از ثبت نام و احراز هویت در سایت سامانه سجام سهام عدالت تا برداشته شدن احراز هویت-راهبرد معاصر

از ثبت نام و احراز هویت در سایت سامانه سجام سهام عدالت تا برداشته شدن احراز هویت

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت خبر از برداشته شدن مرحله احراز هویت برای مشمولین سهام عدالت داد. در ادامه جزئیات ثبت نام و احراز هویت در سایت سامانه سجام سهام عدالت تا برداشته شدن احراز هویت را با هم می خوانیم.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 12
کد خبر: ۴۲۷۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، در پی ابلاغ آزادسازی سهام عدالت که به دستور رهبر انقلاب انجام شد روش هایی نیز برای آزادسازی سهام عدالت اعلام شد و یکی از مراحل آزادسازی سازی سهام عدالت برای مشمولین این سهام احراز هویت بود که بنا بر اعلام سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت این مرحله ( احراز هویت) برداشته شده است. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر از ثبت نام و احراز هویت در سایت سامانه سجام سهام عدالت تا برداشته شدن احراز هویت با راهبرد معاصر همراه باشید.

 

 

 

خبر مهم سخنگو برای مشمولان سهام عدالت/ احراز هویت برداشته شد

 

از نحوه ثبت نام و احراز هویت در سایت سامانه سجام سهام عدالت تا برداشته شدن احراز هویت

 

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون فرعی شورایعالی بورس، مشمولان سهام عدالتی که دارای شماره حساب شبا هستند، نیاز به احراز هویت مجدد در بازار سرمایه را نخواهند داشت.

 

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت : بر اساس مصوبه کمیسیون فرعی شورایعالی بورس و اوراق بهادار ، مشمولان سهام عدالتی که دارای شماره حساب شبا هستند، نیاز به احراز هویت مجدد در بازار سرمایه را نخواهند داشت.

 

به گزارش روابط عمومی سمات، حسین فهیمی دوشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان مطلب فوق افزود: بر اساس ابلاغیه جدید مقام معظم رهبری به زودی شاهد حضور ۴۹ میلیون نفر دیگر از اشخاص حقیقی به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران خواهیم بود.

 

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار داشت : خوشبختانه این شرکت از دو سال قبل زیر ساخت های لازم را برای این طرح بزرگ آماده کرده است و هم اکنون نگرانی برای ورود مشمولان سهام عدالت به بازار سرمایه وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه کد بورسی برای 36 میلیون مشمول سهام عدالت صادر شده است، گفت: بر اساس آخرین تصمیم کمیسیون فرعی شورایعالی بورس و اوراق بهادار، اگر افراد در نظام بانکی احراز هویت شده باشند دیگر نیازی به احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی نخواهند داشت.

 

فهیمی افزود: لذا توصیه ما به افراد این است که با مراجعه به سایت سازمان خصوصی سازی و وارد کردن شماره شبا از احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی معاف شوند.

 

 

از نحوه ثبت نام و احراز هویت در سایت سامانه سجام سهام عدالت تا برداشته شدن احراز هویت

 

توصیه ما نگهداشتن سهام عدالت است

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت با اشاره به اینکه هرگونه تصمیم درخصوص سهام عدالت بر عهده مشمولین است، تصریح کرد: روش آزادسازی سهام عدالت باید کار براساس توانمندی و دانش و تشخیص آنها انجام شود، اما توصیه ما نگهداری سهام عدالت و نفروختن آن است.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش و هدفگذاری ما این است که برای تمام مشمولان بدون جابه‌جایی و مراجعه، خدمات لازم فراهم شود. برای افرادی که قصد خرید دارند، طبیعتا مسیر ورود به بازار سرمایه همان سامانه سجام است، اما اگر افرادی قصد فروش یا نگهداری دارند، کار خاصی لازم نیست انجام دهند و تنها باید به سایت خصوصی‌سازی مراجعه و اطلاعات هویتی خود به ویژه تلفن‌همراه متعلق خود را به روزرسانی کنند.

 

فهیمی ادامه داد: تا هشتم خرداد ۹۹ به کدهای بورسی، دارایی تخصیص پیدا خواهد کرد و بعد از آن با تمرکز بیشتر به سوی استیفای حقوق مشمولان پیش خواهیم رفت.

 

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت عنوان کرد: ورود این مشمولان به بازار سرمایه فرصتی تاریخی است که زیرساخت‌ها، محیط حقوقی و فضای کسب و کار را در کشور متحول خواهد کرد.

 

فهیمی در ادامه با اشاره به تحول در نحوه احراز هویت مشمولان اظهار داشت: احراز هویت غیرحضوری مشمولان سهام عدالت به زودی آغاز می شود. مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به افزایش مراکز احراز هویت در کشور گفت: هم‌اکنون مراکز احراز هویت به ۲ هزار مرکز ارتقا یافته است و به زودی شعبه های بانک های ملی و سپه نیز به جمع مراکز احراز هویت افزوده می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۵ میلیون نفر روش مستقیم آزاد‌سازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند گفت: در این روش باید افراد از دانش و تبحر کافی برخوردار باشند .

 

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت با اشاره به اینکه در سال های ۸۲ تا ۸۵ ، 20 تالار منطقه ای در کشور راه اندازی شد، افزود: تا سال ۹۵ سالانه ۱۰۰ هزار نفر وارد بورس می شدند اما این رقم از ابتدای امسال تاکنون به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

 

استقبال سرمایه گذاران از بورس

مدير نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با اشاره به اینکه استقبال سرمايه گذران از بازار سرمايه بيشتر شده است گفت: حجم معاملات در بورس افزایش یافته، به خاطر اینکه تعداد زیادی از متقاضیان به این بازار مراجعه کرده‌اند و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

محمدرضا معتمد اظهار داشت: باید به سرمایه‌گذاران گفت حتما با آگاهی وارد بازار شوند و نسبت به سهامی که می‌خواهند خریداری کنند، اطلاعات مالی شرکت‌ها را بررسی کنند و از افراد خبره و نهادهای تعریف‌شده و مشاوران مجوزدار رسمی مشورت بگیرند.

 

او با اشاره به اینکه کشور ما تعداد کارگزاری بورس بیشتری نسبت به کشور های دیگر دارد ادامه داد: بسیاری از کارگزاری‌ها سامانه بر خط معاملات دارند و شعب و دفاتر مرکزی و نمایندگی‌های کارگزاری در کشور به ۱۷۰۰ نقطه می‌رسد که بسیاری از این دفاتر زیرمجموعه همان ۱۰۸ کارگزاری مجوزدار بورس است، در نتیجه کشور ما از نظر تعداد کارگزاری‌های بورسی کمبود ندارد، بلکه باید اندازه کارگزاری‌ها و خدمات آنها متنوع شود.

 

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تاکید کرد: انحصاری در مجوز کارگزاری‌ها وجود ندارد. در همین کشور همسایه ما ترکیه که بورس بزرگتر از ما دارد تنها ۳۵ کارگزاری وجود دارد، در حالی که در کشور ما ۱۰۸ کارگزاری مشغول فعالیت هستند، بنابراین انحصاری در کارگزاری‌ها نیست.

 

از نحوه ثبت نام و احراز هویت در سایت سامانه سجام سهام عدالت تا برداشته شدن احراز هویت

 

فعالیت مستقیم در بازار سرمایه نیاز به دانش دارد

محمدرضا خواجه نصيری کارشناس بورس نیز در ادامه برنامه با اشاره به اینکه آمدن مردم به بازار سرمايه در مقابل ساير فرصت های سرمايه گذاری کار بسيار مناسبی است، خاطرنشان کرد: فعالیت مستقیم در بازار سرمایه نیاز به دانش آگاهی و تبحر لازم دارد.

 

وی بیان کرد: اگر مردم برای ورود به بازار سرمایه علم و دانش کافی را ندارند، بهتر است از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد این بازار شوند.

 

 

 

 

نحوه ثبت نام و احراز هویت در سایت سامانه سجام سهام عدالت و بورس www.sejam.ir 


از نحوه ثبت نام و احراز هویت در سایت سامانه سجام سهام عدالت تا برداشته شدن احراز هویت

 

 در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری و موافقت ایشان با درخواست ریاست محترم جمهوری مبنی بر آزادسازی سهام عدالت، سازمان خصوصی‌سازی با همکاری و مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر نهادها در بازار سرمایه، اقدام به فراهم نمودن تمهیدات و اقدامات عملی لازم برای تحقق این امر نموده است تا با توجه به موارد سه‌گانه مورد تأکید معظم له، شرایط بهره‌مندی هرچه سریع‌تر مردم از منافع و مدیریت سهام مذکور فراهم گردد. در همین ارتباط، هریک از سهام‌داران محترم سهام عدالت می‌توانند با انتخاب یکی از دو روش مطروحه در ادامه آمده نسبت به تعیین نحوه مدیریت سهام عدالت samanese.ir متعلق به خود تصمیم‌گیری نمایند.

 

توجه: انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت تنها یک بار امکان پذیر است.

 

حسین فهیمی در پاسخ به اینکه آیا امکان تغییر روش آزادسازی سهام عدالت از مستقیم به غیرمستقیم در سامانه سهام عدالت وجود دارد یا خیر، بیان کرد: متأسفانه طی تصمیم‌های صورت گرفته در نشست‌های ستاد آزادسازی سهام عدالت این امکان تغییر برای افراد وجود ندارد.

 

استفاده از روش سهام داری مستقیم

سهام‌دار محترم سهام‌عدالت، در صورت انتخاب آزادسازی سهام عدالت به روش مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با لحاظ مراتب ذیل به شما تخصیص و انتقال می‌یابد:


به میزان سهام تخصیص‌یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه پذیر سهام‌عدالت و به‌تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام 36 شرکت بورسی به شما تخصیص خواهد یافت. علاوه بر آن، این دسته از سهام‌داران سهام عدالت، به ازای سهام شرکت‌های غیر بورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهند نمود.

 

در این حالت مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام عدالت اختصاص‌یافته به عهده سهامدار بوده و در راستای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل‌وانتقال سهام مزبور به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس صورت خواهد گرفت.

 

مطابق قانون تجارت شما سهامدار محسوب شده و از مزایای سهام تخصیص‌یافته ازجمله سود و ... بهره‌مند خواهید شد.

 

خاطرنشان می‌سازد دو ماه پس از تاریخ انتخاب روش مذکور می‌توانید با مراجعه به سامانه سجام بورس www.sejam.ir سامانه جامع اطلاعات مشتریان از تعداد سهام تخصیص‌یافته نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مطلع شوید.

 

شایان‌ذکر است بهره‌مندی از خدمات قابل‌ارائه ازجمله ایجاد امکان معامله پذیری سهام تخصیص‌یافته در آینده منوط به مراجعه به سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت در مراکز تعیین‌شده می‌باشد.

 

از نحوه ثبت نام و احراز هویت در سایت سامانه سجام سهام عدالت تا برداشته شدن احراز هویت

 

استفاده از روش سهام داری غیر مستقیم

سهام‌دار محترم سهام‌عدالت، در صورت انتخاب آزادسازی به روش غیرمستقیم، مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت شما با لحاظ مراتب ذیل از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و شما حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهید داشت.


با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام‌عدالت متعلق به شما توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد.

 

سهام مزبور در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (70%) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه استانی (30%) ساماندهی خواهد شد.

 

از نحوه ثبت نام و احراز هویت در سایت سامانه سجام سهام عدالت تا برداشته شدن احراز هویت

 

ارزش واقعی سهام عدالت در سال ۹۹


برخی کارشناسان معتقدند ارزش سهام عدالت طی این سالها ۱۰ برابر شده است و ارزش سهام افراد عادی ۵ و کمیته امداد و بهزیستی ۱۰ میلیون تومان می‌شود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده