ارزش صندوق etf دارا یکم امروز دوشنبه 13 مرداد-راهبرد معاصر

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز دوشنبه 13 مرداد

ارزش دارا یکم در پایان معاملات امروز دوشنبه 13 مرداد  و همگام  با کاهش شاخص کل بازار بورس با افت 6.31 درصدی همراه بود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 03
کد خبر: ۵۳۳۷۷

به گزارش راهبرد معاصر ارزش دارا یکم  امروز دوشنبه با کاهش 6.31 درصدی همراه بود به طوری که قیمت هر واحد صندوق دارا یکم به 22 هزار و 630 هزار تومان رسیدو بر این اساس قیمت 200 واحد صندوق ETF دارا یکم  4 میلیون و 526 هزار  تومان رسید که نسبت به روز گذشته با کاهش 211 هزار و 200 تومانی همراه بود.

حجم امروز معاملات صندوق دارا یکم 5.239 میلیون سهم بود

 

ارزش دارا یکم

عرضه دارا دوم بر ارزش دارا یکم تاثیری ندارد

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید؛ ارزش هر صندوق با رشد و نزول سهام آن سنجیده می‌شود و بر این اساس با عرضه دارا دوم شاهد نوسان غیرعادی در دارا یکم نخواهیم بود.

با وجود اینکه در ابتدای خرداد ماه پذیره نویسی اولین صندوق ETF دولتی دارا یکم که سهام سه بانک و دو بیمه در آن قرار داشت، انجام شد، امروز تقریبا ارزش این صندوق با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در یک ماه همراه بود، اما در آن زمان تنها یک سوم از واحد‌های سرمایه‌گذاری این صندوق پذیره نویسی شد.با این حال، در مجموع ظرف حدود ۳۵ روز این صندوق با سرمایه اولیه دو میلیون تومانی بازده ۱۵۰ درصدی را نصیب سهام‌داران خود کرد. این در حالیست که دو صندوق دیگر دولتی که سهام پالایشگاه‌ها، خودروسازان و شرکت‌های فولادی است نیز به زودی عرضه خواهد شد. برخی کارشناسان معتقدند جذابیت صندوق بعدی، ارزش بازار صندوق دارا یکم را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سرمایه‌داران بیشتری را به خود جذب خواهد کرد اما یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید؛ لزوما عرضه صندوق ای تی اف(ETF) دوم نباید بر ارزش یا بازار صندوق دارایکم تاثیرگذار باشد.

 

ارزش سهام دارا یکم

رشد بازار بورس تا شهریورماه ادامه دارد

 

«علیرضا مستقل» کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عبور شاخص از مرز ۲ میلیون واحد و احتمال ادامه روند رو به رشد بازار سرمایه گفت: به نظر من بازار سرمایه تا شهریورماه به رشد خود ادامه خواهد داد اما اینکه چرا شهریور ماه به این دلیل است که در پایان شهریور ماه نتایج انتخابات آمریکا مشخص خواهد شد و نتیجه بر نوسان قیمت دلار و بازار جهانی تأثیرگذار خواهد بود و مردم صبر خواهند کرد تا ببینند رفتارها و واکنش های سیاسی به این انتخاب چگونه خواهد بود؛ از طرفی در این بازه زمانی روند بررسی بودجه سال آینده استارت خواهد خورد و دولت سعی خواهد کرد بازار و قیمت‌ها را برای بستن بودجه کنترل کند.

 

 

ارزش صندوق دارا یکم

عامل اثرگذار بر ارزش صندوق دارا یکم

 

او در رابطه با احتمال تاثیرگذاری عرضه صندوق دارادوم بر صندوق دارایکم نیز گفت: لزوما عرضه صندوق ای تی اف(ETF) دوم نباید بر ارزش یا بازار صندوق دارایکم تاثیر گذار باشد ؛ شاید این تاثیر در ابتدا به صورت روانی باشد و نقدینگی به سمت صندوق جدید برود اما ارزش ذاتی صندوق ها به سهامی است که داخل آن قرار دارند و ارزش این صندوق ها با رشد و نزول آن سهام خاص تعیین می‌شود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده