انتشار اخبار در فیس بوک پولی می‌شود-راهبرد معاصر

انتشار اخبار در فیس بوک پولی می‌شود

فیس بوک قانون جدیدی مبنی بر دریافت هزینه برای انتشار اخبار در این پلتفرم را وضع می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 22
کد خبر: ۷۸۵۳۱

به گزارش راهبرد معاصر  دولت استرالیا قصد دارد که یک کمپین تبلیغاتی برای واکسن کووید 19 خود در روز یکشنبه تشکیل دهد اما این اتفاق در بخش تبلیغات فیس بوک صورت نمی‌گیرد زیرا این شرکت رسانه اجتماعی به دلیل ادامه یافتن برخی اختلافات از انتشار محتوای اخبار در پلتفرم خود در این کشور جلوگیری کرده است.
تصمیم ناگهانی فیسبوک در روز پنجشنبه برای جلوگیری از استرالیایی‌ها برای به اشتراک گذاشتن اخبار در این پلتفرم و محروم کردن صفحات رسانه‌های داخلی و خارجی و همچنین از بین بردن چندین حساب دولتی و بخش اورژانسی، پاسخ‌ها و عکس‌العمل‌های خشمگینانه‌ای را از قانونگذاران در سراسر جهان دریافت کرد.
استرالیا استفاده از واکسن Pfizer/BioNTech را آغاز کرده است. وزیر بهداشت گرگ هانت (Greg Hunt) گفت که دولت یک برنامه ارتباطی گسترده آنلاین را آغاز می‌کند تا مطمئن شود افراد آسیب‌پذیر هم به واکسن دسترسی پیدا می‌کنند.
اما تا زمانی که اختلافات بین این شرکت و استرالیا (که این اختلاف بر سر قانون جدیدی است که می‌گوید برای انتشار محتوای اخبار در فیس‌بوک باید هزینه آن پرداخت شود) حل شود، ممنوعیت دریافت هزینه برای تبلیغات در بخش بهداشت فیسبوک همچنان برقرار است.
آقای هانت به صدا و سیمای استرالیا گفت "به نظر من تا زمانی که این مشکل حل نشود تبلیغاتی در فیسبوک نخواهیم داشت. از زمان بروز این اختلافات تاکنون نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است."
زمانی که از انتشار اخبار در این پلتفرم جلوگیری شد، جاش فریدنبرگ (Josh Frydenberg) خزانه‌دار گفت که آخر هفته با فیسبوک در مورد این حرکت آنها صحبت خواهد کرد. روز شنبه نخست وزیر اسکات موریسون (Scott Morisson) گفت فیسبوک به طور آزمایشی با ما رابطه دوستانه را دوباره برقرار کرده ولی جزئیات بیشتری را در این باره ارائه نداد.
موریسون در روز یکشنبه این واکسن را برای تبلیغ برنامه‌های خود تزریق کرد. وی بدون اینکه در مورد تبلیغات فیسبوک اظهارنظر کند گفت که از تمام مکانیسم‌های ارتباطی موجود برای دسترسی به مردم استفاده خواهد کرد.
او گفت که مقامات از هر دریچه‌ای برای تشویق شهروندان استرالیایی برای انجام واکسیناسیون استفاده می‌کنند؛ حتی از گوینده‌های زبان خارجی SBS برای ارسال پیام‌های خود استفاده می‌کنند اما در فیس بوک ظرفیت پولی برای تبلیغات وجود دارد که باعث می‌شود در حال حاضر این عنصر جزو برنامه‌های مقامات برای انجام تبلیغات خود نباشد.
یکی از نمایندگان فیسبوک طی ایمیلی گفت که این شرکت با دولت استرالیا وارد درگیری‌های شده تا نگرانی‌های مداوم خود را در مورد این قانون پیشنهادی شرح دهد و بتواند با هدف دستیابی به یک ثبات و یک مسیر عادلانه هم برای فیس بوک و هم برای مقامات، به کار با دولت در مورد اصلاحات این قانون ادامه دهد.

سایبربان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده