ایران نوشت که گفت‌وگوهای بن علوی در تهران شامل سه محور بود: طرح صلح هرمز، بحران یمن و نزاع بین واشنگتن و تهران. با این حال تلاش برای توسعه روابط اقتصادی میان تهران و مسقط نیز جزو اولویت های سفر بن علوی و سایر مقامات عمانی به حساب می آید.

 

درهمین رابطه همتی رییس کل بانک مرکزی اظهار داشته است که: روابط سیاسی خوب ایران و عمان، شرایط مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری دو کشور فراهم ساخته است.

 

همتی روز شنبه با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به دنبال مذاکرات خوبی که به تازگی با وزیر امورخارجه و رییس بانک مرکزی عمان در مسقط داشتم، امروز نیز با وزیر صنایع عمان درتهران مذاکرات خود را پی می‌گیریم.

 

روابط سیاسی خوب دو کشور، شرایط مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری دوکشور فراهم ساخته است.

 

 ماه‌های گذشته، هیات‌های متعدد اقتصادی و سیاسی ایران و عمان در بخش‌های مختلف با یکدیگر دیدار و درباره گسترش همکاری‌ها مذاکره کرده‌اند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده