پیش‌بینی بورس فردا 23 مهر / نشانه‌های بهبود احتمالی بازار سهام در چهارشنبه-راهبرد معاصر

پیش‌بینی بورس فردا 23 مهر / نشانه‌های بهبود احتمالی بازار سهام در چهارشنبه

در حالی که امروز شاخص بازار سهام روندی نزولی را در پیش گرفته بود اما در دقایق پایانی امروز شاخص کل بازار مثبت شد. از نگاه برخی از فعالان بازار، محتمل است که همین روند مثبت پایانی امروز بازار، در بازار فردا ادامه پیدا کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 13
کد خبر: ۶۲۸۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

امروز در میانه فعالیت بازار سهام، رئیس جمهور اظهارات امیدبخشی درباره بورس داشت.

حسن روحانی اطمینان داد که برنامه عرضه سهام شرکت‏‌های دولتی در بازار سرمایه بدون تردید ادامه خواهد یافت و گفت: برنامه عرضه سهام شرکت‏‌های دولتی در بازار سرمایه در راستای چابک‏سازی، اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و حمایت از بازار سرمایه به‏ ویژه هدایت نقدینگی به سوی اشتغال‏ مولد و در مجموع مردم‏ محور کردن اقتصاد، شفاف‏‏‌سازی فعالیت‏‌های اقتصادی و زدودن فساد از بدنه اقتصاد انجام می‌گیرد.

همزمان با این سخنرانی حسن روحانی، روند بازار سهام کمی تغییر کرد که شاید این همزمانی چندان هم بی‌ارتباط نباشند.

در حالی که امروز شاخص بازار سهام روندی نزولی را در پیش گرفته بود اما در دقایق پایانی امروز شاخص کل بازار مثبت شد. از نگاه برخی از فعالان بازار، محتمل است که همین روند مثبت پایانی امروز بازار، در بازار فردا ادامه پیدا کند.

به جز سیگنال مثبت از سوی رئیس جمهور، خبر مهمی هم درباره رابطه ایران و عراق منتشر شد. بعد از رایزنی‌های صورت گرفته در رابطه با حل و فصل مشکل پیش آمده در مرز ایران با اقلیم کردستان و توقف تانکرهای سوخت ایرانی، دو طرف به توافق رسیدند و تردد نزدیک به ۲۷۰۰ تانکر متوقف شده آغاز شده است.

علاوه بر این، صعودی بودن نرخ دلار صرافی ملی در امروز نیز می‌تواند یکی دیگر از نشانه‌های افزایش محتمل شاخص بازار سهام در فردا باشد.

آیا مثبت بسته شدن بازار سهام در امروز، اظهارات امیدبخش بوررسی رئیس جمهور، توافق جدید تجاری ایران و عراق و در نهایت صعودی ماندن نرخ دلار می‌تواند شاخص بورس فردا را صعودی کند؟ پاسخ خیلی از فعالان بازار سهام به این سوال آری است مگر اینکه نااطمینانی سیاسی یا اقتصادی جدید مانع این رشد شود.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
واقعا حسن روحانی هر چی گفته خلافش رخ داده. رشد بورس به سخنان روحانی ربطی نخواهد داشت. با این حرفها براش نمیتونید آبرو جمع کنید
ضيامهر عبداللهي
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
خوهشن این خبر را باز نشر دهید و به گوش مسئولین بی مسئولیت برسانید ضمنا باید اذهان عموم از عملکرد دولت ومدیران ارشد کشور مان روشن شود که به بینند خاینین این مردم چه خلافهای آشکار انجام میدهند ولی کسی نیست رسیدگی کند تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:
ردپای حقوقی‌ها در افت بازار سرمایه / پول سهام عدالت مردم در جیب چه کسانی است؟
سلام و عرض ادب .چنانچه حضرات استحضار دارند در قدیم مثلی در قدیم فرموده اند باید با آب طلا نوشت وبر سر کارگزاریها و بورس نصب کرد "دیوانه ای به چاه سنگی انداخت ، هزار عاقل جمع شدند نتوانستند سنگ را بیرون بیاورند" حال کارگزاران این خلاف را در خصوص خرید و فروش شارپی سهام عدالت با کد حقوقی ویا حقیقی خودشان وتقسیم آن بین کارگزاران وبه جیب زدن سود حاصله میلیونها نفر بدبخت و مستضعف انجام میدهند ، پس این همه ناظر و کارسناسان بورسی در کجا مردند چرا چنین خلاف بزرگی را نمی بینند به نظر من از دو حالت خارج نیست یا مسئولین بورسی و حتی هیئت دولت هم شریک این سودها و پولهای باد آورده هستند یا اینکه عقل و دانش ‌منطق درست حسابی ندارند که متوجه چنین خلافی و دوزدی آشکار نشده اند ولی به احتمال زیاد از کارگزار گرفته تا مدیران ارشد بورس حتی وزرات اقتصاد و دارایی همگی دوزدند هرچه به گندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمک. لذا پیشنهاد میشود تعدادی از سهامداران گرامی دارای مدرک تحصیلی حقوق ‌ وکارشناسان با تجربه در این رشته جهت پیگیری امورات اینچنینی انتخاب تا موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شود والا مسئولین بورسی نه توان مدیریتی آنچنانی دارند ونه قصد ترک عادت دارند... ‌. حال من از سر دبیر محترم بخاطر اخبار منتشره نهایت تشکر را داشته و تقاضا دارم در خصوص درج مطلب این حقیر با امعان نظر دستورات لازم را صادرفرمایند
تحلیل های برگزیده