چرا انتخاب بایدن و ترامپ تفاوتی ندارد؟-راهبرد معاصر
حسن لاسجردی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با راهبرد معاصر بررسی می کند:

چرا انتخاب بایدن و ترامپ تفاوتی ندارد؟

حسن لاسجردی: هر فردی از دو حزب سیاسی آمریکا انتخاب شود آنچنان که باید نمی تواند روی خط مرزهای سیاسی آمریکا تغییر بنیادین و اساسی صورت دهد، از این رو است که مقام معظم رهبری یک بار دیگر با شجاعت و با صراحت اعلام کردند که فرقی نمی کند چه کسی وارد کاخ سفید شود
حسن لاسجردی؛ کارشناس مسائل بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 04
کد خبر: ۶۵۴۹۵

چرا انتخاب بایدن و ترامپ تفاوتی ندارد؟

 

حسن لاسجردی کارشناس مسائل  بین الملل در گفت و گو با راهبرد معاصر در خصوص دیدگاه خردمندانه مقام معظم رهبری درباره رابطه با انتخاب رئیس جمهور آمریکا و موضع گیری جمهوری اسلامی ایران گفت: مقام معظم رهبری یک بار دیگر به همه ی عوامل داخلی و خارجی آمریکا که مترصد این موضوع هستند تا به گونه ای به ملت ایران القاء کنند که اقتصاد و سیاست ما وابسته به انتخابات آمریکاست با صراحت اعلام داشتند که برای ما تفاوتی نمی کند که در آمریکا چه کسی روی کار بیاید، وارد کاخ سفید شود و مسئولیت بپذیرد.


وی در این باره افزود: به هر حال ملت ایران در طول دهه های گذشته به عینه شاهد این واقعیت بوده اند که هر کسی که به کاخ سفید می رود اعم از جمهوری خواه یا دموکرات عامل اجرای سیاست های سیستم های مختلف اطلاعاتی و سیاسی آمریکا و لابی های صهیونیستی است. با توجه به اینکه ایالات متحده دارای یک برنامه‌ریزی سیستماتیک برای پیشبرد اهداف خود است، هر کسی که وارد کاخ سفید شود در راستای اجرای برنامه‌های کلان سیاست مداران و لابی های صهيونيستی قدم بر می دارد بنابراین هر رئیس جمهوری فقط می تواند با روش های خود سیاست های اتخاذ شده را تسهیل و هموار کند.



لاسجردی در این باره تصریح نمود: هر فردی از دو حزب سیاسی آمریکا انتخاب شود آنچنان که باید نمی تواند روی خط مرزهای سیاسی آمریکا تغییر بنیادین و اساسی صورت دهد، از این رو است که مقام معظم رهبری یک بار دیگر با شجاعت و با صراحت اعلام کردند که فرقی نمی کند چه کسی وارد کاخ سفید شود. ملت ایران در سال‌های گذشته هم این موضوع را به صورت عملی دیده اند که برندگان ریاست جمهوری حزب دموکرات نیز سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را به همان شکل اعلامی، اعمال کردند و بر مردم ایران بسیار سخت گرفتند. از این جهت برای ما روی کار آمدن آقای ترامپ یا آقای جو بایدن فرقی نمی کند. چرا که انتخاب شدن هر یک از این دو در اصول و چشم اندازهای آمریکا به ایران و ایران به آمریکا تفاوتی ایجاد نمی کند. مسلما اگر آقای جو بایدن هم انتخاب و وارد کاخ سفید شود وی نیز همچون آقای ترامپ اما با تاکتیک های خاص خود تحریم ها و تهدیدهای خود را درباره ایران اجرا می کند.


کارشناس مسائل بین الملل بیان داشت : همه ی ملت ایران در تجربه چند دهه ی خود در مواجهه با آمریکا شاهد این موضوع بوده اند که فرق نمی کند کدام یک از منتخبین احزاب آمریکا راهی کاخ سفید می شود چرا که آنها در حفظ و اجرای خط و مشی کلی آمریکا که علیه جمهوری اسلامی ایران و منافع ملت ایران طراحی شده برنامه ریزی و فعالیت می کنند. ضمن اینکه در سیستم سیاسی آمریکا به گونه ای طراحی می‌شود که اصولا سیاست ها و برنامه‌ها برای بلندمدت اتخاذ می شود، بنابراین نامزدها نمی‌توانند اصول کلی را تغییر دهند فقط با سلیقه و تاکتیک‌های خود می توانند شکل و شیوه انجام آن را تغییر دهند و یا راه رسیدن به آن هدف را تسهیل کنند.


حسن لاسجردی در پاسخ به اینکه چرا برخی همه ی مسائل و مشکلات ایران را به آمریکا گره می زنند، خاطر نشان کرد :اینکه برخی در داخل تلاش می‌کنند هر گونه برون‌رفت از مشکلات را به انتخابات آمریکا مرتبط کنند، می‌تواند ناشی از به بن بست رسیدن کسانی باشد که چنین تفکری دارند. متاسفانه امروز برخی از مسئولین و بسیاری از دست اندرکاران و افراد به دلیل ناتوانی خود و نارسایی قوای ذهنی برای ارائه راهکار حل مشکلات و برون رفت از مسائل به عوامل بیرونی تکیه می‌کنند و تلاش می‌کنند با توجیه و بهانه‌تراشی مشکلات را فرافکنی کنند، ضمن اینکه نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است این افراد برای همراه کردن افکار عمومی با خود به چنین مستمسک هایی متصل می‌شوند و تلاش می‌کنند تا با عناصر بیرونی کارهای خود را توجیه کنند.


وی تاکید کرد: به هر صورت اتکاء به خود و اتکاء به نیروهای درونی، خلاقیت و خودباوری برای انسان های بزرگ است معمولا انسان هایی که آمادگی لازم را برای کارهای بزرگ ندارند بیشتر از اینکه به فکر، تلاش و ظرفیت‌های خود متکی باشند به عناصر بیرونی و کمک‌های بیرونی متوسل می‌شوند که متاسفانه در داخل نمونه های متعددی از آن وجود دارد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده