آخرین وضعیت صدور کارت اعتباری سهام عدالت امروز ۲۵ فروردین+ جزئیات-راهبرد معاصر

آخرین وضعیت صدور کارت اعتباری سهام عدالت امروز ۲۵ فروردین+ جزئیات

آخرین وضعیت صدور کارت اعتباری سهام عدالت تشریح شد و کلیه متقاضیان باید به صورت غیرحضوری درخواست خود را ثبت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 14
کد خبر: ۸۳۸۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ صدور کارت اعتباری سهام عدالت بالاخره شکلی جدی به خود گرفت و متقاضیان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و کلیه مراحل به صورت غیرحضوری انجام می پذیرد. در ادامه نحوه اعطای کارت اعتباری سهام عدالت، چگونگی ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت، سود وام سهام و ملیه شرایط و ضوابط را مورد بررسی قرار دادیم. در آخر نیز زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت و آخرین تغییرات قیمتی سود سهام عدالت را بیان می کنیم.

 

حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: در طرح آزادسازی سهام عدالت تا به حال شش مرحله را پشت سر گذاشته‌ایم. اکنون وارد مرحله ششم یعنی انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شده‌ایم و این مدیریت سهام عدالت نیز مهم‌ترین مرحله از طرح آزادسازی این سهام است.

 

او ادامه داد: بعد از انتخاب مدیران، بحث رقابت مطرح خواهد شد. مدیر متخصص می‌تواند دارایی‌های مردم در استان خود را با مدیریت صحیح تقویت کند و به حداکثر برساند.

 

فهیمی با اشاره به جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: سهام عدالت طرح مستمری نبوده و یکبار اجرا شده است. در شرایط فعلی هنوز طرح مشخصی درباره آن مطرح نشده است.

 

جزئیات اعطای کارت اعتباری سهام عدالت

 

او درباره کارت‌های سهام عدالت بیان کرد: یکی از مباحث برای ماندگاری سهام، طرح اعطای کارت‌های اعتباری است که پشتوانه آن نیز همین دارایی سهام عدالت است.

 

صدور کارت اعتباری سهام عدالت

 

فهیمی اظهار کرد: دریافت کارت و مراحل وثیقه‌گذاری آن به صورت غیر حضوری فراهم شده است. متقاضیان می‌توانند با ثبت مشخصات خود در سجام مراحل کار را انجام دهند. کسانی که در سجام ثبت نام کرده‌اند با مراجعه به بانک‌هایی که شماره حساب آن را در سجام اعلام کرده‌اند، می‌توانند درخواست کارت اعتباری داشته باشند.

 

او درباره کسانی که سهام عدالت را به فروش رسانده‌اند، ادامه داد: هیچ‌گونه فروش سهمی در مورد سهام عدالت اتفاق نیفتاده و صرفا ثبت فروش بوده است. فعلا مشتری برای خرید سهام عدالت وجود ندارد.

 

این مقام مسئول افزود: در روش مستقیم از ۱۹ میلیون نفری که قصد خرید داشته‌اند، حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهام خود را فروخته‌اند و نقد شده است. ۱۴ میلیون باقی مانده نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند مگر اینکه سهام خود را بفروشند و دست به دست کنند.

 

تمام حقوق سهام عدالت متوفیان به وراث پرداخت خواهد شد

 

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در توضیح سهام عدالت فوت شدگان اظهار کرد: نزدیک به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده‌اند. ۱۲۰ هزار نفر از وراث این فوت شدگان به دادگاه مراجعه کرده و گواهی حصر وراثت را در سامانه ثبت کرده‌اند و امکان ثبت غیر حضوری این گواهی در سامانه فراهم شده است.

 

او ادامه داد: تا زمانی که نقل و انتقال سهام فوت شدگان انجام نشده است، به جز حق رای، سایر حقوق مالی این دسته از سهامداران مثل حق تقدم، سهام جایزه، سود سهام و … محفوظ است و بلافاصله بعد از تخصیص پرداخت خواهد شد.

 

ثبت نام در سجام

 

برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت در گام اول باید در سامانه سجام ثبت نام و احرازهویت شوند که این فرآیند به صورت غیرحضوری قابل انجام است.

 

خرید با کارت اعتباری سهام عدالت

 

پس از ثبت نام در سجام باید درخواست دریافت کارت اعتباری را به بانک ارایه و پس از ارائه درخواست به بانک‌ها و دریافت کارت اعتباری، افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مشخص‌شده، اقدام به خرید تا سقف درنظرگرفته‌شده در کارت اعتباری خود کنند.

 

سهام عدالت ضامن کارت اعتباری سهام عدالت

 

برگه‌های سهام عدالت ضمانت کارت اعتباری است و نیازی به سایر مدارک جهت ضمانت نیست و بانک ها به جای ضامن کارت اعتباری سهام عدالت برگه سهام عدالت را ثبت مقدم کنند.

 

اگر سهامداران نتوانند به تعهدات خود در قبال بازپرداخت مبالغ کارت‌های اعتباری عمل کنند، بانک ها می توانند سهام عدالت آنها را بفروشند اما در صورت بازپرداخت اقساط این کارت‌ها توسط افراد به شکل منظم، اصل سهام آنها که در وثیقه است، باقی می‌ماند و عوایدی مانند سود سالانه، حضور در مجمع و حق رای متعلق به سهامدار عدالت پابرجا بوده و توسط سهامداران عدالت قابل استفاده خواهد بود.

 

نیاز به حضور در بانک نیست

 

سهامداران برای احراز شرایط دریافت کارت‌های اعتباری به هیچ عنوان نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها ندارند و همه فرآیندهای لازم در این زمینه به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

 

انتخابات سهام عدالت

 

از طرفی اگر سهامداران سهام عدالت توانستند تا یک ماه همه مبلغ را به بانک بازگردانند، این مبلغ قرض‌الحسنه حساب شده و سودی ندارد اما اگر از یک ماه عبور کرد و مبلغ را پرداخت نکرد، این اعتبار به تسهیلات سه‌ساله تبدیل خواهد شد.

 

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از دو بانک

 

بانک ملی و بانک تجارت دو بانکی هستند که به صورت الکترونیکی به سهامداران عدالت، کارت اعتباری سهام عدالت ارائه می‌دهند. برای دریافت این کارت نیاز به مراجعه حضوری نیست و درخواست به صورت الکترونیکی به همراه مدارک ارسال می‌شود و تا سه روز دیگر کارت اعتباری برای سهامداران صادر خواهد شد.

 

 

آموزش ثبت نام در ایوا برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت 

 

طریقه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت در اپلیکیشن ایوا بانک ملی به طور کلی به شرح زیر است:

  1. مراجعه به یکی از اپلیکیشن های ایوا، بله و یا شصت بانک ملی ایران
    2. مراجعه به گزینه نشان بانک در هر کدام از اپلیکیشن ها
    3. ورود به گزینه هویت سنجی و انجام مراحل مربوطه
    4. ورود به نشان اعتباری و درخواست تسهیلات

 

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران متقاضیان این خدمت در هیچ کدام از مراحل درخواست تسهیلات مربوطه به مراجعه حضوری به واحدهای بانک نیازی نخواهند داشت. همچنین اطلاعات لازم درباره نحوه دریافت و محل مصرف تسهیلات، چگونگی ثبت نام، مدارک لازم و ... در سایت بانک ملی ایران موجود است.مرکز ارتباط مردمی شرکت سداد با شماره تلفن 02183386 و مرکز ارتباط مردمی بانک با شماره تلفن ۰۲۱۶۴۱۴۰ و تلفن 02142739000 پشتیبانی اپلیکیشن ایوا در شرکت پرداخت الکترونیک سداد نیز پاسخگوی متقاضیان است.

 

وام سهام عدالت

 

کارت اعتباری سهام عدالت فیزیکی نیست

 

تمهیداتی در نظر گرفته شده تا در صورت امکان از کارت اعتباری فیزیکی استفاده نشود و خریدها از طریق کیوآرکد انجام شود.

 

نرخ سودی که برای این کارت‌های اعتباری در نظر گرفته شده، ۱۸ درصد است، اما اگر مصرف‌کننده این کارت‌ها تا آخر هر ماه مبلغ کارت را تسویه کند، هیچ سودی از او هم گرفته نمی‌شود.

 

افرادی که از طریق بانک ملی اقدام می‌کنند باید به «سامانه ایوا» و افرادی که از طریق بانک تجارت اقدام می‌کنند باید به «سامانه زمرد» مراجعه کرده و مراحل احراز هویت را در آن سپری کنند.

 

مدارک مورد نیاز بارگذاری، شناسنامه و کارت ملی است که اگر سیم کارت به نام افراد باشد بلافاصله شماره تایید، پیامک می‌شود که این شماره باید در سامانه ثبت شود. پس از آن سامانه مذکور به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی لینک می‌شود و مراحل بعدی صدور کارت اعتباری برای متقاضی انجام خواهد شد.

 

سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

 

سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت 500 هزارتومانی، 200 هزارتومان و برای کسانی که ارزش برگه سهام عدالت آنها یک میلیون تومان است ، 400 هزارتومان معین شد. با اینکه مسئولان وعده واریز نصف سود سهام عدالت را دادند باز هم این وعده محقق نشد و واریزی های کمتر از نصف برای سهامداران موجب شد تا اعتراضاتی مطرح شود.

 

سود سهام عدالت 99

 

سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

 

همانطور که گفته شد سود سهام عدالت برای سهامداران متفاوت واریز شد و اگر سهامدار 500 هزار تومانی در مرحله اول 100 هزار تومان دریافت کرده باشد در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت 100 هزارتومان دیگر دریافت میکند. در مجموع دو مرحله واریز سود سهام عدالت باید سهامداران به میزان ارزش سهام عدالت خود مبلغ 200 و یا 400 هزارتومان دریافت کنند.

 

جدول مبلغ واریزی مرحله دوم سود سهام عدالت

 

طبق گفته رئیس سازمان بورس، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت در ماه رمضان انجام خواهد شد. بدین ترتیب ۵۰ درصد مابقی سود باقی‌مانده به حساب ۴۳ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۱۸ نفر از سهام‌داران که پیش‌تر اطلاعات خود را در سامانه سجام ثبت کرده بودند، واریز خواهد شد.

 

رقم پرداختی در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره افرادی که اطلاعات حساب‌های ایشان برای واریز سود سهام عدالت در دسترس نیست اعلام کرد:  آن دسته از سهامدارانی که هنوز شماره حسابی را برای دریافت سود معرفی نکرده اند می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir  شماره حساب خود را اعلام یا از طریق مراجعه به سایت www.sahamedalat.ir  مشخصات حساب خود را تکمیل کنند.

 

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

 

حسین قَشمی درباره واریز سود سهام عدالت سال 98 به حساب مشمولان افزود: به محض واریز سود 36 شرکت سرمایه پذیر, 50 درصد باقیمانده سود مصوب تا پایان ماه رمضان به حساب سهامداران واریز می‌شود.

 

زمان واریز سود سهام عدالت مرحله دوم

 

وی اضافه کرد: از 49 میلیون سهامدار عدالت، در مرحله نخست، سود سهام عدالت سال 98 به حساب حدود 43 میلیون نفر واریز شد.

 

قشمی با اشاره به اینکه افرادی که سود مرحله نخست را دریافت نکرده اند سریعا مشکل را برطرف کنند ادامه داد: بدلیل نقص اطلاعات از جمله شماره شبا و شماره همراه و ... سود به برخی از سهامداران واریز نشد.

 

وی گفت: برخی از سهامداران هم مشکلاتی در حساب بانکی خود دارند و همین مسئله باعث شد تا سود نزد بانک باقی بماند تا سهامدار برای رفع آن اقدام کند.

 

قشمی افزود: سهامدارانی که مرحله نخست سود سهام عدالت سال 98 برای آن‌ها واریز نشده است هر چه سریعتر برای رفع مشکل اقدام کنند تا در مرحله دوم واریز سود با مشکل مواجه نشوند.

 

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: افرادی که در مرحله نخست سود دریافت نکرده اند می‌توانند در سایت سجام ثبت نام کنند ضمن اینکه از طریق سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir، شماره شبای صحیح حساب بانکی خود را تصحیح کنند.

 

قشمی ادامه داد: همچنین سهامداران می‌توانند با شماره 1569 تماس بگیرند و دلیل عدم واریز سود سهام عدالت را جویا شوند و اقدام به تصیحح اطلاعات کنند.

 

وی تصریح کرد: لینک‌های رایگان ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام بر روی سایت سپرده گذاری مرکزی موجود است.

 

قشمی افزود: در مرحله نخست واریز سهام عدالت, 4 پرتفوی پر تکرار یک میلیون تومانی، 532 هزار تومانی، 492 هزار تومانی و 452 هزار تومانی داشتیم که مبلغ واریز سود به آن‌ها متفاوت بود بطوریکه به سهام عدالت یک میلیون تومانی، حدود 180 هزار تومان، سهام عدالت 532 هزار تومانی, 98 هزار تومان، سهام عدالت 492 هزار تومانی, 91 هزار تومان و سهام عدالت 452 هزار تومانی, 84 هزار تومان واریز شد.

 

وی بیان کرد: در مجموع در مرحله نخست، حدود 4 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال 98 واریز شد و به محض دریافت سود از شرکت ها، مرحله دوم نیز واریز می‌شود.

 

قشمی تاکید کرد: در پرتفوی سهام عدالت, 36 شرکت وجود دارد و حدود 29 شرکت در سال 98 سود ده بودند و به محض واریز سود به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، سود به حساب سهامداران واریز می‌شود.

 

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: در مرحله نامه‌نگاری با شرکت‌ها هستیم که سود مرحله دوم را هم هرچه سریع‌تر واریز کنند.

 

ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی  امروز 25 فروردین

 

ارزش امروز سهام عدالت

 

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۱۰۴ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.۱ درصد معادل ۱۷۸ هزار و ۵۱۲ تومان افزایش داشت.

 

با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۱۴ هزار و ۲۶۲ تومان رسیده است.

 

ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی در سامانه استعلام| امروز سه شنبه 24 فروردین

 

 
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده