ارزش صندوق etf دارا یکم امروز جمعه 10 بهمن 99-راهبرد معاصر

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز جمعه 10 بهمن 99

ارزش دارا یکم در جمعه 10 بهمن 99 را در ادامه بخوانید. چهارشنبه دارا یکم با کاهش 0.3 درصدی همراه شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 January 29
کد خبر: ۷۵۶۹۹

به گزارش راهبرد معاصر ارزش دارایکم در پایان معاملات این هفته با کاهش 0.3 درصدی همراه شد و قیمت هر واحد صندوق دارا یکم به 15 هزار و 158 تومان رسید و بر این اساس ارزش 200 واحد صندوق دارا یکم به 3 میلیون و 31 هزار تومان رسید.  حجم معاملات این صندوق در آخرین روز معاملات این هفته بیش از 65میلیون واحد بود و قیمت NAV 19 هزارو 67 تومان اعلام شد.

ارزش دارا یکم

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ با افت ۷ هزار و ۲۷۹ واحدی به یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۵۳ واحد رسید.

شاخص کل بورس روز سرخ دیگری را پشت سر گذاشت. بورس امروز به سطح یک میلیون و 207 هزار واحدی رسید. سهامداران بورس امید چندانی به تغییرات بنیادی در بورس را ندارند. استعفای رییس سازمان بورس گمانه‌زنی‌ها را درباره جانشینان احتمالی او تقویت کرد. عدم درک معنای دقیق بورس منجر به ضرردهی خواهد شد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ با افت ۷ هزار و ۲۷۹ واحدی به یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۵۳ واحد رسید.

ارزش صندوق دارا یکم

همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۲۱۵۰ واحد افت کرد و به ۴۲۴ هزار و ۷۲۰ واحد رسید.

 

نمادهای فارس، فملی، شستا، خودرو، حکشتی و رمپنا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص و نماد شپنا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جریان معاملات این هفته از بازار سهام صندوق‌های دولتی حمایت شدند و در اکثر روزهای معاملاتی در سقف روزانه خود معامله شدند.

 

در جریان معاملات این هفته از بازار سهام ارزش ۲۰۰ واحد از صندوق دارا یکم به ۳ میلیون تومان رسید و این نشان از رشد ۷۰۰ هزار تومانی این صندوق در جریان معاملات این هفته دارد.

ارزش سهام دارا یکم

 

البته باید اشاره کرد که در روزهای گذشته صندوق‌های دولتی از جمله دارا یکم و پالایشی یکم که دولت و صدا و سیما تبلیغ زیادی در رابطه با بازدهی بالای این صندوق‌ها کردند نزول چشم‌گیری داشتند و به گفته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس صندوق دارا یکم ۳۰ درصد زیر ارزش واقعی و صندوق پالایشی یکم حدود ۴۰ درصد زیر قیمت پذیره‌نویسی معامله می‌شدند اما در جریان معاملات این هفته از بازار سهام این صندوق‌ها رشد نسبتا قابل توجهی داشتند. هرچند که هنوز با سقف قبلی خود فاصله زیادی دارند.

 

عملکرد ضعیف صندوق‌های دولتی باعث بی‌اعتمادی شدید سهامداران به بازار سهام و عرضه‌های دولتی شده است.

قیمت صندوق etf دارایکم

الزام به بازارگردانی در صندوق دارا یکم

در شرایطی که این کمپین ایجاد می‌شود، اختلاف قیمت صندوق دارا یکم با خالص ارزش دارایی‌های آن حدود 30 درصد است.

شركت تامين سرمايه بانك مسكن به عنوان مدیر این صندوق باید ملزم به بازارگردانی شود و یا بازار گردان مجزایی برای این صندوق از طریق سازمان بورس انتخاب گردد تا اختلاف قیمت با خالص ارزش دارایی‌ها به عددی منطقی برسد.

این خواسته‌ای حداقلی است که ما سهامداران انتظار اجابت آن را داریم.

دارا یکم

دارا یکم و شستا بیشترین ارزش معاملات بازار

نمادها، دارایکم و شستا بیشترین ارزش معاملات بازار را به خود اختصاص دادند. در نماد دارا یکم بیش از 62 میلیون واحد جابجا شد و ارزش این جابجایی‌ها بیش از 940 میلیارد تومان بود. در نماد شستا نیز بیش از 282 میلیون سهم جابجا شد و ارزش معاملات شستا از 638 میلیارد تومان نیز عبور کرد. 

ارزش دارا یکم

بررسی ورود و خروج نقدینگی در این دو نماد نشان می‌دهد میانگین خرید هر کد حقیقی (29027 کد) 33 میلیون تومان و میانگین فروش هر کد حقیقی (29824 کد) نیز 32 میلیون تومان بوده است. برآیند نقدینگی در این نماد نیز ورود 12 میلیارد تومان پول حقیقی بود.

 

در نماد شستا نیز میانگین خرید هر کد حقیقی (23086 کد) 26 میلیون تومان و میانگین فروش هر کد (22564 کد) 27 میلیون تومان بوده است. برآیند نقدینگی حقیقی‌ها در نماد شستا  نشان می‌دهد که سهامداران بیش از 6 میلیارد تومان پول خارج کرده‌اند.

 

بعد از این دو نماد نمادهای پالایش و خودرو بیشترین ارزش معاملات بازار را از آن خود کردند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده