رئیسی: هاضمه نظام، فساد را نمی پذیرد-راهبرد معاصر

رئیسی: هاضمه نظام، فساد را نمی پذیرد

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: هاضمه نظام ما، هاضمه پاکی است که فساد را نمی پذیرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 31
کد خبر: ۵۶۹۸۷

به گزارش راهبرد معاصر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه گفت: این حکومت و نظام ذاتش ضد فساد است، بنابراین فساد در آن برچسبی ناچسب است که باید برای مقابله با آن پیگیری جدی کرد.

 

وی گفت: محاکمه مفسدان یک بخش از وظایف دستگاه قضاست و بخش دیگر پیگیری برای اصلاح بستر‌های فسادزاست.

 

رئیس دستگاه قضا افزود: در حوزه پیشگیری از جرم هم باید شاخص داشته باشیم و ببینیم که آیا با توجه به این شاخص‌ها میزان جرایم کاهش یافته است یا نه و اگر کاهش نیافته است علت آن چه بوده و در این صورت باید اقدامات پیشگیرانه را تشدید کنیم تا جرایم مختلف از جمله در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش یابد.

 

وی اضافه کرد: صرف توصیه در دستگاه قضا برای این که حوزه‌های الگوساز در جامعه فعال شود، کافی نیست و کار دستگاه قضا پیگیری اقدام و عمل است و این که بعد ببینیم در نتیجه این پیگیری چه اتفاقی رخ داده است، بنابراین فقط توصیه کردن ناکافی است.

 

عدالت خواهی از آموزه‌های مهم عاشورای حسینی

رئیس قوه قضاییه در ادامه تصریح کرد: موضوع عدالت خواهی و حق طلبی از آموزه‌های مهم عاشورای حسینی و قیام سیدالشهداء است.

رئبسی اظهارداشت: امروز وظیفه همه ما در همه بخش‌های نظام آن است که از امام حسین (ع) تبعیت و در عدالت خواهی و حق طلبی به ایشان تاسی کنیم.

 

وی اضافه کرد: پرچمی که امام حسین (ع) برافراشتندريال پرچم حق خواهی و عدالت خواهی و مبارزه با فساد بود و امروز پرچمی که در دست مقام معظم رهبری است، همین پرچم است و ما هم به عنوان کارگزاران نظام وظیفه داریم که برای احقاق حق، ابطال باطل و عدالت خواهی تلاش کنیم.

 

رئیس قوه قضاییه گفت: در این زمینه دستگاه قضا وظیفه مضاعف دارد که هم تلاش کند بستر‌های فساد از بین برود و هم با مفسدان برخورد کند.



رئیسی تاکید کرد: باید ضمن تلاش برای ایجاد هرچه بیشتر شفافیت در مبارزه با فساد، بکوشیم که دولت الکترونیک به صورت گسترده هر چه زودتر شکل بگیرد، مقابله با تبعیض اجرایی شود و مردم آثار آن را احساس کنند و این‌ها وظیفه همه ما به ویژه دستگاه قضاست.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده