خودکشی دانش آموز ممتاز تهرانی بعد از کنکور ریاضی-راهبرد معاصر

خودکشی دانش آموز ممتاز تهرانی بعد از کنکور ریاضی

خودکشی کنکوری ریاضی ساعت 18 پنجشنبه هفته گذشته پس از اتمام کنکور ریاضی اتفاق افتاده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 23
کد خبر: ۵۶۰۳۱

به گزارش راهبرد معاصر خودکشی کنکوری ریاضی پنجشنبه هفته پیش و پس از کنکور ریاضی اتفاق افتاد. ساعت 18 روز پنجشنبه بود که گزارش مرگ این کنکوری به قاضی ساسان غلامی کشیک جنایی پایتخت اعلام شد. حضور تیم تحقیقات در محل تحقیقات مشخص کرد که پسری 19 ساله خودش  را از پشت بام یک ساختمان چهار طبقه به پایین انداخته است.

این پسر 19 ساله یک محصل ممتاز بوده و برای آماده شدن در کنکور یک سال خودش را در خانه حبس کرده بوده تا در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود قبول شود. معدل دیپلم او 19 و نیم بوده است. او پس از آزمون سراسری به این نتیجه رسده است که در نتوانسته به میزات تمایل خود در این آزمون موفق باشد به همین دلیل به پشت بام می رود و تصمیمش راعملی می کند.

وسایلی که وی با خودش به سر جلسه کنکور برده بود مانند مداد و پاکن و ... در پشت بام پیدا شد و در این شرایط قاضی جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و انجام تحقیقات بیشتر را صادر کرد.

 این نخستین بار نیست که داوطلبان از ترس قبول نشدن در کنکور دست به خودکشی می زنند .

 

 

خودکشی کنکوری ریاضی

  خودكشي دخترِ نوجوان بخاطر قبول نشدن در کنکور 94

یک دختر نوجوان اهل بوکان بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری دست به خودکشی زد.

یکی از سایت های محلی شهرستان بوکان ( بوكان نيوز) نیز مدعی شد دختر جوان بوکانی ظهر دیروز بعد از عدم قبولی در کنکور سراسری به زندگی خود پایان داد.

 

« س.ک » دختر جوان اهل شهرستان بوکان ظهر دیروز مورخ ۹۴/۰۴/۳۰ بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری در محله شهرک فرهنگیان این شهر دست به خودکشی زد. گفته می شود وی خود را از طبقه سوم منزل مسکونی خود در شهرک فرهنگیان بوکان به پایین پرت کرده است.

 

 

کنکور سراسری هرساله به دلیل حساسیت زیاد و تعیین سرنوشت ۱۲ سال تحصیل دانش آموزان در یک ساعت باعث ایجاد استرس در بین دانش آموزان می شود که گاهاً عدم قبولی در این آزمون باعث افسردگی یا در موارد مشابه با بوکان باعث خودکشی می شود.

 

 

به گزارش میگنا وظيفه همه رسانه ها،اساتيد،معلمان،مشاوران،مربيان،اولياء است تا به نوجوانان تفهيم كنند تنها راه سعادت و رسيدن به خوشبختي، دانشگاه نيست . تبليغات پر سرو صداي موسسات آزاد كنكور در رسانه ها ، براي ثبت نام در كلاس هاي آمادگي كنكور در ايجاد استرس ،اضطراب و بالا رفتن سطح انتظارات و توقعات در نوجوانان كم تجربه، در يك لحظه مي تواند منجر به اقدامات احساسي اينچنيني باشد تا خانواده اي داغدار شود  . آيا واقعا تنها راه رسيدن به خوشبختي و سعادت، قبول شدن در دانشگاه و كنكور است؟  

 

خودکشی دانش آموز ممتاز تهرانی بعد از کنکور ریاضی

 

خودکشی به خاطر قبول نشدن در کنکور 97

 

شامگاه نهم مرداد امسال جسد دختر 19 ساله پشت کنکوری در خانه اجاره‌ای در محله پیروزی تهران پیدا شد. زمانی که بازپرس سجاد منافی‌آذر و تیم جنایی پلیس آگاهی در آنجا حاضر شدند، مشاهده کردند به دهان و بینی او چسب نواری پهنی چسبانده شده که حکایت از این داشت وی براثر انسداد مجرای تنفسی فوت شده است.

 

ماموران در بازرسی از این خانه دست نوشته‌ای از او یافتند که نوشته بود از کنکور و درس خواندن و استرس آن خسته شده و به همین دلیل به زندگی‌اش پایان داده است.

 

پرونده‌ای در این باره در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تشکیل و تحقیقات از خانواده وی برای روشن شدن ماجرا آغاز شد‌. با گذشت بیش از یک هفته از مرگ این دختر 19 ساله خواهر او با حضور در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران درباره مرگ خواهرش به بازپرس پرونده گفت: خانواده‌ام در شهرستان زندگی می‌کنند. من چهارسال پیش برای کار به تهران آمدم و در یک مرکز آموزشی مشغول به کار شدم. خواهر دیپلم تجربی داشت و در شهرمان دو بار در کنکور شرکت کرد، اما قبول نشد‌. بابت این‌که قبول نشده بود خیلی ناراحت بود‌. بنابراین تصمیم گرفت پیش من و به تهران بیاید. همچنین قرار شد در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و شانس خود را برای قبولی در کنکور امتحان کند. این بار خیلی درس خواند و مطمئن بود که قبول می‌شود، اما زمانی که کنکور داد، می‌گفت آزمون سخت بود و قبول نمی‌شود.

 

دختر جوان ادامه داد: خواهرم خیلی ناراحت بود و سعی می‌کردم آرامش کنم. آن روز من محل کارم بودم که مادرم با من تلفنی حرف زد و گفت که چند بار با تلفن خواهرم و خانه تماس گرفته، اما او پاسخگو نیست. به خانه بازگشتم. در راه چند بار با تلفن خواهرم تماس گرفتم که پاسخ نداد.

 

وی گفت: وقتی به خانه رسیدم، روی تختخواب دراز کشیده و هدفون در گوشش بود. گمان کردم در حال گوش دادن به آهنگ خوابش برده است. مشغول کارهایم شدم و به مادرم زنگ زدم و گفتم او خانه است. چند دقیقه بعد دوباره به اتاقش رفتم این بار که به او نزدیک شدم دیدم بر روی بینی و دهانش چسب نواری پهنی چسبیده شده، خون از بینی‌اش آمده و نفس نمی‌کشد. همسایه‌ها و اورژانس را خبر کردم، اما به من گفتند مرده است. بعد ماجرا را به خانواده‌ام اطلاع دادم. بعد از اعلام نتایج معلوم شد خواهرم در رشته تجربی رتبه 35 هزار گرفته است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده