زمان اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان اردیبهشت ۱۴۰۰/ مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان بالاخره چقدر می‌شود؟-راهبرد معاصر
آخرین وضعیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی؛

زمان اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان اردیبهشت ۱۴۰۰/ مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان بالاخره چقدر می‌شود؟

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی درباره زمان اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان اردیبهشت ۱۴۰۰توضیح داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 03
کد خبر: ۸۶۳۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان و زمان اجرای طرح همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان اردیبهشت 1400 توضیخ داد. 

 

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی اظهار داشت: خواست اصلی ما متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است تا حقوق این جمعیت با شاغلان و همچنین حقوق بازنشستگان دستگاه‌های مختلف و صندوق‌های بازنشستگی مختلف متناسب سازی شود.

 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از بازنشستگان با مشکلات مالی مواجه هستند، گفت:

 

بازنشستگان کرامت دارند و هزینه زندگی و درمان بازنشستگان از دوران اشتغال بیشتر است، بنابراین سازمان تأمین اجتماعی باید از تمامی امکانات و ظرفیت موجود برای افزایش حقوق، بهبود معیشت و ارتقاء خدمات به این عزیزان استفاده کند.

 

سلیمی مصوبه مجلس شورای اسلامی برای پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان از دیون دولت به تأمین اجتماعی را نشان دهنده دغدغه نمایندگان نسبت به وضعیت بیمه شدگان و بازنشستگان عنوان و اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی نیز با توجه به آمادگی که از قبل ایجاد کرده است افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان را از ابتدای سال انجام داد.

 

 قرار بود سازمان تامین اجتماعی از روز جمعه بیستم فروردین ماه، پرداخت مستمری‌ها و متناسب‌سازی مرحله دوم را اجرایی کند که همزمان با این پرداخت‌ها و مطرح شدن اشکالاتی در پرداختی‌ها به سایر سطوح، با دستور مدیرعامل این سازمان، این اقدام به منظور بازبینی موضوع و اطمینان از صحت محاسبات به تعویق افتاد.

 

همسان سازی حقوق بازنشستگان اردیبهشت ۱۴۰۰

 

۱۰ اردیبهشت ماه اطلاعیه‌ای از سازمان تامین اجتماعی در حضور رئیس کانون عالی بازنشستگان و رئیس اتحادیه پیشکسوتان بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر اعضای کانون های بازنشستگی اعلام شد که براساس آن: اعمال ماده۹۶ (افزایش سنواتی) بر مجموع مبالغ مستمری و متناسب سازی اسفند سال۱۳۹۹ مستمری بگیران صورت پذیرفت. ۷۵ درصد عقب ماندگی  مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری جبران شد و با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال ماده  ۹۶(افزایش سنواتی) و اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از ۱.۵ برابر مجموع پرداختی اسفند سال۱۳۹۹ نخواهد بود.

 

مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ خواهد شد.

 

حقوق بازنشستگان بعد از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر زیاد شد؟

 

به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

 

بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد.

 

در این راستا همچنین ۲۸ اسفندماه ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

 

مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ۱۴۰۰

 

 
 

محمد شریعتمداری در حاشیه نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، تصریح کرد: در سال گذشته و با تصویب مجلس و تایید هیات وزیران، مقرر شد تا ۳۷ هزار میلیارد تومان از سهام دولتی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد که این مصوبه مراحل پایانی اقدام را طی کرده و امیدواریم طی روز‌های آتی به مالکیت این سازمان در آید.


وی افزود: همچنین بند (و) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ زمینه تامین حدود ۸۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق سازمان تامین اجتماعی از دولت را فراهم کرده است که باید در قالب سهام در اختیار این سازمان قرار گیرد.


شریعتمداری ادامه داد: تقریبا لیست سهام مورد واگذاری تعیین شده و در اولین فرصت این کار انجام می‌گیرد، اما سازمان تامین اجتماعی اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را معطل و موکول به تعیین همه این سهام و فروش آن نکرد بلکه از محل منابع موجود تلاش کرد تا به صورت مرحله بندی شده، همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اجرا کند.


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله اول همسان سازی حقوق‌ها سال گذشته انجام شد و مرحله دوم در فروردین ماه امسال اجرا شد که البته با نواقصی مواجه بود.


شریعتمداری با اشاره به تفاهم سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان این سازمان تصریح کرد: در اردیبهشت ماه مرحله دوم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با اصلاحاتی اجرا می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
افزایش حقوق درهمسان سازی حقوق فقط به نفع سقف بگیران بوده ما میانه بگیر ها زیاد فرق نکرد حتی افزایش سالانه هم آنچه گفته بودن نشد
تحلیل های برگزیده