وزارت نیرو مقصر اصلی خاموشی هاست؟-راهبرد معاصر

وزارت نیرو مقصر اصلی خاموشی هاست؟

رئیس انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک گفت: وزارت نیرو برای جبران خاموشی‌ها، برق با قیمت بالا وارد می‌کند، اما نمی‌تواند بدهی نیروگاه‌های مقیاس کوچک را پرداخت کند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 15
کد خبر: ۹۱۷۸۵

به گزارش راهبرد معاصر سیداحسان صدر رئیس انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک با اشاره به مطالبات نیروگاه‌های کوچک مقیاس گفت: در حال حاضر نیروگاه‌های مقیاس کوچک یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مطالبه دارند که این رقم مربوط به سال ۹۶ است و از شهریور سال گذشته هم چیزی دریافت نکرده‌ایم.

 

او ادامه داد: ظرفیت نیروگاه‌های مقیاس کوچک بالاست، اما عدم پرداخت بدهی و نبود پول برای خرید تجهیزات و اورهال (تعمیر) نیروگاه‌ها کار را سنگین کرده است؛ به طوری که خاموشی‌های اخیر در کشور به دلیل عدم پرداخت بدهی وزارت نیرو برای خرید تجهیزات نیروگاهی است.

 

رئیس انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک اضافه کرد: وزارت نیرو این روزها از ترکمنستان، آذربایجان و غیره، برق برای جبران خاموشی‌ها با قیمت وارد می‌کند، ولی نمی‌تواند بدهی نیروگاه‌های مقیاس کوچک را که می‌تواند از خاموشی برق در کشور جلوگیری کند، پرداخت کند.



صدر گفت:  برآورد ما این است که ما خاموشی به دلیل عدم اورهال به موقع داریم، چرا که سرمایه گذاران کمی در بخش نیروگاهی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رئیس انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک در پایان بیان کرد: نیروگاه‌های مقیاس کوچک مزیت‌های زیادی برای صنعت برق به همراه دارند، اما به دلیل برخی مشکلات چرخ این نیروگاه‌ها به خوبی به چرخش در نیامده و موانع زیادی بر سر توسعه این نوع نیروگاه‌ها وجود دارد./همشهری

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده