انتقاد‌هایی از رفتار مربیان استقلال-راهبرد معاصر

انتقاد‌هایی از رفتار مربیان استقلال

یکی از مواردی که بعد از دربی ۹۵ انتقاد‌هایی را به سمت نیمکت استقلال متوجه ساخته، رفتار بهزاد غلامپور درجریان بازی و اظهارات فرهاد مجیدی در نشست خبری بعد از بازی علیه وزیر ارتباطات است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 16
کد خبر: ۸۸۱۴۲
به گزارش راهبرد معاصر نیمکت استقلال در جریان دربی نه از بعد فنی عملکرد قابل دفاعی داشت و نه از منظر اخلاقی. شاید به زعم بسیاری از کارشناسان اگر آن پنالتی دقایق آغازین به سود استقلال اعلام می‌شد، نتیجه چیز دیگری به ثبت می‌رسید، اما این احتمال نباید ما را از منش مربیان استقلال غافل کند.
 
بهزاد غلامپور که سال‌های زیادی است در قامت بازیکن و مربی در فوتبال ایران ایفای نقش می‌کند وحتی سابقه مربیگری در پرسپولیس را هم دارد، روی نیمکت استقلال رفتار‌های مناسبی انجام نمی‌دهد.
 
غلامپور سال‌ها است با یک سبک عجیب اقدام به شادی بعد از گلزنی‌های تیمش می‌کند که این موضوع دستمایه تیکه‌اندازی بسیاری از اهالی فوتبال به نیمکت استقلال هم شده است.
 
غلامپور به واقع اگر جایگاه استقلال را به خوبی درک کرده باشد و بداند جا پای چه بزرگانی در نیمکت استقلال گذاشته، شیوه شادی خود را تغییر می‌دهد تا باشگاهش به واسطه رفتار‌های او مورد تمسخر قرار نگیرد.
 
غلامپور علاوه براین شادی عجیب درجریان بازی‌های استقلال نیز همواره خود عامل ایجاد حاشیه است و هرگز نمی‌تواند براعصابش مسلط باشد درحالی که از شخصیتی همچون او که سال‌های زیادی را در فوتبال گذرانده و به اصطلاح مرد تچربه است انتظار می‌رود در مواقع بحرانی آبی باشد روی آتش نه اینکه خود هیزم به خرمن حاشیه‌ها بریزد.
 
در  دربی ۹۵ غلامپور هرگز بررفتار خود تسلط نداشت و به جای آنکه عاملی درجهت کاهش حواشی باشد کار را به نقطه‌ای رساند که اکنون از سوی کمیته انضباطی احضار شده واحتمالا محرومیت نیز در انتظارش خواهد بود.
 
البته فرهاد مجیدی هم چندان بر استرس و فشاری که متحمل می‌شود، مسلط نیست. او که درجریان دربی اعتراض‌های گسترده‌ای لب خط داشت بعد از بازی جملات مناسبی درمقابل کری خوانی وزیر ارتباطات به کار نبرد تا مشخص شود سرمربی استقلال هم گا‌ها جملاتی به زبان می‌آورد که حتی میان استقلالی‌ها نیز بازخورد مطلوبی به همراه ندارد.
 
به هرحال اشاره به این موضوعات شاید درراستای کسب نتایج مطلوب در بازی‌های آتی برای استقلال مفید باشد، چون استقلال بازی‌هایی به مراتب سخت و دشوارتر پیش رو دارد و باید درجام حذفی نیز با سپاهان و پرسپولیس مبارزه کند که مربیانی صبور تر را می‌طلبد. از همه مهمتر روزهای سختی در آسیا، در انتظار شاگردان مجیدی در برابر الهلال عربستان است./شهرآرا
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده