رئیسی: باید رسیدگی به دغدغه های مردم در اولویت باشد-راهبرد معاصر

رئیسی: باید رسیدگی به دغدغه های مردم در اولویت باشد

رئیسی گفت: باید رسیدگی به دغدغه های مردم در اولویت باشد و رفع مشکلات ضروری است تا مردم احساس آرامش کنند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 10
کد خبر: ۵۸۳۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛  حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در شانزدهمین سفر استانی امروز در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری از تهیه لایحه جامع اداری و استخدامی کارکنان قوه قضاییه خبر داد و گفت: از دولت خواستاریم روند اجرایی شدن این اصلاحیه را تسریع کند.

 

او ضمن قدردانی از کارکنان دستگاه قضایی این استان اظهار داشت: مردم شجاع و دلیر این خطه نشان دادند نسبت به ارزش ها حساس هستند که تعداد شهدای استان نمایانگر این موضوع است.

 


رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: مسایل این استان باید دقیق شناخته شود و نظام مسائلی تدوین، اولویت بندی و خواسته مردم مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: باید رسیدگی به دغدغه های مردم در اولویت باشد و رفع مشکلات ضروری است تا مردم احساس آرامش کنند.

 

او افزود: با بکارگیری ظرفیت ها و با مشارکت مردم می توان مشکلات و جرائم را کاهش داد.

 

رئیسی تصریح کرد: مردم آماده همکاری هستند به طور مثال مردم روستای شیخ شبان با از خود گذشتگی و نثار شهدا نشان دادند که در مسیرشان هستند و با تمام قوا آماده حضور در میدانند.

 

او با شاره به کمبود قاضی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان توان رسیدگی به امور قضایی را داشته است و انتظار می رود پرونده معوقه وجود نداشته باشد.

 

رئیسی از اصحاب رسانه و اهل هنر خواست، چهره قضات را نفوذناپذیر و شجاع به مردم معرفی کنند.

 

او تصریح کرد: بسیاری از جرائم در شوراهای حل اختلاف قابل رسیدگی است که می توان تعداد پرونده ها را در دادگستری کاهش داد و اقدامات خاص شوراهای حل اختلاف حائز اهمیت است.

 

رئیسی بر تشویق شوراهای حل اختلاف که پرونده های سنگین را منجر به سازش کرده اند تأکید کرد و گفت: فعال کردن و بکارگیری سامانه غیر حضوری و معرفی آن به مردم و دستگاه های اجرایی، باعث انجام بازرسی ها به صورت بر خط می شود و نظارت ها افزایش می یابد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده