چرا پول فروش 30 درصد سهام عدالت واریز نشده؟-راهبرد معاصر

چرا پول فروش 30 درصد سهام عدالت واریز نشده؟

از ابتدای فروش سهام عدالت تاکنون اعتراضات گسترده‌ای از سوی مشمولان سهام عدالت که اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند اما همچنان پولی به حساب این افراد واریز نشده یا مبلغی کمتر از رقم واقعی پرداخت شده است، که سخنگوی سهام عدالت به علت آن پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 19
کد خبر: ۴۶۷۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ بانکها طی دو هفته گذشته به دستور یکباره وزیر اقتصاد و بدون برنامه ریزی قبلی سفارشات مردم رو به صورت دستی جمع آوری کردند. البته خود بانکها هم در برنامه ریزی سیستماتیک ضعیف عمل کردن و هیچ مکانیزم شفافی برای کنترل و پیگیری درست نکردند و طبیعتا نمیتوان فعلا به صورت شفاف مشخص نمود.

 

در مجموع سفارشات بانکها به صورت دستی جمع آوری شدند و به کارگزاریها برای فروش ارسال شدندو فروشها مرحله مرحله در حال انجام هست و از حدود 1400 میلیارد تومان سفارش مجموعا 700 میلیارد تومان انجام شده که تقریبا نیمی از سفارشات محسوب میشه و پس از فروش به حساب شبای افراد قراره واریز بشود.

 

به طور کلی فروش سهام عدالت چه از طریق بانک چه کارگزاری مرحله به مرحله و زمانبر هست و ممکنه حدود یک تا دو ماه بین درخواست فروش تا واریز پول زمان ببرد.

اما چرا این فروش مرحله به مرحله شده است: عمده دلیل این امر جلوگیری از آسیب و ضرر و زیان به بازار و سرمایه گذاران هست.

 

در بازار بورس سفارشات خرید و فروش بر حسب میزان خریداران و فروشندگان و رقابت بین آنها انجام می شود (مانند بازار آزاد). مثلا اگر حجم بالایی از سفارشات فروش در بازار وارد شود، طبیعتا در همان لحظه خریدار برای همه آن وجود ندارد و نیازمند مدیریت سفارشات انبوه هست. البته مدیریت این سفارشات بر عهده کارگزاران و سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر واگذار شده و در واقع فروش ها به صورت خرد خرد توسط کارگزاریها به نحوی انجام می شود که باعث ضرر و زیان سرمایه گذاران نشود و به اندازه کافی خریدار برای آن وجود داشته باشد.
البته ناگفته نماند اگر حجم سفارشات خرد به صورت آنلاین و یکباره در سامانه های معاملات وارد شود منجر به قطعی سیستم و هنگ کردن سامانه ها و... هم میشود و به طور کلی فروش یکجای سهام با حجم بالا عملا امکان پذیر نبوده و بهترین روش مدیریت سبد سهام عدالت، فروش آن طی چند مرحله می باشد.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
سلام من بیش ۱۰ماه که ۳۰درصد سهام فروختم چیزی به حسابم نمیده خواهش میکنم حتما پیگیری کنین.حتما لازم داشتم که سهام فروختم
سلام. من. ثبتنام. کردم. تمام. مدارک. سهام. رادارم. الاسود. دریافت. نکردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
0
من. سبت. نام. کردم. امسوی. دریافت. نکردم
تحلیل های برگزیده