بیمارستان های نیروهای مسلح چه خدماتی به بیماران کرونایی ارائه می دهند؟-راهبرد معاصر
امیر سرتیپ بهزاد موذنی، رئیس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش در گفت و گو با راهبرد معاصر پاسخ داد:

بیمارستان های نیروهای مسلح چه خدماتی به بیماران کرونایی ارائه می دهند؟

امیر سرتیپ دوم بهزاد موذنی: در بیمارستان های نیروهای مسلح، بالغ بر ۱۴ هزار بیمار و مراجعه کننده داشتیم که بیش از هفت هزار نفر از آنها بستری شده اند. الحمدا... میزان مرگ و میر در بیمارستان های نظامی ما تقریبا از میانگین کشوری پایین تر بود و خوشبختانه کادر درمان ما به نسبت افرادی که مشغول درمان بودند میزان مرگ و میر پایین تری داشته اند.
امیر سرتیپ بهزاد موذنی؛ رئیس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 15
کد خبر: ۶۲۹۴۸

بیمارستان های نیروهای مسلح چه خدماتی به بیماران کرونایی ارائه می دهند؟

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر سرتیپ دوم بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش در گفت و گو با راهبرد معاصر درباره امکانات بهداشتی ارائه شده از سوی نیروهای مسلح جهت مقابله با کرونا، پیرو فرمایشات رهبری معظم انقلاب گفت: همانطور که می دانید در گستره نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۲۸ بیمارستان در ۲۴ استان وجود دارد که با ظرفیت های متفاوت از  ۳۲ تخت تا ۱۹۶ تخت خوابی با توجه به دستور ستاد کل نیروهای مسلح از ابتدای کرونا تا ۷۰٪ ظرفیت تخت های خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار داده ایم. علاوه بر آن پنج بیمارستان صحرایی، ۲۱۱ نقاهتگاه که بزرگترین آنها نقاهتگاه ۲۰۰۰ تخت خوابی شهید دکتر هجرتی تهران است را برپا نموده ایم، ولی حدودا ۱۱۰ نقاهتگاه پادگانی خود را برای پادگان هایمان حفظ کرده بودیم. بیمارستان های صحرایی را بیشتر در مراکز مرزی داشتیم و در تهران و قم و مشهد و شیراز و کرمانشاه هم فعالیت بالایی داشته ایم.

 

وی ادامه داد: بعد از پیام رهبری و بعد از پیک سوم کرونا که دستور داده شد تمام امکانات را در اختیار قرار بدهیم؛ در همان روز پنجشنبه فرمانی به کلیه روسای بیمارستان ها صادر کردیم تا ۱۰۰٪ تخت ها و امکاناتشان را در اختیار بیماران کرونایی قرار بدهند. بنا به نیاز هرجایی که از ما درخواست شود ایجاد نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی خواهیم داشت و قابلیت برپا کردن آن را داریم و تا زمانی که لازم باشد در کنار ملت ایران انجام وظیفه خواهیم کرد. در همین زمینه نیروهای مرزی را مرتبا غربالگری می کنیم و پادگان های ما محل امنی برای خدمت رسانی است.

 

امیر سرتیپ دوم موذنی با اشاره به تعامل ارتش با وزارت بهداشت تصریح کرد: دانشگاه های پزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت هستند و دانشگاه علوم پزشکی هر شهری قائم مقام وزیر بهداشت است. آنها از نیروهای مسلح درخواست می کنند و ما بیمارستان و تعداد تخت را در اختيار آنها قرار می دهیم. همانطور که بیمارستان هاجر در تهران از اول اسفند به صورت تمام وقت و شبانه روزی یکی از تنها بیمارستان های ایران بود که فقط بیماران کرونایی را در هشت ماه و نیم گذشته پذیرا بوده است. بیمارستان های دیگر ما در تبریز و گرگان و مشهد و ارومیه و تربت جام و تربت حیدریه از جمله بیمارستان هایی بودند که به فراخور شیوع کرونا بیماران کرونایی را بستری کرده اند و دستور گرفته اند به صورت صد در صد از بیماران کرونایی پذیرش کنند.

 

وی با اشاره به کارایی اقدامات درونی ارتش جهت مقابله با کرونا تصریح کرد: جهاد خودکفایی ما برای دستگاه ضد عفونی کننده محیط  که با بیس اوزون و پلاسمای سرد محیط های سربسته را بدون آسیب به افراد ضد عفونی می کند مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را گرفته است و امروز این امکانات در بسیاری از مراکز استفاده می شود. قبل از ورود افراد به اتاق، محیط را با دستگاه های تعبیه شده ضدعفونی می کنیم. امکانات تعبیه شده و کشف شده شده از نیروهای مسلح فعلا در اماکن عمومی با تردد بالا مورد استفاده قرار نمی گیرد. هر دستگاهی باید مدتی بگذرد و امتحان پس بدهد تا اگر آثار جانبی دارد مشخص شود.

 

رئیس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: ما تا الان در بیمارستان های نظامیان بالغ بر ۱۴ هزار بیمار و مراجعه کننده داشته ایم که در بیش از هفت هزار مورد بستری در بیمارستان های فوق الذکر صورت پذیرفته و الحمدا... میزان مرگ و میر در بیمارستان های ما تقریبا از نرم کشوری پایین تر بود و خوشبختانه کادر درمان ما به نسبت افرادی که مشغول درمان بودند میزان مرگ و میر پایین تری داشت. کادر درمان بر اساس استانداردهایی که اعلام می شود ۱۸ برابر شانس درگیری بیشتری نسبت به نرم جامعه دارند و ۱۶ برابر احتمال مرگ و میر دارند. خوشبختانه به دلیل سطح سلامت بالا و قدرت جسمانی بالای کارکنان ما از لحاظ ابتلا و مرگ و میر آمار ما نسبت به وزارت بهداشت در سطح پایین تری بود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده