تبعات حذف رایزنان بازرگانی-راهبرد معاصر

تبعات حذف رایزنان بازرگانی

رشید فرخی اظهار کرد: همزمان با بازگشت رایزنان سابق بازرگانی، بازار هدف برخی از کشورها را از دست داده‌ایم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 23
کد خبر: ۸۴۹۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن رشید فرخی عضو کمیسیون توسعه پایدار، محیط زیست و آب اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: رایزنان بازرگانی زیادی تاکنون در این پست فعالیت کرده‌اند و سال‌ها در کشور هدف به رایزنی و بازاریابی پرداخته‌اند.

او افزود: اما این رایزنان بازرگانی آن طور که باید نسبت به رایزنی و بازاریابی اقتصادی تلاش نکرده‎اند، این موضوع زمانی برای ما روشن می‌شود که ایران در حال حاضر از بازار‌های بین المللی دیگر کشور‌ها سهم بسیار کمی نسبت به ظرفیت‌های خود دارد.

عضو کمیسیون توسعه پایدار، محیط زیست و آب اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: همچنین با وجود مشکلاتی که در سیاست‌های خارجی و داخلی کشور وجود داشت، تعداد رایزنان بازرگانی هم اکنون کاهش شدیدی یافته است و ما بازار‌های صادراتی را از دست داده‌ایم.

فرخی ادامه داد: در صورتی که رایزنان بازرگانی سابق کار و وظیفه خود را به درستی انجام می‌دادند، ما هم با این سرعت بازار‌های هدف را از دست نمی‌دادیم.


او تصریح کرد: از بین این تعداد رایزنان بازرگانی که در سنوات گذشته عازم کشور‌های مختلف بودند، تنها ۴ یا ۵ مورد توانستند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند، به طوری که در حال حاضر با بازگشت آنها،  همچنان بازار‌های آن کشورها را در دست داریم و صادرات محصولات ایرانی به این کشور‌ها همچنان بر قرار است.

عضو کمیسیون توسعه پایدار، محیط زیست و آب اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: وزارتخانه‌هایی که در امر اعزام رایزنان بازرگانی دخیل هستند نیز نسبت به راستی آزمایی و انتخاب فرد مناسب به خوبی عمل نکرده‌اند.


فرخی گفت: طی چندین مرحله با سازمان‌های مربوطه صحبت کرده‌ایم که نوع فعالیت رایزنان بازرگانی تغییر کند و این موضوع ممکن است تا سال‌های نه چندان دور اعمال شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده