جزئیات برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلم در سال 1400-راهبرد معاصر

جزئیات برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلم در سال 1400

جزئیات برگزاری دو آزمون استخدامی آموزش و پروش 1400 اعلام شد. جذب معلم در سال 1400 قرار است با انجام دو آزمون انجام شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 08
کد خبر: ۸۷۰۵۶

به گزارش راهبرد معاصر برگزاری دو آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1400 خبری  است که امروز معاون وزیر آموزش و پروش اعلام کرد. احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش گفته امسال برای جبران کمبود معلم در کشور دو آزمون استخدامی برگزار خواهد شد که در آزمون آول که توسط سازمان سنجش برگزار می شود حدود 27 هزار نفر جذب خواهند شد. جذب معلمان بر اساس 70 درصد تمره اکتسابی و 30 درصد بر اساس مصاحبه خواهد بود. سال گذشته ظرفیت جذب معلم در آموزش و پرورش 27 هزار نفر اعلام شده بود که  حدود 7 هزار نفر جذب نشدند. علاوه بر این 4 هزار و 700 نفر از این سهمیه متعلق به ایثارگران است. همچنین ۴ هزار نفر از افرادی که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شدند، ولی به دلیل کمبود ظرفیت پذیرش استخدام نشده اند نیز امسال به عنوان تکمیل ظرفیت سهمیه امسال به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

 

 

استخدام آموزش و پرورش

برگزاری دو آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال 1400

اسم احمدی لاشکی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: آزمون اول را که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کند مربوط به دانش آموختگان سایر دانشگاه هاست که حدود ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر جذب خواهند شد.

وی اضافه کرد: پذیرش این افراد براساس ۷۰ درصد نمره کسبی و ۳۰ درصد مصاحبه خواهد بود.

آقای احمدی لاشکی ادامه داد: از مربیان نهضت سوادآموزی مشمول استخدام که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت نکرده اند و همچنین معلمان خرید خدماتی، قرآنی و طرح امین نیز امسال آزمون استخدامی مجزا در خرداد گرفته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته ۲۷ هزار نفر سهمیه استخدامی داشت که همه این افراد جذب نشدند و افراد باقی مانده که حدود ۷ هزار نفر هستند به ظرفیت استخدام امسال افزوده می‌شوند و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از این سهمیه نیز مربوط به ایثارگران است.

 

 

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: ۴ هزار نفر از افرادی که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شدند، ولی به دلیل کمبود ظرفیت پذیرش استخدام نشده اند نیز امسال به عنوان تکمیل ظرفیت سهمیه امسال به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

آقای احمدی لاشکی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ هزار معلم وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود افزود: ۸۰ هزار نفر از این معلمان مشمولان مصوبه استخدامی مجلس و ۲۰ هزار نفر نیز داوطلبان کنکور سراسری خواهد بود.

وی ادامه داد: معلمان غیر رسمی مشمول استخدام دوره یکساله و معلمان پذیرفته شده از کنکور سراسری دوره ۴ ساله را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهند گذراند.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش با تاکید براینکه استخدام معلمان در آموزش و پرورش و با توجه جمعیت دانش آموزی خواهد بود گفت: جمعیت دانش آموزی در سال ۱۴۰۳ به ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید و از آن زمان به بعد با کاهش جمعیت دانش آموزی روبرو خواهیم بود.

وی به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: در صورت تصویب این طرح در مجلس معلمان به ۵ رتبه معلم پایه، معلم مربی، معلم حرفه ای، معلم سرآمد و معلم راهبر رتبه بندی می‌شوند و ارتقا به رتبه بالاتر هر ۶ سال یکبار اتفاق می‌افتد.

 

استخدام آموزش و پرورش 1400

 

به گزارش بانک اول معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: معلمان با حداقل ۲۰ سال سابقه به رتبه سرآمد و حداقل با ۲۶ سال سابقه به رتبه راهبر خواهند رسید.

وی درباره پاسخ به این سوال که چرا معلمان مشمول افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده مستمر قانون مدیریت خدماتی کشور نشده اند افزود: این افزایش سال‌های ۹۴ و ۹۸ تحت عنوان رتبه بندی برای معلمان اعمال شد و به همین خاطر خیلی از فرهنگیان مشمول این افزایش نخواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: این افزایش فقط مشمول معلمان رسمی خواهد بود.

 

 

بررسی حل مشکل جذب کارنامه سبزها در مجلس

نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: مجلس به مشکلات استخدام نشدن پذیرفته شدگان آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش موسوم به کارنامه سبزها ورود می‌کند.

سید لفته احمدنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر به اقدامات نمایندگان مجلس برای حل مشکل افراد موسوم به کارنامه سبزها اشاره کرد و گفت: جوانان بسیاری هستند که با وجود تلاش و قبولی در آزمون‌های تخصصی و همچنین داشتن صلاحیت‌های لازم به خاطر مصاحبه و کمبود ظرفیت‌های جذب مختص به شهرهایشان از استخدام در آموزش و پرورش جا مانده‌اند که در مجلس بنا است از ضایع شدن زحمات این افراد جلوگیری کنیم.

وی با یادآور شدن اینکه بسیاری از این داوطلبان تنها به دلیل پایین بودن ظرفیت تعیین شده و افزایش سنشان در پی جذب نشدن، شرایط شرکت در آزمون‌های استخدامی را از دست می‌دهند، این رویه را بی انصافی خواند.

آزمون استخدام در آموزش و پرورش

 

این نماینده مردم مجلس یازدهم ابراز امیدواری کرد؛ نمایندگان مردم در مجلس با توجه به شرایط استخدامی و بررسی دقیق موضوع شرایط را برای حل مشکل قبول شدگان آزمون دستگاه‌های اجرایی یعنی کارنامه سبزها فراهم خواهند آورد.

 

احمد نژاد در ادامه به برشماری مشکلات آموزش و پرورش پرداخت و بیان کرد: آموزش و پرورش با مشکلات بسیاری مواجه است علاوه بر کمبود بودجه‌های عمرانی و زیرساخت‌های و فرسودگی فضاهای آموزشی، در بحث نیروی انسانی نیز کمبودهای بسیاری وجود دارد.

 

وی، روشن شدن تکلیف معلمان غیر رسمی را از راه‌های رفع مشکل در بخش نیروی انسانی دانست و گفت: یکی از راه‌های رفع کمبود معلم در مناطق کم برخوردار، تعیین تکلیف نیروهای غیر رسمی در آموزش و پرورش از قبیل نیروهای حق التدریس، خرید خدماتی و نهضتی است.

 

 

آزمون استخدام جذب معلم

 

مجوز جذب 30 هزار معلم حق التدریس صادر شد

 

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز استخدام ۳۰ هزار معلم با پیگیری‌های مجلس به ویژه کمیسیون آموزش در هفته معلم خبر داد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صدور مجوز استخدام برای ۳۰ هزار معلم در آستانه هفته معلم، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس در 1397 تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی پیش از سال 1392 در دستور کار سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس، اقدامات لازم برای جذب این معلمان که حدود 88 هزار نفر بودند، آغاز و به تدریج معلمان از ناحیه این مصوبه به صورت رسمی با آموزش و پرورش همکاری خود را ادامه دادند.

وی با یادآوری اینکه حدود 30 هزار معلم از ناحیه قانون تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش باقی مانده بودند، گفت: تا کنون مجوز استخدام معلمان در دو مرحله صادر شده و باقی مانده این عزیزان نیز که شامل 30 هزار نفر می‌شوند در هفته معلم به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: البته همه این معلمان در حال حاضر به صورت حق التدریس با آموزش و پرورش در حال همکاری هستند؛ لذا جذب این عزیزان در مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش تأثیری ندارد، بلکه فواید و مزیت‌های دیگری را برای معلمان و سیستم و آموزش کشور خواهد داشت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده