گم شدن ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا صحت دارد؟-راهبرد معاصر

گم شدن ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا صحت دارد؟

گم شدن 200 هزار دوز واکسن کرونا مربوط به ادعایی است که توسط یک نماینده مجاس مطرح شده است که وازرت بهداشت امروز آن را تگذیب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 12
کد خبر: ۸۷۶۳۴

به گزارش راهبرد معاصر گم شدن 200 هزار دوز واکسن کرونا وارداتی خبری است که از یک سوی یک نماینده مجلس منتشر شده اما امروز کیانوش جهانپور این ادعا را رد کرد و گفت: موضوع گم شدن ۲۰۰هزار یا صدهزار دُز واکسن موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و جای شگفتی است که فردی به عنوان نماینده ملت چنین تخلف و جرم آشکار و بزرگی را قبل از آنکه از طریق مراجع نظارتی و قضایی پیگیری کند، صرفا به یک مصاحبه اکتفا کرده و در مورد آن صحبت کند.

 

گم شدن ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا

 

تکذیب مفقود شدن واکسن های کرونای وارداتی

کیانوش جهانپور ضمن تکذیب ادعای گم شدن چند صدهزار دُز واکسن وارداتی کرونا گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و متاسفانه به نظر می رسد این رفتار و گفتار بی پایه و اساس و ادعاهای واهی دارد در برخی افراد عادی می شود.

وی افزود: موضوع گم شدن ۲۰۰هزار یا صدهزار دُز واکسن موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و جای شگفتی است که فردی به عنوان نماینده ملت چنین تخلف و جرم آشکار و بزرگی را قبل از آنکه از طریق مراجع نظارتی و قضایی پیگیری کند، صرفا به یک مصاحبه اکتفا کرده و در مورد آن صحبت کند.

جهانپور مجددا تاکید کرد: این موضوع کذب محض است و همه ساز و کارهایی که در مسیر واردات و توزیع واکسن اندیشیده شده از جمله رصد هوشمند با سامانه های "تی تک" و سامانه های چهارگانه بهداشتی، نه تنها مانع از نشت آشکار واکسن به بازار سیاه شده، بلکه تخلفات احتمالی را هم به حداقل ممکن کاهش داده است.

وی گفت: انتظار می رود افراد اظهارنظرهای مسوولانه در این زمینه داشته باشند و قبل از پذیرش هر ادعایی، مستندات آن را طلب کنند و حداقل با کارشناسان امر مشورت کرده و بعد اظهار نظر کنند. ادعاهای بی پایه و اساس در این زمینه ثمره ای جز تشویش اذهان عمومی و مخدوش نمودن نابجای چهره نظام و نظام سلامت و در نهایت بی اعتبار شدن نهادها و یا رسانه هایی که این افراد بدانجا مرتبط هستند، نخواهد داشت.

مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: مصرانه انتظار داریم افراد در اظهار نظر پیرامون موضوع راهبردی مثل واکسن که امروز یک مساله ملی است، مسوولانه تر رفتار کنند و حداقل های اخلاق حرفه ای و رسانه ای را در این زمینه مد نظر قرار دهند.

جهانپور همچنین گفت: تا پایان اردیبهشت ماه حدود ۳ میلیون دز واکسن دیگر وارد کشور خواهد شد.

 

گم شدن واکسن کرونا

 

واردات ۱۰ میلیون واکسن کرونا به کشور تا نیمه خرداد

رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: محموله جدید واکسن خارجی پنجشنبه این هفته یا حداکثر اوایل هفته آینده به میزان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز وارد ایران می‌شود.صادق تبریزی افزود: اگر تامین واکسن کرونا طبق برنامه به خوبی پیش برود، پیش بینی این است که تا نیمه خرداد حدود ۱۰ میلیون واکسن کرونا به دست ما برسد.

وی ادامه داد: تا آخر خرداد واکسن کرونای تولید داخل نیز در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و واکسن پاستور که با مشارکت کوبا تولید می شود و واکسن کوایران برکت تا پایان خرداد تایید و تولید می شود و به دست وزارت بهداشت می رسد.

رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت گفت: پیش بینی این است که تا پایان خرداد حداقل دو واکسن ایرانی تولید داخل را در اختیار داشته باشیم، شاید هم زودتر به دست ما برسد و بعد از آن علاوه بر واکسن خارجی که تعداد آن زیاد نخواهد بود، با واکسن داخلی کار را جلو می بریم و به این ترتیب سرعت واکسیناسیون بیشتر می شود.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، تاکنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن خارجی از چهار نوع واکسن اسپوتنیک روسیه، واکسن چینی، کوواکسین هند و آسترازنکا کره جنوبی وارد شده است.

وزارت بهداشت اعلام کرده، تاکنون یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۴۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۷۶ هزار و ۶۶۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۱۱ دوز رسید.

 

مفقود شدن واکسن کرونا

زالی: واردات واکسن کرونا از شنبه آینده شتاب می‌گیرد

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اینکه خبرهای خوشی در مورد واردات واکسن کرونا در راه است، گفت: احتمالا از شنبه هفته آینده واردات واکسن در کشور شتاب می گیرد.

دکتر علیرضا زالی روز سه شنبه در حاشیه آغاز به کار مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سرای محله جماران در جمع خبرنگاران افزود: در مورد گروه های سنی پرخطر که افراد ۶۰ سال به بالا شامل این گروه هستند، به نظر می رسد با شتاب گیری واردات واکسن، سهمیه مکفی برای آنان در نظر گرفته شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران ادامه داد: پیش بینی می شود جمعیت بالای ۶۰ سال استان تهران یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و جمعیت افراد بالای ۸۰ سال نیز بیش از ۱۷۲ هزار نفر باشد.

زالی اظهار داشت: ترزیق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال در این منطقه از مرز ۵۰ درصد عبور کرده و در روزهای آینده شتاب بیشتری می گیرد.

اولین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران امروز (سه شنبه) در سرای محله جماران با حضور دکتر زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران و جمعی از مسئولان محلی آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه سبد واردات واکسن کرونا متفاوت است ، گفت: وارادات واکسن از کشورهایی مانند چین و روسیه انجام می گیرد.

زالی تاکید کرد که واکسن های وارداتی از جمله واکسن های معتبر هستند که وارد کشور می شوند.

وی افزود: پیش بینی می شود ۱۳ تا ۱۴ میلیون ایرانی در گروه های پرخطر قرار دارند که در فازهای اولیه واکسیناسیون می باشند و واکسن به همه انان تزریق می شود.

گم شدن ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا

 

تهران با کندی رنگ اش تغییر می کند

وی با اشاره به اینکه تهران با کندی رنگ اش تغییر می کند ، گفت: هنوز ۷ هزار ۶۰۰ بستری در تهران داریم و تا امروز صبح هم یک هزار ۱۲۰ بیمار جدید کرونایی در تهران بستری شده است.

وی در پاسخ به این سوال که تهران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد ، گفت: از نظر شاخص های ما هنوز تغییر محسوسی نسبت به روزهای قبل ندارد .

نرخ تغییر بستری نسبت به هفته افت کرده یک مقداری رنگ بندی تهران را تغییر داده است .

زالی افزود: اگر چه تهران به صورت رسمی نارنجی تلقی می شود اما از نظر عملکردی با وضعیت قرمز با آن برخورد می کنیم .

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده