بسته حمایتی کرونا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟-راهبرد معاصر

بسته حمایتی کرونا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی جزئیات بسته حمایتی کرونا را تشریح کرد و اعلام کرد که بسته حمایتی کرونا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 17
کد خبر: ۳۸۴۹۶
تعداد نظرات: ۷ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ شیوع کرونا در ایران موجب از بین رفتن کسب و کار بسیاری از افراد شد و دولت در پی این بحران تصمیم گرفت تا به اقشار آسیب دیده بسته حمایتی کرونا بدهد. اما سوالی که برای مردم پیش آمده این است که بسته حمایتی کرونا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

 

بسته حمایتی کرونا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

 

حسین میرزایی سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی درباره جزئیات بسته معیشتی کرونا ، اظهار کرد: رقم بسته معیشتی برای کرونا را سازمان برنامه و بودجه مشخص می‌کند و وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.

 

میرزایی با بیان اینکه زمان واریز بسته معیشتی کرونا را سازمان برنامه و بودجه مشخص می‌کند، گفت: فقط شناسایی مشمولان این بسته بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و جزئیات بیشتری در خصوص آن هنوز اعلام نشده و مقرر شده تا سازمان برنامه و بودجه معیارهای مد نظر برای تعیین افرادی که این بسته به آن‌ها تعلق می‌گیرد را به وزارت رفاه اعلام کند.

 

چه کسانی مشمول دریافت واریز ماهانه 200 تا 600 هزارتومانی می شوند؟

رضا عوض پور، رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در تشریح رقم پرداختی به کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا می گوید: دولت دو بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک تا دو میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند.

 

او افزود: در برآورد اولیه ما حدود سه میلیون خانوار مشمول این طرح شناسایی شده اند و این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد است و پس از ثبت نام متقاضیان و استحقاق سنجی افراد، به نوبت پرداخت خواهد شد، در مرحله دوم حدود یک و نیم میلیون خانواری که حتی دارای درآمد متغیر هم نداشتند توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده اند و در هفته آینده اولین بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

 

مبالغ دریافتی این افراد برای خانوار یک نفره ۲۰۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، خانوار سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

نوبحت افزود: ۳ میلیون نفر کسانی هستند که از درآمد ثابت ندارند و مشمول دریافت ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در ماه خواهند شد.

 

او ادامه داد: این وام ۱۲ درصد سود دارد که ۸ درصد آن را برنامه و بودجه پرداخت می کند. دریافت وام نیاز به ضامن ندارد و با کارت یارانه قابل پرداخت است. روزهای پایانی اسفند ماه زمان پرداخت بسته حمایتی از افراد آسیب دیده از کرونا است.

 

به گزارش تابناک، رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: این رقم ۳۰ ماهه بازگردانده می شود که ۳ ماه تنفس دارد و اقساط آن ماهی ۸۰ هزار تومان است.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
0
باسلام چرا این بسته رو به کسانی که واقعا نیاز دارن نمیدین الان من مستاجرم با ۵ تا بچه نه معیشتی میگیرم ونه از این بسته حمایتی رو که دارن پرداخت میکنن اگه واقع میخایین به مردم کمک کنین این بسته ها رو به نیازمند واقعی بدن من رفتم واسه اعتراض معیشتی ولی وقتی یه بار اعتراض کردم به من گفتن که من شرایتش رو ندارم واگه دوباره اعتراض کنی یارانت رو هم قطع میکنیم اگه به من نمیتونن بدن پس به کی بدن منی که ۵تا بچه دارم ومستاجرم پس به اونایی که ماشین وخونه دارن میدن منی که هیچ کدوم از اینارو ندارم
نارویی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
0
من سه فرزند دارم به قیر از یارانه هیچ پولی به حساب من نیامده حتی چند حساب باز کرده، ام به خاطر قرعه کشی بانکها واقعا درد دل من زیاده؟ ما کارگر هستیم از شهر زاهدان که بخاطر نداری در حاشیه شهر زندگی میکنیم وبخاطر نداری بیمه سلامت که هیچ دردی را دوا نمیکند وداروها هم با این بیمه آزاد حساب میشون از رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریس جمهور ووزارت کار تقاضای عاجزانه داریم به ما کمک کنید دیشب که قرار بود پول به حساب نیازمندان بریزید صبح رفتم کارت را زدم به حساب من نیامده چه جوری درخواست کمک کنیم، با سه فرزند نون تو سفره ندارم، ممنون رسیدگی کنید نارویی از زاهدان
محدثه لنگری
India
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
0
واقعا جای تاسف داره که کسایی به علت این بیماری شغلشون اسیب دیده و هیچ درامده دیگه ای ندارن و بیمه هم نیستن و حقوق ماهینه و ثابتی ندارن این بسته رو دریافت نکنن واقعا جای تاسف داره
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
0
سلام خسته نباشی آیاکارکرساختمانی که حقوق ثابت ندارندبسته حمایت معشیتی کروناو وام ۴درصدتعلق میگیره باتشکروقدردرانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
0
اینجانب یک ساله بیکارم.مستاجرم.ماهی ۵۰۰هزارتومان کرایه میدم.نه خونه دارم نه ماشین نه زمین.باسه تابچه که یکیشم مریضه.بخاطرکرونا درخونه قرنطینه شدیم.بخداقسم نون شب هم نداریم.لطفابه مسولین پیام مارابدهید.بهشون بگید.ازروی چه نفراتومشخص کردن.ماکه هیچی نداریم.دردادن اجاره خونه هم مانده ایم.لطفابه ما کمک کنید.باتشکر
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
0
0
کارگره ساختمانی نقاشم هیچ بستی به من تعلق نگرفته
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
0
0
کارگره ساختمانی نقاشم هیچ بستی به من تعلق نگرفته
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار