سفر الکاظمی به ایران فرصتی برای تکامل اقتصاد عراق است-راهبرد معاصر
عضو پارلمان عراق:

سفر الکاظمی به ایران فرصتی برای تکامل اقتصاد عراق است

عضو پارلمان عراق سفر نخست وزیر کشورش را به ایران در کنار داشتن منافع سیاسی، دینی و امنیتی برای عراق در راستای تکامل اقتصادی با استفاده از اقتصاد متنوع ایران حائز اهمیت خواند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 21
کد خبر: ۵۱۵۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، «محمد شیاع السودانی» عضو پارلمان عراق روز سه شنبه سفر مصطفی الکاظمی به ایران را فرصتی برای ایجاد نوعی تکامل اقتصادی توصیف کرد.

 

السودانی گفت: «سفر الکاظمی به ایران علاوه بر اینکه از حیث حمایت از روابط عراق با یک کشور همسایه که از منافع و مشترکات دینی، اجتماعی، جغرافیایی و امنیتی با یکدیگر برخوردارند، اهمیت دارد، برای دولت جدید الکاظمی هم مهم شمرده می‌شود؛ دولتی که انتظار می‌رود از آن یک عملکرد سیاسی متوازن و به دور از محورهای منطقه‌ای شاهد بود به گونه‌ای که در اول و آخر کار خود، منافع عراق و حاکمیت و امنیت آن را مد نظر داشته باشد».


وی افزود: «عراق با ایران مبادلات تجاری دارد و همچنین از ایران برق وارد می‌کند، این مسائل نیازمند هماهنگی و همکاری مشترک است؛ علاوه بر اینکه ایران از یک اقتصاد متنوع و باثبات برخوردار است و این فرصتی برای عراق است تا در پرتو برخورداری از منابع طبیعی و انسانی نوعی تکامل اقتصادی ایجاد کند».


عضو پارلمان عراق گفت: «این سفر فرصتی برای عراق است و امیدواریم که زمینه ساز ایجاد توازن در منطقه‌ای باشد که شاهد تنش‌هایی عظیم است که بر امنیت و ثبات آن تاثیر گذاشته است».

 

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به منظور دیدار و گفت‌و‌گو با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات عالی‌رتبه سیاسی ــ اقتصادی صبح امروز وارد تهران شد.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده