تهران نباید به شهر خاموش تبدیل شود-راهبرد معاصر

تهران نباید به شهر خاموش تبدیل شود

سخنگوی پارلمان شهری گفت: شهرداری تهران طرح تفصیلی خیابان ولیعصر را با یک نگاه حفاظتی نسبت به این خیابان که ارزش‌های میراثی، فرهنگی و تاریخی دارد، در دست تهیه دارد. در این طرح این خیابان به سه بخش تقسیم می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 02
کد خبر: ۷۶۱۹۲

به گزارش راهبرد معاصر علی اعطا در نشست خبری خود در پاسخ به سوال همشهری آنلاین درباره بازنگری طرح تفصیلی خیابان ولیعصر با اشاره به این که طرح تفصیلی خیابان ولیعصر در مراحل پایانی آماده سازی برای ارسال به کمیسیون ماده ۵ جهت تصویب قرار دارد گفت: در این طرح این خیابان به ۳ بخش کلی تقسیم شده که یک بخش ولیعصر تاریخی است که در واقع از میدان راه آهن تا خیابان انقلاب هسته تاریخی تهران را دربر می‌گیرد.از آن جا به بعد تا چهارراه پارک وی را به عنوان ولیعصر مدرن نامگذاری کرده‌اند که شکل گیری آن متاخرتر است و از چهارراه پارک وی تا میدان تجریش را به عنوان ولیعصر طبیعی_تاریخی نام برده شده که دربردارنده ارزش‌های تاریخی و طبیعی است. مجموعه این سه بخش به دوازده سکانس بر اساس ملاحظاتی که در این زمینه وجود دارد، تقسیم می‌شوند و برای هر یک ضوابط مختلفی پیش بینی شده است. به طور کلی اگر اتفاق ویژه ای نیفتد شاید تا اخر امسال یا نهایتا در فروردین ماه طرح تفصیلی جدید خیابان ولیعصر با نگاه حفاظتی  به میراث طبیعی و فرهنگی است، به تصویب رسیده و ابلاغ شود.

اعطا دستور موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری برای لغو محدودیت ارتفاعی جماران را خبر خوبی برای این محله عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جماران را باید از منظر ملی و جهانی دید گفت: «در آستانه دهه فجر، یکی از خبرهای خوب در جهت حفاظت از حریم میراثی بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، صدور دستور موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص لغو محدودیت ارتفاعی جماران بود. بنابراین طبیعی است که این میراث، این کوچه ها که به آن خانه ساده و اتاق کوچک منتهی می شود، باید برای آیندگان حفظ شود و بماند.»

او به خاموشی های تهران هم اشاره کرد و گفت:« طولانی شدن تاریکی تهران و استمرار شهر خاموش به ناامنی معابر منجر می شود. خاموشی های بلند مدت در تهران هر چند به مسئله تامین انرژی باز می‌گردد اما نباید امنیت عمومی شهر اولین جایی باشد که به عنوان تیر رس، تهران را به شهر خاموش تبدیل کند.»

 

همشهری

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده