"تیگو ۸ پرو" در راه بازار ایران+ تصاویر، مشخصات فنی و قیمت-راهبرد معاصر

"تیگو ۸ پرو" در راه بازار ایران+ تصاویر، مشخصات فنی و قیمت

مدیران خودرو بالاخره پس از ما‌ه‌ها وعده قرار است لوکس‌ترین محصول خود "تیگو ۸ پرو" را به زودی روانه بازار کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 27
کد خبر: ۹۳۳۱۰

به گزارش راهبرد معاصر، مدیران خودرو بالاخره پس از ما‌ه ها وعده قرار است لوکس‌ترین محصول خود "تیگو ۸ پرو" را به زودی روانه بازار کند. شرکت چری از زمان رونمایی "تیگو ۸ پرو" تاکنون موفق به فروش ۳۰۰ هزار دستگاه از این خودرو شده است. امکانات رفاهی و ایمنی این محصول "تیگو ۸ پرو" را به شاسی بلند مجهزی تبدیل کرده که توانایی رقابت با شاسی بلند‌های خانوادگی، چون هیندای سانتافه، میتسوبیشی اوت لندر و... دارد. برای آشنایی با مشخصات فنی و ظاهری این شاسی بلندلوکس با ما همراه باشید.

 

رونمایی از نسل هشتم تیگو در نمایشگاه خودروی شانگ‌های توسط شرکت چری

 
در این مراسم مدیران چری و نمایندگی‌های این برند خودروسازی حضور داشتند.

تیگو ۸ در دو مدل با موتور‌های ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ توربو که به ترتیب ۱۴۵ و ۱۶۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند عرضه خواهد شد. این خودرو همچنین از ۳ مدل گیربکس دستی، سی وی تی و دبل کلاچ بهره می‌برد.
 


شرکت مدیران خودرو که شریک تجاری چری در ایران محسوب می‌شود تاکنون اقدام به عرضه دو مدل تیگو از جمله تیگو ۵ و تیگو ۷ به بازار ایران کرده است که این خودرو‌ها از زمان عرضه تا به امروز، بروزرسانی‌هایی را در جهت ارتقای امکانات و آپشن‌های خود تجربه کرده است.
 

خودروی جدید بازار ایران در حال تست فنی در خیابان

 
"تیگو ۸"سال گذشته در بازار چین موفق به فروش حدود ۱۴۰ هزار دستگاه شد که هم برای سازنده یک رکورد بزرگ بود و هم در این سگمنت قیمتی و کلاسی این تعداد فروش نمایانگر یک محصول موفق می‌باشد. همچنین از ابتدا عرضه" تیگو ۸ پرو "تا کنون حدود ۳۰۰ هزار دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است.

شرکت مدیران خودرو ابتدا بنا داشت تا "تیگو ۸ "را به عنوان محصول جدید وارد بازار ایران کند که در ادامه ترجیح داد تا نوع جدید‌تر و به روزتر این خودرو که "تیگو ۸ پرو" است را روانه بازار ایران کرده که در همین راستا نیز چندین دستگاه از این خودرو هم اکنون وارد ایران شده و در حال اخذ مجوز‌های لازم برای تولید در کشور است.
 
 
 
تیگو۸ پرو در راه بازار ایران
 
تیگو۸ پرو در راه بازار ایران

آن طور که از شرکت مدیران خودرو خبر می‌رسد این خودرو پس از اخذ تاییده‌های لازم و مجوز شماره گذاری تا چند ماه آینده به طور رسمی در ایران تولید و روانه بازار خواهد شد.

هنور در مورد قیمت این محصول اظهار نظر رسمی از سوی مسئولان این شرکت نشده، اما پیش بینی‌ها حاکی است که جدید‌ترین محصول کمپانی چری با قیمت بالای ۱ میلیارد تومان روانه بازار خواهد شد.
 
 

خودرو تیگو ۸ پرو مدیران خودرو با چه امکاناتی می‌آید؟


تیگو۸ پرو در راه بازار ایران

به لحاظ فنی تیگو ۸ پرو امکان استفاده از ۲ موتور را دارد که یکی موتور ۲ لیتری توربو با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر بوده و دیگری نیز موتور ۱.۶ لیتری TGDI با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن در متر است که هر ۲ پیشرانه از گیربکس ۹ سرعته بهره می‌برند.
 
تیگو۸ پرو در راه بازار ایران

یکی از این پیشرانه‌ها ۲ لیتری توربو است که برای اولین بار روی خودروی تیگو ۸ پرو نصب شده، دارای قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن در متر است همچنین سیستم انتقال قدرت آن ۹ سرعته CVT میباشد. این سیستم انتقال قدرت ۹ سرعته در سال ۲۰۱۸ در میان برترین گیربکس‌های خودرو‌های موجود در بازار چین قرار گرفته است.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۲ لیتر است که برای خودرو‌های این ابعاد کاملا مناسب و به صرفه است.
 
تیگو۸ پرو در راه بازار ایران

اما موتور دیگری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که ۱.۶ لیتری TGDI (توربو با تزریق سوخت مستقیم) است و از آخرین تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد این موتور پر قدرت و پر بازده با داشتن قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن در متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه توان و شتاب فوق العاده ایی را برای تیگو ۸ به همراه می‌آورد.

همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای این سگمنت خودرو بسیار مطلوب خواهد بود.
 
تیگو۸ پرو در راه بازار ایران

قابل ذکر است که بازدهی این موتور ۳۸ درصد است که برای موتور‌های درون سوز بازدهی بسیار بالایی می‌باشد به طور مثال بازدهی موتور فولکس واگن تیگوان ۳۷.۲ درصد است و این موتور در میان ۱۰ موتور برتر در کشور چین انتخاب شده است.

همچنین این مدل تیگو ۸ از یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته بهره می‌برد که قطعا مورد توجه کسانی که علاقمند به رانندگی مهیج و اسپرت هستند قرار می‌گیرد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن تنها در ۸.۹ ثانیه صورت می‌پذیرد.


تیگو ۸ پرو به لحاظ رفاهی و ایمنی نیز آپشن‌های قابل توجهی دارد، رادار نقطه کور، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم ضد لغزش، کنترل در سربالایی و پائینی، ۶ عدد ایربگ (جلو- جانبی – پرده ایی و...) از جمله امکانات مهم ایمنی این خودرو میباشد.



به لحاظ رفاهی نیز این خودرو دارای امکاناتی، چون سقف پاناروما، دوربین ۳۶۰ اچ دی (با کیفیت بسیار بالا)، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی و سیستم گرمایش می‌باشند، همچنین این خودرو دارای کول باکس و بازشدن برقی صندق عقب با حرکت پا بوده که از تیگو ۸ پرو یک شاسی بلند مجهز می‌سازد.

همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیران خودرو برای لوکس‌ترین محصول خود گارانتی خاص و خدمات ویژه ایی را برای جدیدترین محصول خود در نظر خواهد گرفت./ عصر ایران

 
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده