زمینه‌های فساد و رانت را باید از بین ببریم-راهبرد معاصر

زمینه‌های فساد و رانت را باید از بین ببریم

رئیس جدید قوه قضاییه گفت: باید به کمک دولت و مجلس و در راستای پیشگیری از وقوع جرم زمینه‌های فساد و رانت را از بین ببریم در غیر این صورت مبارزه ما ناقص خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۴ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 05
کد خبر: ۹۴۲۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سخنانش در مراسم تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه افزود: افرادی که برای تظلم خواهی به قوه قضاییه می‌آیند باید تکریم شوند و خدمات درستی به آن‌ها ارائه کنیم و قوه قضاییه باید بیش از این ملجا و پناهگاه مردم و تظلم خواهان باشد.

 

وی افزود: هر کسی احساس کند که می‌خواهد استیفای حق کند و مظلوم هم واقع شده است، باید بداند که جایگاهی در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که می‌تواند در آن با عزت و با هزینه کم حقوق خود را استیفا کند.


حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: ما در این مسیر باید کمک ویژه‌ای به کسانی داشته باشیم که نه زبان گفتن، نه پای آمدن و نه قلم نوشتن دارند چرا که بسیاری هستند که توان گرفتن وکیل را هم ندارند و نمی‌توانند حق کارشناسی و مقرره‌های دیگر را برای دادخواست بپردازند و ما باید با کمک مجلس و دولت سازوکاری را برای کمک به این افراد داشته باشیم.


وی گفت: امیدوارم با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دولت آینده مشکلات رفع می‌شود چرا که ایشان به همه مشکلات، گرفتاری‌ها، کسری‌ها و کمبود‌ها در قوه قضاییه وقوف کامل دارند.


حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: اطمینان دارم و با حضور مدیر توانمند، کارکشته و بزرگ شده در میدان‌های مختلف و آقای دکتر قالیباف در راس مجلس و با وجود نمایندگان انقلابی و دلسوز دست به دست هم می‌دهیم تا مشکلات کشور را کم کنیم.


رئیس جدید قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش تحقق پیشگیری از وقوع جرم را مستلزم برطرف کردن زمینه‌های فساد و رانت خواند و گفت: اگر بستر‌ها وجود داشته باشد و جلوی گلوگاه‌ها را نتوانیم بگیریم همه مبارزه‌های ما ناقص خواهد بود.


وی افزود: هر قدر تلاش و جهاد کنیم و سیستم‌های اطلاعاتی، انتظامی و قضایی تلاش کنند، اما گلوگاه‌ها باز باشد با وجود مجازات‌های سنگین، اما مبارزه ما کامل نخواهد بود.


حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای از همه حاضران در این مراسم قدردانی کرد و گفت: از امروز پیمانی با خدای عز و جل دارم و مسئولیتم سنگین‌تر شد و همچنین با مجموعه قوه قضاییه و همه کسانی که برای کمک به من اعلام آمادگی کردند پیمان دیگری دارم و همچنین با مردم هم پیمان دیگری دارم تا مسئولیت هایم را به درستی انجام دهم.


رئیس قوه قضاییه با تقدیر از حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم و دیگر مسئولان کشوری و لشکری و آن‌هایی که به طریق ویدئو کنفرانس جلسه را دنبال کردند، گفت: از همه رسانه‌ها و تریبون داران و صاحب نظران تشکر و از نقد منصفانه آن‌ها اول استقبال می‌کنم و دوم تقاضا دارم ما را کمک کنند.


وی افزود: از صدا و سیما هم که این مراسم را پوشش کامل داد قدردانی می‌کنم./صدا و سیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده