زمان برگزاری کنکور سراسری 99 + جزئیات-راهبرد معاصر

زمان برگزاری کنکور سراسری 99 + جزئیات

زمان برگزاری کنکور سراسری 99 با تصمیم ستاد ملی کرونا همان موعد قلبی برگزاری یعنی اواخر مرداد اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 11
کد خبر: ۵۴۴۵۹

به گزارش راهبرد معاصر زمان برگزاری کنکور سراسری 99 در همان  مقرر قبلی یعنی 29، 30 و 31 مرداد و یکم شهریور خواهد بود. عصر امروز ستاد ملی کرونا با پیشنهاد تعویق کنکور سراسری مخالفت کرد و این اساس کنکور در موعد مقرر خود برگزار می شود.  برگزاری کنکور در موعد مقرر قبلی در حالی است که  امروز خبرهایی درباره برگزاری آزمون سراسری در اواخر شهریور ماه منتشر شده بود.

البته سخنگوی سازمان سنجش  در مصاحبه ای برگزاری کنکور در اواخر شهریور را رد کرد و گفت زمان قطعی برگزاری کنکور در جلسه عصر امروز مشخص خواهد شد. حالا  تعویق برگزاری کنکور عصر امروز در ستاد ملی کرونا مطرح شده و بر اساس بیانیه مشترک وزاری علوم و بهداشت اعضای ستاد ملی کرونا با هر گونه تاخیر در زمان برگزاری کنکور مخالفت کردند.

اعلام این خبر  درحالی است که روز گذشته وزیر بهداشت و وزیر علوم از به تعویق افتادن زمان کنکور تا رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی خبر داده بود. 

 

زمان برگزاری کنکور سراسری 99

در بیانیه مشترک وزرای "علوم، تحقیقات و فناوری" و "بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" آمده است:« پیرو نیاز به زمان بیشتر جهت برگزاری آزمون سراسری توسط مجریان آزمون به نیت یافتن فضای مناسب برای برگزاری منطبق با پروتکل های سختگیرانه و مشروط به تایید تغییر تاریخ در ستاد ملی مدیریت کرونا، از آنجا که این تغییر به دلایل متعدد مورد تایید ستاد قرار نگرفت، مقرر شد با همکاری استانداران محترم، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، نظامی و انتظامی، کمبود فضاها و تجهیزات مورد نیاز جهت اعمال و اجرای پروتکل ها مهیا و آزمون سراسری در تاریخ مصوب قبلی ستاد ملی مدیریت کرونا (در روزهای ۲۹- ۳۰ و ۳۱ مرداد و یکم شهریور ماه) برگزار گردد.»

گفتنی است دیروز نمکی وزیر بهداشت در صفحه اینستاگرام خود با اعلام خبر تعویق کنکور نوشته بود: به عنوان وزیر بهداشت و متولی سلامت این کشور، قطعا سلامت فرزندانمان برای ما در اولویت است و از این پروتکل‌های سختگیرانه کوتاه نخواهم آمد که ریسس محترم کمیسیون های آموزش و بهداشت نیز در این مورد  کاملا همراه و موافق بودند. به مسولان برگزاری کنکور اعلام کردم اگر واقعا نمی‌توانید این دستورالعمل‌ها را به درستی اعمال کنید با برگزاری کنکور در این تاریخ مخالفم و تاکید می‌کنم که کنکور را به زمانی موکول کنید که بتوانید از لحاظ فضا و امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را فراهم کنید.

 

زمان قطعی برگزاری کنکور سراسری 99

 اعضای ستاد ملی کرونا  علاوه بر سعید نمکی وزیر بهداشت شامل این افراد زیر هستند:

عبدالرضا رحمانی فضلی وزریر کشور

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

سید عباس صالحی فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه

عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران

حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

علیرضا اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده