شورش زندانیان عادل آباد شیراز-راهبرد معاصر

شورش زندانیان عادل آباد شیراز

در شامگاه روز گذشته اخباری در خصوص شورش زندانیان عادل آباد شیراز منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 30
کد خبر: ۳۹۲۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، با ورود ویروس کرونا به کشور و مشکلاتی که این ویروس ناخوانده با خود به وجود آورده است اینک ترس از ابتلا به کرونا در زندان ها نیز به یک معظل تبدیل شده است و در چند روز گذشته شاهد شورش زندانیان در زندان های برخی از شهرها بوده ایم در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شورش زندانیان عادل آباد شیراز با راهبرد معاصر همراه باشید.

 

شورش زندانیان عادل آباد شیراز

 

شورش زندانیان عادل آباد شیراز

 

ناآرامی در زندان عادل‌آباد شیرازشامگاه یکشنبه (۱۰ فروردین) شماری از زندانیان در زندان مرکزی (عادل‌آباد) شیراز دست به آشوب زدند.

 

در پی این ناآرامی، زندانیان این دو بند اقدام به شکستن برخی نرده‌ها و دوربین‌های مداربسته کردند که با ورود نیرو‌های حفاظتی زندان و یگان‌های انتظامی و امنیتی، موضوع تحت کنترل قرار گرفت.

 

شورش زندانیان عادل آباد شیراز

 

 

واکنش قوه قضائیه به خبر شورش زندانیان عادل آباد شیراز

 

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، رئیس‌کل دادگستری استان فارس دقایقی پیش (بامداد دوشنبه، ۱۱ فروردین) با تأیید خبر ناآرامی در زندان عادل‌آباد شیراز، گفت: از ساعت ۲۲ مورخ ۱۰ فروردین در دو بند از زندان عادل‌آباد شیراز شاهد ناآرامی بودیم که این امر توسط نیرو‌های امنیتی زندان و یگان‌های امدادی تحت کنترل است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی گفت: در این دو بندی که زندانیان آن اقدام به درگیری کرده بودند، زندانیان با جرائم خشن و خاص نگهداری می‌شوند که مشمول هیچ گونه تسهیلات نمی‌شوند.

 

وی افزود: در پی این ناآرامی، زندانیان این دو بند اقدام به شکستن برخی نرده‌ها و دوربین‌های مداربسته کردند که با ورود نیرو‌های حفاظتی زندان و یگان‌های انتظامی و امنیتی، موضوع تحت کنترل قرار گرفت.

 

رئیس‌کل دادگستری فارس اضافه کرد: هیچ‌گونه آسیبی به زندانیان و نیرو‌های حفاظتی و انتظامی وارد نشده و اقدام به فراری در پی این حادثه گزارش نشده است.

 

 

 

ماجرای شورش زندانیان عادل آباد شیراز از زبان استاندار استان فارس

 

عنایت‌الله رحیمی استاندار استان فارس در این خصوص گفته اوضاع در زندان شیراز تحت کنترل است و شایعات در رابطه با فرار زندانیان صحت ندارد. این در حالیست که برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از فرار زندانیان از زندان عادل‌آباد خبر داده بودند.

 

رسانه‌های ایران گزارش می‌دهند بعد از بالا گرفتن اعتراضات زندانیان، نیرو‌های امنیتی با محاصره کرده آنها، اوضاع را کنترل کرده‌اند. همچنین صدای تیراندازی از محوطه زندان شنیده شده است.

 

کاظم موسوی، رئیس دادگستری این استان هم به خبرگزاری ایسنا گفته است اقدام به فرار از زندان گزارش نشده است. او همچنین افزوده است زندانیانی که شورش کردند در دو بند از زندان عادل آباد حضور داشتند که مجرمان با «جرایم خاص و خشن» در آنجا نگهداری می‌شوند. موسوی همچنین افزوده در این درگیری‌ها آسیبی به زندانیان و همچنین نیرو‌های امنیتی وارد نشده است. او البته تاکید کرده زندانیان اقدام به شکست برخی نرده‌ها و دوربین‌های مدار بسته کرده‌اند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده