سفر بلینکن به خاورمیانه با هدف رایزنی پیرامون تثبیت آتش بس در غزه-راهبرد معاصر

سفر بلینکن به خاورمیانه با هدف رایزنی پیرامون تثبیت آتش بس در غزه

کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه غرب آسیا با هدف گفتگو با مقامات صهیونیستی پیرامون تثبیت آتش بس با نیروهای مقاومت فلسطین صورت گرفته است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 24
کد خبر: ۸۹۲۴۷

به گزارش راهبرد معاصر کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به غرب آسیا گفتگو و رایزنی درباره راهکارهای تثبیت آتش بس در فلسطین اشغالی و بازسازی نوار غزه خواهد بود.

 

در ادامه بیانیه آمده است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور معتقدند که راه حل دو دولتی تنها راه پایان دادن به خشونت و درگیری (در خاورمیانه و فلسطین اشغالی) است.

 

گفتنی است، ساعاتی پیش آنتونی بلینکن در پیامی توئیتری از آغاز سفر به غرب آسیا و دیدار با صهیونیست‌ها و همچنین برخی مقامات منطقه‌ای خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص نوشت: «به درخواست رئیس جمهور بایدن، در حال سفر به اورشلیم (قدس اشغالی)، رام الله، قاهره و امان هستم تا درباره حمایت از آتش بس با گروه‌ها رایزنی کنم.

 

وی در ادامه ادعا کرد: «آمریکا مشغول دیپلماسی فشرده برای پایان دادن به درگیری‌ها و کاهش تنش‌ها در منطقه است!»

هدف ادعایی از این سفر، تقویت آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین و همچنین صحبت درباره کمک‌های حقوق بشری به نوار غزه و بازسازی این منطقه عنوان شده است.

 

از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، آتش بس در فلسطین اشغالی و نوار غزه اجرایی شد. این در حالی است که طی ۱۱ روز تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، دستکم ۲۴۸ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۳۹ زن به شهادت رسیدند. همچنین شمار مجروحان بالغ بر یک هزار و ۷۱۰ تن می‌شود./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده