آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز جمعه ۲۸ آذر ۹۹/ فوت ۱۷۸ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته-راهبرد معاصر

آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز جمعه ۲۸ آذر ۹۹/ فوت ۱۷۸ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته

دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز جمعه ۲۸ آذر ۹۹ را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 18
کد خبر: ۷۰۹۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز جمعه ۲۸ آذر ۹۹ توسط دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد. بالابودن آمار کرونا در کشور نشان می دهد که لازم است پروتکل های بهداشتی را همچنان جدی بگیریم تا بتوانیم آمار ابتلا به کرونا در ایران را پایین تر بیاوریم. نرخ روند ابتلا به کرونا همچنان بالاست به طوری که در 24 ساعت گذشته ۱۷۸ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند. وزیر بهداشت از مردم خواست تا از دورهمی های خانوادگی در شب یلدا دوری کنند تا اندوهی بزرگ تر به بار نیاید. آخرین آمار کرونا در جمعه ۲۸ آذر ۹۹ را در ادامه خبر راهبرد معاصر بخوانید.

 

 لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۵ نفر از آنها بستری شدند.

 

انجام ۶ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۴۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور

 

وی با بیان اینکه تا کنون ۶ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۴۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۵۱ نفر رسید.

 

فوت ۱۷۸ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته

 

لاری اضافه کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۳ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

 

بهبود و ترخیص ۸۶۵ هزار و ۴۷۴ نفر از بیماران

 

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۸۶۵ هزار و ۴۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

وضعیت شدید ۵۶۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ 

 

وی ادامه داد: ۵۶۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

وضعیت شهرها

 

لاری افزود: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

وی اضافه کرد: شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده