قیمت امروز طلا و سکه ۱۲ تیر ۱۴۰۰+ جدول-راهبرد معاصر

قیمت امروز طلا و سکه ۱۲ تیر ۱۴۰۰+ جدول

قیمت امروز طلا و سکه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ قیمت امروز طلا و سکه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ همسو با کاهش نرخ ارز کاهش یافت.
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۱ - ۱۲ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 03
کد خبر: ۹۳۹۸۵

به گزارش راهبرد معاصر، قیمت امروز طلا و سکه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ همسو با کاهش نرخ ارز کاهش یافت. طی چند روز گذشته بازار سکه و طلا، قیمت سکه با مشخص نبودن نتایج مذاکرات وین رشد کرد و تا نزدیک مرز ۱۱ میلیون تومان پیش رفت.

 
 

قیمت امروز طلا و سکه ۱۲ تیر ۱۴۰۰+ جدول

 
امروز (۱۲ تیر ۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۷۸۰هزار تومان رسید، نیم سکه ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
 

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۸۸ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۶۶  هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

قیمت سکه با کاهش 30 هزار تومانی همراه است. 

نام محصول  نرخ(تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۱۰.۷۸۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم  ۱۰.۵۰۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۵.۷۵۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۳.۷۰۰.۰۰۰
سکه گرمی  ۲.۳۰۰.۰۰۰
اونس جهانی    یک هزار و ۷۸۸ دلار 
طلای ۱۸ عیار    ۱.۰۶۶.۵۰۰

کاهش حباب قیمت سکه امروز 12 تیر1400

روند بازار سکه بسیار به حرکات قیمتی دلار بستگی دارد. اسکناس آمریکایی در هفته گذشته زمینه ساز اصلی صعود بهای فلز گران بهای داخلی بود. با این حال، به نظر می‌رسد در هفته جاری، سکه بازان به عامل جدیدی نیز دقت کنند و این عامل، احتمال تعطیلی‌های وابسته به گسترش دوباره کروناست. بخشی از فعالان باور دارند، تعطیلی‌های ناشی از کرونا، تقاضا برای خرید طلا و سکه را کاهش خواهد داد و این مساله موجب خواهد شد که حباب قیمتی این فلز گران بها نیز در مسیر کاهشی قرار بگیرد.

قیمت طلا امروز


کاهش حباب در بازار سکه

روز پنج شنبه حباب در بازار سکه سیر نزولی پیدا کرد. در این روز اندازه حباب سکه ۱۸۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و تا محدوده ۲۰۰ هزار تومانی کاهش یافت. از نگاه برخی فعالان، کاهش حباب سکه به معنای آن است که تقاضا در این بازار پایین آمده است و افت تقاضا نشانه‌ای از احتمال ادامه روند کاهشی در هفته جاری ست.

قیمت سکه امروز
فلز گران بهای داخلی در هفته گذشته بیش از ۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد، ولی در روز انتهایی هفته نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. با توجه به کاهش تقاضا ناشی از تعطیلات کرونایی ممکن است افت انتهای هفته گذشته سکه در هفته جاری پیگیری شود. البته بسیاری از فعالان اعتقاد دارند، سمت و سوی نهایی قیمت سکه را روند دلار مشخص خواهد کرد. از نگاه آن ها، عامل کرونا تنها سطح حباب را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ارزش ذاتی سکه در انتهای هفته گذشته در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت و در صورتی که دلار رشد معناداری را تجربه نکند، احتمال افت در بازار فلز گران بهای داخلی وجود دارد.

 

12 تیر 1400

 

 

پیش بینی قیمت طلا  و قیمت سکه در هفته سوم تیر

 

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با اشاره به روند افزایشی طلا و سکه طی هفته گذشته بیان کرد: چنانچه نشانه‌های مثبتی در روند مذاکرات برجام دیده شود، قیمت دلار و در پی آن طلا و سکه کاهش خواهد یافت.

 محمد کشتی‌آرای درباره روند بازار طلا و عوامل موثر بر آن طی هفته گذشته توضیح داد: درحالی‌که برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که اونس جهانی با توجه به تورم بالای جهانی روند صعودی خواهد داشت، اما طی چند روز گذشته ارزش فلز زرد تحت تاثیر نوسان رمزارزها بیش از ۱۰دلار تغییر نداشته؛ اما با تاثیرگذاری اخبار مربوط به مذاکرات برجام در بازار ارز و صعود دلار به کانال ۲۵هزار تومان شاهد افزایش قیمت طلا و همچنین رشد ۴۰۰هزار تومانی بهای سکه در هفته دوم تیر ماه بودیم.

این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: تا اوایل هفته پیش معاملات در بیشتر بازارها همچنان تحت تاثیر انتخابات قفل شده بود، اما در چند روز اخیر دادوستدها در حد معمولی شروع شده است؛ ضمن اینکه اخیرا شاهد افزایش تقاضاهای خرد برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه هستیم که همین موضوع باعث شده حباب سکه طی هفته پیش از حدود ۱۰۰هزار به ۴۰۰هزار تومان برسد.

او ادامه داد: از طرفی با توجه به اینکه تابستان فصل رونق اقتصادی است و همچنین ماه محرم را پیش‌رو داریم، طلا و سکه یکی از بازارهایی است که در این مدت می‌تواند دچار رونق و افزایش تقاضا شود.

کشتی‌آرای با پیش‌بینی قیمت‌ها در روزهای آینده اظهار کرد: فعالان بازار طلا توجه چندانی به اتفاقات سیاسی ندارند اما طبیعتا روند مذاکرات برجام نرخ ارز را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به‌تبع آن قیمت طلا و سکه نیز دچار نوسان خواهد شد؛ بنابراین چنانچه نشانه‌های مثبتی در روند مذاکرات دیده شود، قیمت دلار و در پی آن طلا و سکه کاهش خواهد یافت و بالعکس.

قیمت امروز طلا و سکه ۱۲ تیر ۱۴۰۰+ جدول

 

نایب رییس دوم اتحادیه طلا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا شرایط مناسبی برای خرید طلاست یا خیر؟ تاکید کرد: خرید طلا به عنوان سرمایه‌گذاری در هر شرایطی توصیه می‌شود چرا که اولا این بازار تحت تاثیر نرخ تورم دچار نوسان نمی‌شود و دوما از گذشته تاکنون محل امنی برای حفظ ارزش داریی بوده؛ اما نکته مهم در این بازار بلندمدت بودن بازدهی آن است و احتمالا معامله در کوتاه‌مدت منجر به زیان خریداران و فروشندگان شود.

کشتی‌آرای در پایان توصیه کرد: بنابراین بهتر است مردم حتی سرمایه‌های خرد خود را به مصنوعات طلا تبدیل کنند چرا که علاوه بر جنبه زینتی و سوددهی، طلا و سکه به دلیل قدرت نقدشوندگی بالا نسبت به سایر بازارها مزیت دارد.

 
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده