ادامه دامنه نوسانات رفت و برگشتی در بازار ارز-راهبرد معاصر

ادامه دامنه نوسانات رفت و برگشتی در بازار ارز

در روزهای اخیر دامنه نوسانات رفت و برگشتی در بازار ارز زیاد شده است. قیمت از هر مسیری بالا می‌رود، به سرعت در جهت معکوس حرکت می‌کند
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 07
کد خبر: ۶۱۶۱

به گزارش راهبرد معاصر ،  دیروز  دلار معاملات خود را در محدوده ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان آغاز کرد؛ ولی هر چقدر به ساعات انتهایی روز نزدیک شدیم، نوسانات کاهشی بیشتر شد و این ارز در نزدیکی مرز ۱۳ هزار تومانی به کار خود پایان داد. برخی از معامله‌گران باور دارند، اختلال در میزان عرضه ارز و نوع فروش آن باعث افزایش نوسان شده است؛ حال آنکه عده دیگری تغییرات قیمتی حواله درهم را در نوسانات بازار داخلی موثر دانسته‌اند.

 

نوسانات دلار در روزهای اخیر شکل سینوسی پیدا کرده است و قیمت از هر مسیری بالا می‌رود، به سرعت در جهت معکوس حرکت می‌کند؛ برعکس این اتفاق دربازار نیز بارها رخ داده است؛ یعنی قیمت از مسیری که نزولی شده، به سرعت در جهت افزایشی حرکت کرده است. این اتفاق موجب شده است که در روزهای اخیر دامنه تغییرات قیمتی زیاد و سود و ضررهای ارزی نیز افزایش یابد. به‌عنوان مثال، دیروز قیمت دلار در محدوده ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومانی آغاز به کار کرد که افزایشی ۴۰۰ تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز سه‌شنبه داشت. با وجود این افزایش، هر چقدر از ساعات ابتدایی روز فاصله گرفتیم، قیمت در مسیر نزولی حرکت کرد و حدود ساعت ۴ بعدازظهر روی عدد ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. این قیمت ۵۰ تومان بالاتر از روز چهارم هفته بود. برخی از فعالان، جزرومدهای قیمتی در بازار را به نوسانات حواله درهم نسبت می‌دهند. این در حالی است که عده دیگری باور دارند، تغییر در نوع و میزان عرضه بازارساز بردار قیمتی بازار را به سمت‌های مختلف حرکت می‌دهد. در روزی که نوسان قیمتی دلار زیاد بود، سکه تمام بهار آزادی نیز در ابتدای روز تا بالای کانال ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی بالا رفت؛ ولی در ساعات پایانی روز، این فلز گران بها با قیمت ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت ۴۰ هزار تومان بالاتر از روز سه‌شنبه بود. در روزهای اخیر نوسانات در بازار سکه نیز بالا بوده است و از تاریخ ۲۵ بهمن تا ۱۵ اسفند در یک بازه ۲۰ روزه سقف ۴ میلیون و ۸۸۰ هزار تومانی و کف ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده