«ویروس کرونا در ایران»؛ شایعات و واقعیت ها-راهبرد معاصر
آماری درباره ویروس کرونا

«ویروس کرونا در ایران»؛ شایعات و واقعیت ها

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است این ویروس کشنده چینی تمام کشور‌ها را نگران کرده است و باعث بستن تمام راه‌های ورود و خروج از ووهان چین شده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 30
کد خبر: ۳۴۸۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ با وجود کنترل های شدید چین و سایر کشور ها نسبت به شیوع ویروس کرونا تعدا افراد مبتلا به این ویروس چینی مدام در حال افزایش می باشد در ادامه این خبر گذری بر آمار مبتلابان به ویروس کرونا را خواهیم داشت. 


✓ تا امروز ۷۸۳۴ نفر در جهان عمدتا در چین مبتلا شدند که ۱۷۰ نفر همگی در چین فوت کردند.


✓ ۵۰ ایرانی در ووهان چین (که ۱۵ نفر دانشجو هستند) حضور دارند که وزارت خارجه در حال رایزنی برای بازگرداندن آنان به ایران است.


✓ کره‌جنوبی، ژاپن، سنگاپور، تایلند، ویتنام، نپال، استرالیا، مالزی، عربستان، فرانسه، امریکا و کانادا، امارات، پاکستان، عراق(اقلیم کردستان عراق) از جمله کشورهای درگیر با این ویروس هستند.


✓ براساس سرعت انتشار ویروس، متخصصان حوزه پزشکی پیش بینی می کنند ۱۰ فوریه (۲۰ بهمن) اوج گسترش کرونا در جهان باشد.


 ✓  درتوئیتر حدود ۹۸۰۰ توئیت فارسی با محوریت ویروس کرونا با حدود ۵۰۰ هزار لایک توسط حدود ۶۱۰۰ کاربر فعال منتشر شده است. در اینستاگرام هم حدود ۸۶۰۰ پست به فارسی درباره کرونا منتشر شده است.


✓ یزد، کرمانشاه، کردستان، تهران و تبریز از جمله استان هایی هستند که گزارش های غیر رسمی درباره مشاهده این ویروس منتشر شده است ولی هنوز منابع رسمی آن را تائید نکردند.


✓ تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند شیوع کرونا، تاثیرات منفی اقتصادی به دنبال افت رشد اقتصادی چین هم به دنبال داشته باشد. افزایش قیمت طلا و ارزهای دیجتال مانند بیت کوین و کاهش ارزش سهام بورس های آسیایی و اروپایی در چند روز گذشته یکی از نشانه های این موضوع می باشد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده