قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۰+ جدول-راهبرد معاصر

قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۰+ جدول

قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۰ افزایش یافت.
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 03
کد خبر: ۹۳۹۹۰

به گزارش راهبرد معاصر، قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۰ روند کاهشی را تجربه کرد و تمایل برای خرید و فروش دلار افزایش یافت. در حالی که عده‌ای از کارشناسان انتظار ریزش قیمت دلار تا مرز ۲۰ هزار تومان را داشتند، طولانی شدن مذاکرات وین و شایعات در خصوص گزینه‌های احتمالی کابینه دولت سیزدهم و نقش دلالان مسیر حرکت دلار را معکوس کرد و دلار به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت و تا مرز ۲۵۴۰۰ تومان رشد کرد. در روز‌های پایانی هفته گذشته با انتشار خبر احتمال برگزاری مجدد مذاکرات وین و احتمال فعالان بازار دلار در باره کاهش دوباره قیمت دلار، معامله گران از خرید و فروش عقب نشینی کردند و قیمت دلار به ارامی به مرز ۲۵ هزار تومان بازگشت.

قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۱۲ تیر  ۱۴۰۰در بازار آزاد + جدول

 

نرخ انواع ارزهای شاخص همچون دلار، یورو و پوند در روند معاملات امروز بازار آزاد تغییراتی را تجربه کرده است.

نرخ ارزهای شاخص و پر خرید و فروش بازار آزاد در جدول زیر آمده است:

 

نوع 

قیمت 

دلار

251،910

یورو 

297،980

پوند 

352،980

درهم 

68،600

لیر

29،000

فرانک

278،600

یوآن

39،100

 

قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۱۲ تیر  ۱۴۰۰ در صرافی ملی+ جدول

 

بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۱۲ تیر ۱۴۰۰) هر دلار آمریکا به قیمت ۲۴ هزار و ۹۷۹ تومان رسید و هر اسکناس یورو نیز به مبلغ ۲۹ هزار و ۸۰۵ تومان فروخته شده است.

قیمت دلار و یورو نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته بدون تغییر بوده است.

قیمت روز ارز در صرافی ملی ایران

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا  ۲۴.۹۷۹
یورو  ۲۹.۸۰۵

 

 

 

روند قیمت دلار و یورو و نرخ ارز در اولین روز هفته

 

در اولین روز هفته، جهت قیمت دلار می‌تواند مشخص شود. به باور تحلیل گران فنی، برگشت اسکناس آمریکایی به بالای سطح ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی، راه را برای ورود خریداران جدید و افزایش قیمت هموار خواهد کرد. حال آنکه، نزول دلار به زیر مرز ۲۵ هزار تومانی و خصوصا شکست محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی زمینه ساز بالا رفتن فعالیت فروشندگان خواهد شد.

برخی از فعالان با توجه به توقف روند صعودی دلار و نزول قیمت حواله درهم در روز پنج شنبه، باور دارند که باید با احتیاط اقدام به خرید و فروش کرد. هم چنین احتمال آغاز دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای ممکن است خریداران را از بازار عقب ببرد. با توجه به این نکات، به نظر می‌رسد، بخشی از معامله گران روز شنبه را با احتیاط آغاز کنند و به مرور تصمیم بگیرند که در موقعیت خرید یا فروش قرار بگیرند.

علامت‌های درهم به قیمت دلار

به باور شماری از فعالان، در صورتی که نرخ حواله درهم به بالای محدوده ۶ هزار و ۹۰۰ تومانی برگردد، خریداران بازار ارز داخلی نیز فعال خواهند شد. اگر حواله درهم به زیر محدوده ۶ هزار و ۸۰۰ تومان برود، راه برای نزول به زیر مرز ۲۵ هزار تومانی در بازار دلار فراهم خواهم شد.

نرخ ارز

امید افزایشی‌ها به نبود برجام


در حالی که شمار بیشتری از فعالان، معامله گران را دعوت به آرامش و احتیاط در ابتدای هفته می‌کنند، دسته‌ای از معامله گران امیدوار به ادامه روند صعودی هستند.. این دسته از معامله گران اعتقاد دارند، بازار به دلیل احتمال احیای برجام در مسیر نزولی قرار گرفته بود و در شرایط فعلی که نشانه‌ای از توافق هسته‌ای در آینده نزدیک وجود ندارد، روش کم ریسک‌تر آن است که در موقعیت خرید قرار بگیرند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده