جزییات محرومیت عجیب عیسی آل کثیر بازیکن پرسپولیس + علت-راهبرد معاصر

جزییات محرومیت عجیب عیسی آل کثیر بازیکن پرسپولیس + علت

محرومیت عیسی آل کثیر بازیکن پرسپولیس در آستانه بازی با النصر عربستان بقدری عجیب بود که جامعه فوتبال را به شوک عظیمی فرو برد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 03
کد خبر: ۶۱۴۸۳

به گزارش راهبرد معاصر شادی پس از گل عیسی آل کثیر در جریان بازی پرسپولیس و پاختاکور ازبکستان حواشی زیادی در پی داشت و در نهایت این حواشی محرومیت عجیب عیسی آل کثیر بازیکن پرسپولیس را در پی داشت. کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه بازی پرسپولیس با النصر عربستان مهم ترین بازیکن این تیم را به مدت 6 ماه محروم کرد.

 

جزییات محرومیت عجیب عیسی آل کثیر بازیکن پرسپولیس + علت

 

عیسی آل کثیر ۶ ماه محروم شد!

عیسی آل کثیر در آستانه بازی امروز پرسپولیس و النصر عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با محرومیت سنگین ۶ ماهه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو شد.

محرومیت وی به دلیل شادی پس از گل مقابل پاختاکور ازبکستان در نظر گرفته شده است.

آل کثیر باید مبلغ ۱۰ هزار دلار هم جریمه بپردازد.

 

آل‌کثیر : شادی گلم قدیمی و به خاطر برادرزاده‌ام است

عیسی آل‌کثیر در گفت‌وگو با رسانه باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: این روزها متاسفانه تماشاگران نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند ولی من میان آن‌ها بودم و می‌دانم چه حالی دارند. همه بچه‌های تیم این‌طور هستند. یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در کنار حمایت هواداران و درایت کادر فنی، شاید همین باشد که باعث می‌شود بازیکنان با تمام وجود وارد زمین بشوند. ما از همین‌جا انرژی‌های مثبت هواداران را حس می‌کنیم.

 

وی درباره گل های حساسی که با وجود آسیب‌دیدگی به ثمر رسانده، اضافه کرد: این حاصل کار همه تیم است. اگر پشتیبانی و حمایت تیم در زمین نباشد، نه گلی در کار است و نه پیروزی. بچه‌های تیم واقعا از تمام وجود و جانشان مایه می‌گذارند و با جان و دل هم این کار را انجام می‌دهند.

 

مهاجم گلزن پرسپولیس درباره دو گلی که برابر پاختاکور زد خاطر نشان کرد: با وجود فشار و فشردگی زیاد بازی‌ها، با تلاش همه بچه‌ها بازی خوبی شد. نیمه دوم، بهتر هم شدیم. هرچه جلوتر می‌رویم، هماهنگ‌تر می‌شویم و شناخت بهتری پیدا می‌کنیم. کادر فنی و آقا یحیی واقعا کار خیلی سختی را انجام داده‌اند و می‌دهند.

 

جزییات محرومیت عجیب عیسی آل کثیر بازیکن پرسپولیس + علت

 

آل‌کثیر درباره شادی گل منحصر به فرد خود افزود: می‌توانید از آن‌هایی که سال‌هاست من را می‌شناسند بپرسید. اصلا اهل این نیستم که بخواهم باعث ناراحتی دیگران بشوم. این مدل شادی که که با چشم انجام می‌دهم از چند سال قبل با من بوده و برای الان نیست.

 

مهاجم پرسپولیس افزود: فکر نمی‌کنم اصلا توضیح لازم داشته باشد که ربطی به بازی با پاختاکور نداشت. در همین مسابقات هم در بازی‌های قبلی مقابل الشارجه و السد انجام دادم. حرف و حدیث و حساسیتی نبود. به هر حال من این شادی را به خاطر برادرزاده‌ام انجام می‌دهم که واقعا دوستش دارم و چشم‌های کوچکی دارد. از سال‌های قبل، گل که می‌زدم به افتخارش، چشم‌هایم را مثل او می‌کردم، همین.

 

آل کثیر درباره پیش‌بینی خود از بازی بعد و ادامه روند گل‌زنی گفت: واقعیت این است که این‌قدر همگی حضور در فینال را می‌خواهیم که فرقی نمی‌کند چه کسی گل می‌زند. مهم این است که پیروز شویم. پس همه سعی می‌کنیم که تیم، گل نخورد و همه سعی می‌کنیم که تیم گل بزند. قطعا بازی بسیار سنگین و سختی هم داریم. با حریفی رو به رو هستیم که از نظر فوتبالی قابل احترام است، همان‌طور که پرسپولیس این گونه است.

 

واکنش پرسپولیس به محرومیت سنگین آل کثیر

کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه دیدار حساس پرسپولیس ایران و النصر عربستان اقدام به محرومیت ۶ ماهه عیسی آل کثیر مهاجم گل زن پرسپولیس کرد. دلیل این محرومیت شادی گل آل کثیر در بازی با پاختاکور ازبکستان عنوان شده است.

 

علیرضا اشرف، مدیر رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس در واکنش به این محرومیت در توئیتر خود نوشت:

«کار خودشان را کردند. به خاطر هیچ و پوچ عیسی آل کثیر را محروم کردند آن هم برای ۶ ماه. یک شادی گل ساده که سال‌ها انجامش می‌دهند و حتی در دو بازی قبل هم که گل زد آن را انجام داد. اما قبل از بازی با این تیم عربستانی، عیسی را محروم کردند.

 

دیروز AFC به باشگاه نامه زد که عیسی آل کثیر باید دلیل این خوشحالی بعد از گلش را توضیح دهد. باشگاه بعد از مشورت با چند حقوقدان بلافاصله لایحه‌ای چهار صفحه‌ای تنظیم و در آن با اضافه کردن تمام عکس‌ها و ویدئوهای مربوط به شادی گل‌های عیسی در سالهای قبل، تأکید کرد که این شادی گل از خیلی وقت پیش توسط عیسی انجام می شده و اصلاً و ابداً ارتباطی به مسائل نژادپرستانه یا توهین، بی احترامی به کسی یا قومی ندارد از طرف خود عیسی هم در این نامه اشاره شد که خوشحالی بعد از گلش به خاطر برادرزاده‌اش است و همیشه گل‌هایش را به او تقدیم می‌کند.

 

جزییات محرومیت عجیب عیسی آل کثیر بازیکن پرسپولیس + علت

 

از آن گذشته عیسی این خوشحالی را نه فقط جلوی پاختاکور که بعد از گل زنی به شارجه و السد هم انجام داده بود. با وجود اینکه AFC خیلی راحت به عکس‌های این بازی دسترسی داشت باز هم در دفاعیه این باشگاه، این عکس‌ها گنجانده شد.

 

از همان اول هم می‌شد حدس زد که AFC با فشار زیاد یک کشور خواست که همیشه قدرت عجیبی دارد و می‌خواهد نماینده‌اش به فینال برسد، تصمیم عجیبی بگیرد. واقعاً مسخره است. فعلاً نمی‌شود بیش از این حرف زد. با این اتفاق خیلی بیشتر متحد شدیم. خدا با ماست».

 

تکرار سناریوی محرومیت طارمی برای آل کثیر

تیم فوتبال پرسپولیس بار دیگر در آستانه بازی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با محرومیت مهاجم گلزن خود روبرو شد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا در فاصله چند ساعت مانده به بازی امروز پرسپولیس مقابل النصر عربستان، عیسی آل کثیر را به دلیل شادی پس از گلی که مقابل پاختاکور ازبکستان داشت محروم کرد تا مهاجم سرخپوشان نه تنها در این بازی بلکه ۶ ماه نتواند در رقابت های فوتبالی شرکت کند.

 

این محرومیت شبیه به اتفاقی است که در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ برای پرسپولیس و در آستانه دیدار برگشت مقابل الهلال عربستان رقم خورد. مهدی طارمی در آن زمان به دلیل انتقال غیر قانونی از ریزه اسپور ترکیه به پرسپولیس با محرومیت چهار ماهه از سوی فیفا روبرو شد تا نتواند برای این تیم بازی کند.

 

آن زمان هم بعضی از رسانه ها و کارشناسان معتقد بودند سعودی ها از نفوذ خود در فیفا و کنفدراسیون آسیا برای محرومیت طارمی استفاده کرده اند. این اتفاق حالا به بهانه دیگری برای آل کثیر تکرار شده است و حتی صدای خبرنگاران عربستانی را هم نسبت به نفوذ النصر و تلاش برای فراهم کردن زمینه قهرمانی این تیم در آسیا در آورده است!

 

پرسپولیس: به رأی آل کثیر اعتراض کردیم

، مهدی رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص محرومیت ناگهانی ۶ ماهه عیسی آل کثیر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت خوشحالی پس از گل وی به پاختاکور ازبکستان گفت: دیروز لایحه ای ۴ صفحه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردیم که در آن مستندات خودمان را ارائه کرده و درباره این شادی گل توضیح دادیم.


وی افزود: با این حال متاسفانه در حالی که از کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بالاترین مرجع رسیدگی در آسیا انتظار رفتار عادلانه می رفت با محرومیت عیسی آل کثیر روبرو شدیم.


رسول پناه که با شبکه خبر گفتگو می کرد ادامه داد: اکنون هم نامه ای را تنظیم و برای AFC ارسال کردیم تا اعتراض خودمان را نسبت به این رای اعلام کنیم. در صورت امکان دنبال محکومیت این حکم یاکاهش آن هستیم.

 

ورود مجلس به محرومیت آل‌کثیر

پس از اعلام محرومیت عیسی آل کثیر از همراهی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل النصر عربستان، احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به این موضوع واکنش نشان داد.

 

جزییات محرومیت عجیب عیسی آل کثیر بازیکن پرسپولیس + علت

 

نادری در حساب توئیتری خود نوشت: از کنفدراسیون فوتبال آسیا که به ناحق عیسی آل کثیر، بازیکن سرشناس ایرانی را محروم کرده، انتظار می‌رود خشم میلیون‌ها طرفدار پرسپولیس را برنیانگیزد و شائبه تکراری دریافت رشوه از عربستان را دامن نزند. مجلس با فوریت به این موضوع ورود خواهد کرد.

 

تیم‌های پرسپولیس ایران و النصر عربستان از ساعت 18:30 امشب (شنبه - به وقت ایران)، در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده