آمریکا طرف‌های ثالثی که با تغییر حکومت در ونزوئلا مخالف هستند را تحریم می‌کند-راهبرد معاصر
بدعت تازه واشنگتن

آمریکا طرف‌های ثالثی که با تغییر حکومت در ونزوئلا مخالف هستند را تحریم می‌کند

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ونزوئلا تهدید کرد، واشنگتن احتمالا افراد و طرفهای ثالثی که با تغییر حکومت در ونزوئلا مخالف هستند را تحریم خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 06
کد خبر: ۶۰۹۵
به گزارش راهبرد معاصر ، در شرایطی که اکثریت جامعه جهانی از ریاست‌جمهوری «نیکلاس مادورو» در ونزوئلا حمایت می کنند، «الیوت آبرامز» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ونزوئلا گفت که طرفهای سومی که از تغییر دولت در ونزوئلا حمایت نمی‌کنند، احتمالا تحریم خواهند شد.

بنابر گزارش شبکه خبری راشاتودی، آبرامز گفت که واشنگتن خود را به اعمال تحریم علیه دولت مادورو محدود نخواهد نکرد بلکه کسانی که از او حمایت می‌کنند هم تحریم می‌شوند.

وی دیروز سه‌شنبه در جریان کنفرانسی خبری گفت: «تحریم‌های ثانویه، (اقدامی است) که می‌تواند اجرا شود.» وی هشدار داد که این اقدام به رفتار دولت ونزوئلا در درازمدت بستگی خواهد داشت.

آبرامز  در عین حال مداخله نظامی کشورش در ونزوئلا را رد کرده است.وی در این مورد گفت: «همه گزینه‌ها روی میز است اما تمایل داریم فعلا از گزینه‌های اقتصادی و دیپلماتیک و دیگر اقدامات مناسب استفاده کنیم.»

پیشتر، «جان بولتون» مشاور امنیت‌ملی رئیس‌جمهور آمریکا، کاراکاس و پیونگ‌یانگ را به تحریم‌هایی شدیدتر تهدید کرده بود.

تاکنون ۵۴ کشور دنیا به فشارهای آمریکا تن داده‌اند و «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور قانونی این کشور پذیرفته‌اند. «کالین کاول» استاد علوم‌سیاسی در این مورد به راشاتودی گفت که در شرایطی که آمریکا ادعا می‌کند که کشورهای بیشتری خواست واشنگتن را پذیرفته‌اند اما اکثریت کشورهای جهان زیاده‌‌خواهی‌های امپریالیسم آمریکا را نپذیرفته‌اند.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده