مقام یمنی:خون شهید سلیمانی به میلیون‌ها انسان در کشورهای اسلامی جانی دوباره بخشید-راهبرد معاصر

مقام یمنی:خون شهید سلیمانی به میلیون‌ها انسان در کشورهای اسلامی جانی دوباره بخشید

مسئول اطلاع‌رسانی وزارت خارجه یمن در گفت‌‌و‌گو با فارس تأ‌کید کرد خون فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران میلیون‌ها انسان را در ایران، عراق، یمن، سوریه و دیگر کشورها به تکاپو واداشت و آگاهی بخشید.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 01
کد خبر: ۷۲۵۵۵

به گزارش راهبرد معاصر «امه الملک الخاشب» مسئول اطلاع‌رسانی وزارت خارجه یمن در گفت‌و‌گویی اختصاصی با سایت عربی خبرگزاری فارس تأکید کرد که خون سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران میلیون‌ها انسان را در ایران، عراق، یمن، سوریه و عراق و... را آگاه کرد و به عزم و اراده مقابله با طاغوت‌های کره‌خاکی، آمریکا و «اسرائیل»، جانی دوباره بخشید.

به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس معاون سابق رئیس الحشدالشعبی عراق و همراهان ایشان به دست آمریکا، این مقام یمنی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا محور شر،‌ می‌تواند مکتب و فرهنگ شهید سلیمانی را نیز ترور کند یا خیر گفت: «در حقیقت، ما دشمنی داریم که از تاریخ درس نمی‌گیرد چراکه آنها هر بار که ترور می‌کنند، با آن خون‌ها هزاران نسخه از آن شهید را زنده می‌کنند. به عنوان مثال،‌ امام حسین [ (ع) ] نمرده است بلکه در جان تمام آزادگان انقلابی ضدطاغوت زنده است. یاد امام زید شهید نیز همینطور نسل‌ها از قیام‌های ایشان صحبت می‌کنند. چه بسیارند انسان‌های بزرگی که تنها یاد، فکر و روششان در افراد بزرگ‌منش، انقلابی شعله‌ور می‌کند».

الخاشب ادامه داد، پس از ترور شهید سید «عباس موسوی» نیز نه‌تنها حزب‌الله زنده است بلکه اکنون سید حسن نصرالله رهبری آن را برعهده گرفته و این جنبش همچنان در برابر صهیونیست‌ها با تمام عزم، اراده و توان به مقاومت خود ادامه می‌دهد.

این مقام یمنی افزود: «خون شهید هر آنکه را که در اطرافش هست، به تکاپو وا می‌دارد، عزم، ایمان را بیدار می‌سازد و باعث ادامه راه و تمایل بیشتر به رسیدن به مقام والایی که شهید بدان در دنیار و آخرت رسیده است، می‌شود. پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکایی‌ها، خون او میلیون‌ها انسان را در ایران، عراق،‌ یمن، سوریه و... به تکاپو واداشت و به عزم و اراده [مردم] برای مقابله با طاغوت‌های این کره‌ خاکی، آمریکا و اسرائل، جانی دوباره بخشید و از طرفی دیگر، هزاران هزار قاسم سلیمانی و هزاران هزار ابومهدی متولد کرد چراکه پی این ترور حیله‌گرانه که خسارتی برای تمام امت بود در عین حال، پیروزی عظیم و پایانی خوب خوش برای این دو شهید به شمار می‌رفت، روش، اندیشه و فرهنگ [این افراد] زنده شد و ریشه‌ آن بیشتر و بیشتر در عمق دل و جان قوت گرفت».

الخاشب در ادامه اظهاراتش در ارتباط با میزان اثرگذاری شهید سلیمانی بر مقاومت انصارالله یمن گفت: « پژواک سخنرانی‌های قدرتمندانه شهید قاسم سلیمانی همچنان می‌پیچد و کشتار کودکان و زنان یمن به دست ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی را محکوم می‌کند. [این پژواک] همچنین از پایداری مردم یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی در مقابله مجهزترین و به‌روزترین جنگ‌افزارها و تسلیحات آمریکایی-بریتانیایی تعریف و تمجید می‌کند».

مسئول اطلاع‌رسانی وزارت خارجه یمن در ادامه تأکید کرد که شهادت حاج قاسم سلیمانی برای ملحق شدن جوانان به محور مقاومت انگیزه‌ای قوی خواهد بود و از آن رو که روش زندگی حاج قاسم برای هر مسلمانی که آن را مطالعه می‌کند غرورآفرین و مایه افتخار است زیرا شهید سلیمانی در راه خدا چون یک مجاهد زیست و زندگی خود را در این میدان نبرد آن میدان برای مقابله با مزدوران آمریکا در منطقه، داعش و القاعده سپری کرد.

وی ادامه داد، او همواره در آرزوی شهادت بود و برای آن اشک شوق می‌ریخت تا اینکه روح پاکش شهادت را به آغوش کشید و او بزرگوارانه به شهادت رسید. نسل‌های آینده درباره شهادت او سخن خواهند گفت و یاد او در صفحه‌های تاریخ جاودان خواهد ماند.

الخاشب همچنین به مشارکت میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی و همچنین بر زیان آوردن نام ایشان و نفرین شیطان بزرگ آمریکا در این مراسم اشاره کرد و گفت میلیون‌ها جوان در ایران و خارج از آن شیفته سیره پاک شهید و شجاعت کم‌نظیر او شده‌اند؛ همان شهیدی که آمریکا، مزدوان آن و صهیونیست‌ها را به چالش می‌کشاند و مخلصانه با پرودگار خویش راز و نیاز می‌کرد؛ حاج قاسمی که مناجات‌هایش به جوانان آموخت زمان اولیاء صادق همچنان پابرجاست و کسی که با خداوند صادق باشد خداوند نیز با او صادق خواهد بود.

وی همچنین در بخش پایانی اظهارات خود شهید سلیمانی را شیری از شیرهای خداوند و شجاع توصیف کرد که دشمن هم در زمان حیاتش از او می‌ترسید و هم پس از شهادتش، چه‌بسا ترس دشمن پس از شهادت ایشان نیز بیشتر شده باشد.

فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده