افزایش تنش و درگیری میان هند و پاکستان+فیلم و عکس-راهبرد معاصر

افزایش تنش و درگیری میان هند و پاکستان+فیلم و عکس

رسانه‌ها اعلام کردند در پی رویارویی جنگنده‌های ارتش هند و سه جنگنده پاکستان بر فراز کشمیر، دو فروند جنگنده هندی سقوط کردند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 27
کد خبر: ۵۶۴۸

به گزارش راهبرد معاصر ، در پی بالا گرفتن تنش میان اسلام آباد و دهلی‌نو، دو فروند جنگنده ارتش هند با شلیک پدافند ارتش پاکستان سرنگون شده و دستکم دو خلبان نیز جان باختند.

 

سرلشکر «آصف غفور»، سخنگوی ارتش پاکستان، نیز با تایید این خبر اعلام کرد این کشور دو فروند جنگنده هندی را سرنگون و دو خلبان هندی را اسیر کرده است.

 

 

بر اساس اعلام وی، یکی از این دو جنگنده که به حریم هوایی بخش پاکستانی کشمیر تجاوز کرده بود، در این منطقه سقوط کرده است.

 

آصف غفور با تاکید بر اینکه پاکستان خواستار تشدید تنش نیست، اعلام کرد: این واکنش حق ما بوده و ما از طریق آن اراده و توانایی خود را برای دفاع اعلام کرده‌ایم. به هرگونه تجاوزی پاسخ قاطع خواهیم داد.

 

افزایش تنش و درگیری میان هند و پاکستان+فیلم و عکس


تصویری از خلبان اسیرشده هندی

 

در ادامه تنش میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو، منابع خبری اعلام کردند ارتش هند نیز یک فروند جنگنده اف-۱۶ پاکستان را بر فراز منطقه کشمیر سرنگون کرده است. این در حالی است که اسلام آباد این خبر را تکذیب و تاکید کرد هیچ یک از جنگنده‌های این کشور سقوط نکرده است.

 

رسانه‌های هندی هم تایید کردند در عملیات رهگیری و رویارویی بین جنگنده‌های ارتش این کشور و سه فروند جنگنده ارتش پاکستان بر فراز کشمیر، دو فروند جنگنده هندی سقوط کردند.

 

پیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند که دست‌کم سه فروند جنگنده پاکستان نیز وارد حریم هوایی کشمیر در منطقه تحت کنترل هند شدند.

 

هند و پاکستان هر دو دارای سلاح هسته‌ای هستند و تشدید تنش میان این دو کشور، نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار