روز جهانی فرزند اول (ارشد) چه روزی است؟-راهبرد معاصر

روز جهانی فرزند اول (ارشد) چه روزی است؟

در تقویم جهانی یک روز به نام فرزند اول خانواده نعیین شده است . برای بسیاری از مردم این سوالی پیش می آید که روز جهانی فرزند اول (ارشد) چه روزی است و علت تعیین این روز چه میتوان باشد؟
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 18
کد خبر: ۴۳۲۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، نامگذاری های عجب غریبی در تقویم کشور های جهانی موجب شد تا ما پیگیر روز جهانی فرزند اول (ارشد)شویم. تاریخ های متفاوتی برای روز جهانی فرزند اول گفته میشود اما درست ترین آن روز تقویم میلادی روز دومین یکشنبه ماه ژوئن و در تقویم شمسی روز 28 بهمن ماه است.

 

روز جهانی فرزند اول (ارشد) چه روزی است؟

 

تاریخچه و علت نامگذاری روز جهانی فرزند اول

روز فرزند در بسیاری از کشورها مختلف دنیا برگزار می شود و در سراسر جهان جشن می گیرد روز فرزند اول در دومین یکشنبه ماه ژوئن در سال 1856 توسط دکتر به نام شارل لئونارد که کشیشی در کلیسای مجارستانی در شهر ماساچوست نام گذاری شد. دکتر لئونارد خدمات ویژه ای را اختصاص داد و برای کودکان برگزار کرد. دکتر لئونارد این روز رز را نامگذاری کرد، ولی بعدها به گل یکشنبه و سپس روز جهانی فرزند اول نامگذاری شد.

 

برای اولین بار در سال 1929 در کشور ترکیه در تاریخ 23 آوریل روز فرزند اول رسما اعلام و تعطیل ملی شود . روز کودک از سال 1923 با دولت و روزنامه های محلی اعلام شده است که روز به روز برای کودکان جشن گرفته می شود. با این حال، تصمیم گرفت که اعلامیه رسمی برای روشن شدن و توجیه این جشن مورد نیاز بود و اعلامیه رسمی در سال 1931 توسط بنیانگذار و رئیس جمهور ترکیه منتشر شد.

 

به گزارش دکتر آنلاین، روز بین المللی محافظت از کودکان در بسیاری از کشورها به عنوان روز جهان فرزند اول در 1 ژوئن از سال 1950 دیده می شود. این فدراسیون توسط فدراسیون بین المللی دموکراتیک زنان در کنگره خود در مسکو (4 نوامبر 1949) تاسیس شد. تعطیلات جهانی روز کودک در تاریخ ۲۰ نوامبر به توصیه سازمان ملل متحد تعیین گردید.

نقش ترتیب فرزندان در شخصیت‌شان چیست؟

 

عکس نوشته روز جهانی فرزند اول

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
0
عجیب کجاش عجیبه اینکه به فکرمون هستند؟
Bbbb
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
0
0
هه...مگه از فرزند اول خانواده افسرده تر؟
اونی که هیچکس درکش نمیکنه...
تحلیل های برگزیده