علت توقف فروش سهام عدالت در بانک ها-راهبرد معاصر

علت توقف فروش سهام عدالت در بانک ها

بانک ها دیگر در فروش سهام عدالت فعالیت نمی کنند اما علت توقف فروش سهام عدالت در بانک ها را بررسی میکنیم.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 06
کد خبر: ۶۱۹۷۵

به گزارش راهبرد معاصر علت توقف فروش سهام عدالت در بانک ها مشخص نیست و سهامداران برای فروش سهام عدالت ه مشکل بر میخورد. سهامداران سهام عدالت می توانند 60 درصد از سهام خود را بفروشند. اما چندیست که پیگیری ها نشان میدهد بانک ها دیگر در فروش سهام عدالت فعالیت نمیکنند و مردم برای فروش سهام عدالت خود به مشکل بر خوردند.

 

علت توقف فروش سهام عدالت در بانک ها

 

علت توقف فروش سهام عدالت در بانک ها

از اردیبهشت 99 که فرایند آزادسازی ۳۰ درصد از سهام عدالت مردم بعد از 14 سال آغاز شد، بحث فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها با مباشرت کارگزاری بانکها هم به تدریج عملیاتی شد.

 

برخی دارندگان سهام عدالت پس از آزادسازی 30 درصدی، اقدام به فروش سهام خود از طریق بانک‌ها کردند، اما در این میان قیمت خریداری شده مورد اعتراض دارندگان سهام عدالت بود، چرا در اغلب موارد سهام خریداری شده فاصله زیادی با قیمت بازاری آن سهام داشت.

 

علت توقف فروش سهام عدالت در بانک ها

 

پس از آن بود که وزیر اقتصاد اعلام کرد بانک‌ها حق ندارند کمتر از ارزش سهام عدالت را خریداری کنند.

 

پیگیری اخیر خبرنگار ما از شعب بانک‌ها نشان می‌دهد که بانک‌ها دیگر سهام عدالت نمی‌خرند، اما معلوم نیست دارندگان سهام عدالت به چه روشی می‌توانند سهام خود را بفروشند، ممکن است گفته شود باید سهامداران عدالت برای فروش سهام خود کد بورسی بگیرند.

 

فروش سهام عدالت بهتر است یا نگهداری سهام عدالت ؟

افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند می ‌توانند با مراجعه به شعب بانکی از مزیت فروش فوری ۳۰ درصد پرتفوی سهام عدالت استفاده کنند. تاکید بر این است که مشمولان فقط در صورت “نیاز ضروری” دست به فروش سهام خود بزنند در غیر این صورت، این سهام در آینده سودده ‌تر خواهد بود.

 

با توجه به سبد دارایی ‌ها، سهام عدالت دارای حفظ ارزش برای بلندمدت است و ارزش آن در بلند مدت بالاتر می‌رود. نگهداری بلند مدت سهام عدالت به صرفه تر از فروش آن است. سهام عدالت برای فروختن نیست بلکه برای نگهداری بلند مدت است و این امکان فروش به معنای تشویق افراد به فروش نیست بلکه امکانی برای افراد است و این مزیت فروش همیشه وجود خواهد داشت.

 

علت توقف فروش سهام عدالت در بانک ها

 

پیگیری فروش سهام عدالت با کد ملی

 حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در راستای علل واریز نشدن بهای سهام فروخته شده به حساب فروشندگان سهام عدالت بیان داشت: احتمال می رود اشکالی در خصوص شماره شبای سهامداران وجود دارد و توصیه می شود که سهامدار به شعب محل ثبت مراجعه کند تا در پی آن، اشکال یا ابهام موجود رفع شود.

 

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت اظهار کرد: کارگزاری‌ها بر اساس محاسبات و در نظر گرفتن منافع دارندگان سهام عدالت اقدام به فروش می کنند و به همین دلیل هنوز برخی از سهام به فروش نرفته است، حال اگر بیش از ۱۰ روز از ثبت سفارش فروش گذشته، احتمال می رود اشکالی در خصوص شماره شبای سهامدار وجود دارد و یا اینکه اطلاعات وارد شده ناقص است، بنابراین توصیه می شود که سهامدار به شعبی که سفارش فروش در آن محل داشته اند، مراجعه کنند و از صحت اطلاعات وارد شده مطمئن شوند تا در پی آن اشکال یا ابهام موجود رفع شود.

 

او همچنین افزود: سفارش فروش در مجموع بانک‌ها تجمیع و به کارگزاری منتقل می‌شود و بعد از آن کارگزاری‌ها طبق صلاحیت سهامداران، شرایط موجود در بازار و هماهنگی با ناظر بازار سهام را به فروش می رسانند، به همین دلیل امکان اینکه این اقدام با تاخیر مواجه شده باشد و فروش زمانبر باشد، وجود دارد، پس بهتر است افراد صبوری کنند تا سهام آنها به فروش برود و مبلغ اصل از فروش سهام عدالت به حساب آنها واریز شود.

 

آیا برای فروش سهام عدالت نیاز به کد بورسی است؟

کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب می ‌کنند، فعلا نیازی به کد بورسی ندارند، بلکه بعد از مهلت یک ماهه فهرست این افراد به شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، سمات، فرستاده شده و در آن جا برای سهامداران عدالت کد معاملاتی بورسی در نظر گرفته می ‌شود و سهام به نام فرد می‌ شود، اما فعلا برای فروش سهام عدالت نیازی به کد بورسی نیست.

 

علت توقف فروش سهام عدالت در بانک ها

 

ولی بعد از دریافت کد بورسی برای اینکه بدانید کدام سهم را بفروشید و کدام را نگه دارید باید قدرت تحلیل کردن سهم های موجود در پرتفوی خود را داشته باشید و اینکار هم فقط با آموزش دیدن و یاد گرفتن به دست می آید. دوره آموزش بورس نخبگان خانه سرمایه می تواند بهترین نقطه شروع آموزش شما برای تبدیل شدن به یک تحلیل گر حرفه ای است!

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده