قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 19 آبان 99 + جدول-راهبرد معاصر

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 19 آبان 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 19 آبان 99 اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 09
کد خبر: ۶۶۱۷۴

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 19 آبان 99 اعلام شد.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 19 آبان 99 + جدول

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار دوشنبه 19 آبان

قیمت دلار امروز در بازار با افزایش همراه شد و به ۲۶,۶۰۰ (بیست و شش هزار و ششصد ) تومان رسید. طلا و سکه هم گران شدند.

بازار طلا، سکه و دلار امروز شاهد افزایش نسبی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته هستند.

هر اونس طلا، امروز به ۱,۹۵۸ (یک هزار و نهصد و پنجاه و هشت ) دلار رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۴۲ درصدی داشته است.

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با افزایش ۵.۴۷ درصدی، از ۱,۱۶۳,۸۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و سه هزار و هشتصد) تومان به ۱,۲۳۱,۲۰۰ (یک میلیون و دویست و سی و یک هزار و دویست ) تومان رسید.

در بازار امروز هر مثقال طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۲۹۴۰۰ تومان افزایش، ۵۳۳,۷۰۰ (پانصد و سی و سه هزار و هفتصد ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۶,۶۰۰ (بیست و شش هزار و ششصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۴.۸۸ درصدی داشته است.

یورو در بازار آزاد امروز با افزایش ۴.۱۱ درصدی، از ۳۰,۰۵۶ (سی هزار و پنجاه و شش ) تومان به ۳۱,۳۴۷ (سی و یک هزار و سیصد و چهل و هفت ) تومان رسید.

در بازار امروز پوند نسبت به روز قبل ، با ۱۴۲۲ تومان افزایش، ۳۴,۷۳۴ (سی و چهار هزار و هفتصد و سی و چهار ) تومان نرخ گذاری شد.

درهم امارات (حواله)، امروز به ۷,۴۵۰ (هفت هزار و چهارصد و پنجاه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۵.۳۶ درصدی داشته است.

همچنین لیر ترکیه با افزایش ۱۰.۷۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳,۳۲۶ (سه هزار و سیصد و بیست و شش ) تومان معامله شد.

دلار کانادا امروز با افزایش ۴.۵۲ درصدی، از ۱۹,۳۸۲ (نوزده هزار و سیصد و هشتاد و دو ) تومان به ۲۰,۳۰۱ (بیست هزار و سیصد و یک ) تومان رسید.

در بازار امروز دلار استرالیا نسبت به روز قبل ، با ۱۲۲۴ تومان افزایش، ۲۰,۵۶۱ (بیست هزار و پانصد و شصت و یک ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه امامی به 13,400,000 (سیزده میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش 3.73 درصدی داشته است.

نیم سکه، امروز به ۷,۲۵۰,۰۰۰ (هفت میلیون و دویست و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۴.۸۲ درصدی داشته است.

در بازار امروز ربع سکه نسبت به روز قبل ، با ۳۰۰۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۰۰۰,۰۰۰ (پنج میلیون) تومان نرخ گذاری شد.

هر سکه گرمی امروز با افزایش ۳.۷ درصدی، از ۲,۶۰۰,۰۰۰ (دو میلیون و ششصد هزار) تومان به ۲,۷۰۰,۰۰۰ (دو میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 19 آبان 99 + جدول

 

جو بازار طلا همچنان ریزشی است

نادر بذرافشان درباره حال‌و‌هوای امروز بازار طلا توضیح داد: بهای اونس جهانی نسبت به روز گذشته حدود ۹دلار افزایش یافته و در بازار ارز نیز شاهد نوسانات صعودی هستیم، از همین رو قیمت طلا و سکه در بازار امروز با افزایش همراه شده است.

 

او اضافه کرد: در راستای این تغییر جهت بازار، قیمت سکه نسبت به روز گذشته حدود یک میلیون و طلای ۱۸عیار گرمی ۶۵هزار تومان افزایش یافته، ضمن اینکه حباب سکه نیز با حدود ۵۰۰هزار تومان رشد به یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده است.

 

به گفته بذرافشان، این افزایش قیمت‌ها در حالی رخ داده که همچنان هیچ تقاضایی برای خرید وجود ندارد و تعداد فروشنده‌ها نیز تقریبا با خریداران برابر است چرا که مردم منتظر بازگشت ثبات به بازار هستند و برای خرید و فروش دست نگه داشته‌اند.

 

نرخ ارز مطابق با بنیادهای اقتصاد نیست

علی رغم روند نزولی اخیر در بازار که البته مانند هر روندی گهگاه با اصلاح روبرو می شود، برخی به غلط این گونه القا می کنند که سطوح مشخصی از نرخ بازار، کف قیمتی بانک مرکزی است و همچنین با انتشار اخبار و شایعات سعی در بر هم زدن چشم انداز کاهش ریسک های غیراقتصادی دارند تا به هر شکل ممکن از کاهش نرخ بازار جلوگیری کنند.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 19 آبان 99 + جدول

 

این گروه در صدد جبران زیان ناشی از فروکش کردن چشمگیر انتظارات منفی در بازار ارز کشور و متعاقبا سایر بازارها هستند. اما می توان تأکید کرد که روند نزولی شکل گرفته و ثبات در بازارهای دارایی علیرغم این گونه مقاومتها تداوم خواهد داشت. ضمن آن که بانک مرکزی انتظار دارد تا نهادهای مسئول، درپی شناسایی و معرفی گروه هایی باشند که با ایجاد این شایعات و القائات در تلاش هستند تا نگذارند کام مردم از ایجاد فضای باثبات در اقتصاد کشور شیرین شود.

 

بر این اساس، بانک مرکزی همزمان با روند کاهش ریسک های غیراقتصادی، با قدرت و توان بیشتری قیمت بازار را به سمت نرخ های پایین تر که متکی بر عوامل بنیادین اقتصاد است هدایت می کند و بدیهی است با استمرار عرضه بانک مرکزی، پتروشیمی ها، فولادی ها و سایر صادرکنندگان و گشایش های ارزی در جریان، بازار ارز از ثبات بیشتری برخوردار خواهد شد.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 19 آبان 99 + جدول

 

گفتنی است امروز نیز معاملات واقعی در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی در حال انجام است و نرخهای معاملاتی بسیار پایین تر از نرخ هایی است که بعضا در برخی از کانال های غیررسمی گزارش می شود.

 

براساس گزارش های دریافتی، آخرین نرخ معامله شده درهم در سامانه نیما حدود ۶۶۶۵ تومان بوده است که معادل دلاری آن حدود ٢۴۴۶٠ تومان است.

 

کاهش دلار متوقف شد یا ادامه‌دار خواهد بود؟

نرخ ارز که از ابتدای هفته تا روز گذشته متاثر از انتخابات آمریکا با شیب تندی روبه کاهش بود، در ساعات پایانی معاملات روز گذشته تغییر جهت داد و با افزایش همراه شد؛ بر این اساس در بازار امروز قیمت دلار در بازار آزاد با حدود ۲۰۰۰تومان افزایش به کانال ۲۶هزار تومان رسید.

 

در صرافی‌ها نیز با همین مقدار افزایش، دلار با متوسط قیمت ۲۴۴۰۰تومان معامله می‌شود که البته نرخ در برخی صرافی‌ها تا ۲۵هزار تومان هم بالا رفته است.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 19 آبان 99 + جدول

 

اما یکی از دلایل اساسی که باعث تغییر جهت بازار آن هم پس از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا شده، بی‌شک مقاومت دارندگان ارز و یا همان سفته‌بازان بازار بود؛ همان‌هایی که در روز‌های طلایی دلار سرمایه هنگفتی وارد بازار ارز کرده‌اند و حالا سقوط نرخ ارز تبعات بسیاری برایشان داشته است، لذا از آنجا که میزان ارز‌ در دست این افراد حجم کمی نیست مسلما در برابر روند نزولی بازار مقاومت خواهند کرد.

 

از طرفی شنیده شده که روز گذشته برخی از صادرکنندگان نیز تمایلی به فروش ارز‌های خود با نرخ پایین نداشته‌‌اند و قیمت فروش خود را بالاتر اعلام می‌کردند؛ همچنین به عقیده بسیاری از کارشناسان سیاست ارزی جدید دولت مبنی بر استفاده از ارز اشخاص برای واردات در مقابل صادرات و رشد تقاضا برای خرید ارز، از دیگر عوامل موثر بر افزایش قیمت دلار بوده است.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 19 آبان 99 + جدول

 

در این میان همچنان زمزمه ادامه کاهش قیمت دلار در بازار ارز شنیده می‌شود؛ آنطور که صرافان فردوسی اظهار کرده‌اند، رفتار بازار همیشه به یک شکل نخواهد بود و ممکن است در اوج کاهش قیمت‌ها یکباره تغییر جهت دهد اما نکته قابل توجه این است که ریزش شدید نرخ ارز و شکست سد‌های مقاومتی دلار باعث شده تا مردم به ادامه روند نزولی بازار مطمئن‌تر شوند و رفتاری متناسب با همین باور را از خود نشان دهند، به همین دلیل طی سه روز گذشته کمتر کسی حرف از خرید دلار می‌زند و بیشتر مراجعه‌کنندگان به بازار ارز فروشنده هستند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده