ادامه روند صعودي بهاي نفت-راهبرد معاصر

ادامه روند صعودي بهاي نفت

بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، در آغاز معاملات روز پنجشنبه افزایش یافت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 23
کد خبر: ۵۱۸۳۲

به گزارش راهبرد معاصر  فرانسه از لندن، در معاملات روز کاری لندن‏‏، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار اروپا ‏استفاده می‌شود برای تحویل در ماه سپتامبر با ۹۳ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.
در معاملات الکترونیک بازار نیویورک هم بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمدییت‏)، ‏برای تحویل ‏در ماه سپتامبر با ۸۸ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۲ دلار و ۲۷ سنت رسید.
بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‏‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک (وست تگزاس اینترمدییت‏) و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال‏، از چند روز پیش تاکنون روند افزایشی را طی می‌کند. جنگ قیمت‌هایی که عربستان سعودی که بعد از آمریکا و روسیه بزرگترین تولید کننده نفت و اولین صادر کننده نفت در جهان است، و روسیه آغاز کرده بودند و شیوع ویروس کووید- ۱۹، باعث شد تا قیمت نفت در بازار جهانی پیش از این به شدت کاهش یابد.
اوژن واینبرگ کارشناس بخش کارگزاری ‏و خدمات مشاوره سرمایه گذاری ‏‏کومرتسبانک آلمان‏، در ‏‏تحلیل اوضاع حاکم بر بازار‌ها می‌گوید: قیمت نفت در بازار جهانی، در حالی افزایش یافت که جنگ تجاری میان چین و آمریکا دوباره ابعاد جدیدی به خود گرفته است.
با توجه به اینکه آمریکا دستور بستن کنسولگری چین در هوستون را صادره کرده است تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین‏، که به ترتیب اقتصاد‌های نخست و دوم جهان هستند، به مرحله جدیدی رسیده است. چون مقامات چینی نیز بلافاصله تهدید به اقدام متقابل کردند.
جفری هالی کارشناس شرکت کارگزاری و ارائه خدمات مشاوره مالی و اقتصادی اواندا (Oanda) در تحلیل و ارزیابی اوضاع و شرایط حاکم بر بازار نفت می‌گوید: مخاطرات و نگرانی‌های ژئوپلیتیک اکنون کنار گذاشته تلقی می‌شود.
کارگزاران و سرمایه گذاران بازار نفتی بر این باورند که اگر جنگ تجاری دیگری میان این دو قدرت جهانی روی دهد رشد اقتصادی و به تبع آن، تقاضا برای نفت در بازار جهانی، نیز کاهش خواهد یافت. .

خبرگزاری صدا وسیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده