شناسایی گونه ای جدید از کرونا-راهبرد معاصر

شناسایی گونه ای جدید از کرونا

دانشمندان گونه جدیدی از ویروس کرونا را در خفاشان انگلستان شناسایی کرده اند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۳۱ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 22
کد خبر: ۹۶۲۶۶

به گزارش راهبرد معاصر روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" از کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا در خفاش‌های انگلیس که با "SARS-Covid-۲" عامل ابتلا به "Covid-۱۹" مرتبط است، خبر داد.

این روزنامه افزود: ایوانا مورفی محقق دانشگاه "East Anglia"مدفوع ده‌ها خفاش نعل اسبی را جمع آوری کرد و توالی ژن جدیدی از ویروس کرونا را در یکی از ۵۳ نمونه پیدا کرد.

مورفی می‌گوید که امیدوار است این کشف مردم را به آزار و اذیت خفاش‌ها سوق ندهد؛ زیرا این حیوانات اگر رها باشند، هیچ تهدیدی ندارند.

ویروس شناسایی شده توسط متخصصان بهداشت عمومی انگلیس RhGB۰۱ نامگذاری شده است.

کارشناسان می‌گویند: بعید است این ویروس تهدیدی برای انسان داشته باشد، مگر اینکه جهش یابد؛ تاکنون هیچ مدرکی دال بر جهش و یا انتقال آن وجود ندارد.

دیانا بل محقق دانشگاه "East Anglia" نیز با درخواست برای انجام مطالعات بیشتر در مورد انواع خفاش‌ها و گونه‌های دیگر گفت: گونه‌های دیگری که تاکنون کشف شده اند، احتمالاً RhGB۰۱ را داشته اند، اما امروز پس از انجام تحقیقات جدید کشف شده است.

او افزود: خفاش‌های نعل اسبی در سراسر اروپا، آفریقا، آسیا و استرالیا یافت می‌شوند. ویروس‌های مشابه در سایر گونه‌های خفاش‌های نعل اسبی در چین، آسیای جنوب شرقی و اروپای شرقی نیز مشاهده شده است./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده